Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreplageri


Santo

Recommended Posts

Jeg forstod også hva Santo mente med hårete hunder.

Naboen har en liten gneldrebikkje som jeg ikke fordrar.

Denne hunden,i likhet med alle andre tibetanske terriere,shi tzu`er og OES..osv har hår i hele trynet.Ikke rart den glefser etter folk,og er hissig..den ser jo pokker meg ikke.

Prøv å gå med hår rundt øynene selv.Det er nemlig INGEN jeg ser med slike hårmopper som bruker strikk annet enn på utstillinger.

Mange hårete hunder er også rød og fuktig i øynene...

Syns det blir litt drastisk å trekke langhårete hunder inn i en debatt om deformerte hunder. Selvfølgelig sørger man for at hundene ser! Men det er et spørsmål som handler mer om stell av hunden enn om avl. Et problem som løses på et halvt minutt med saks eller strikk blir det meningsløst å diskutere i en debatt om eksremavl.

Ellers er det kanskje mer konstruktivt å foreslå for naboen din at h*n skal sette en strikk i håret på hunden, enn å henge den ut her? :icon_redface: Og om hunden glefser etter folk har den sannsynligvis problemer som dreier seg om andre ting enn hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Fire av fem franske bulldoger som ikke kunne gå tur? Jøss, jeg må ha vært kjempeheldig, og fått en superbulldog! Hun elsker nemlig å gå tur i likhet med alle sine syv søsken :icon_redface:

Tror nok det er eng.bulldog vi snakker om :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg kan ikke se at små hunder lider så mye. Jeg venter en Papillon, og da blir det like mye turer i skog og mark, trening og annen morro som med min aussie. Så lenge det ikke er helsefare er det da ikke farlig om en hund er liten :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken rase dere har: Ville dere syns det var ille om rasestandaren på deres rase ble noe justert for å oppnå helsefordeler for hunden?

Snakker ikke om å gjøre rasene totalt annerledes. Tenker på ting som å gi hunder litt lenger nese, litt mindre utstående øyne, litt lettere eller kraftigere, mer eller mindre pels osv. Kanskje tillate en ny fargevariant for å få flere sunne avlsdyr å velge mellom (på raser hvor ellers flotte og friske hunder med feil farge ikke brukes i avl)?

Eller er rasestandarden "hellig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE ER DET IKKE SANTO SOM SKRIVER, MEN DET ER HANS ORD...!!!

Hei, jeg heter Santo og er 10 mnd gammel, jeg er svært skuffet over at jeg nå ikke kan få hjelp av dere, jeg følte jeg hadde så mye å lære av dere men nå er det ikke mulig lengre. :P Jeg føler jeg blir straffet for at dere er uenig med min kjære matfar, er rimelig sikker på at matfar ikke mente noe vondt med tingene han skrev.. Han er bare litt ertete og gikk sikkert litt for langt som vanlig, men om hunden betyr litt hos dere så håper jeg hvertfall vi kan komme tilbake som gjest en gang.. :icon_redface: Og til deg Silje, jeg må selvsagt tåle å høre og ta imot mye, men jeg ville aldri tenkt tanken å hive ut noen bare fordi de var uenige i det jeg mener..

Hilsen en fortvilet Santo..

Santo er også skuffet over matfar og dette vil jeg ta opp med han når jeg blir litt større.. :D

Og til vipsen, jeg har hørt matfar si mye fint om deg.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Uansett hvilken rase dere har: Ville dere syns det var ille om rasestandaren på deres rase ble noe justert for å oppnå helsefordeler for hunden?

Snakker ikke om å gjøre rasene totalt annerledes. Tenker på ting som å gi hunder litt lenger nese, litt mindre utstående øyne, litt lettere eller kraftigere, mer eller mindre pels osv. Kanskje tillate en ny fargevariant for å få flere sunne avlsdyr å velge mellom (på raser hvor ellers flotte og friske hunder med feil farge ikke brukes i avl)?

Eller er rasestandarden "hellig"?

enig der :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg mener Fransk Bulldog, ikke Engelsk :icon_redface:

Jeg kjenner ingen Engelske Bulldoger. Joda, de klarer å pese seg en runde rundt i nabolaget, men de kan ikke være med på skogsturer av moderat lengde etc.. Da er det bare han ene som kan være med :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE ER DET IKKE SANTO SOM SKRIVER, MEN DET ER HANS ORD...!!!

Hei, jeg heter Santo og er 10 mnd gammel, jeg er svært skuffet over at jeg nå ikke kan få hjelp av dere, jeg følte jeg hadde så mye å lære av dere men nå er det ikke mulig lengre. :P Jeg føler jeg blir straffet for at dere er uenig med min kjære matfar, er rimelig sikker på at matfar ikke mente noe vondt med tingene han skrev.. Han er bare litt ertete og gikk sikkert litt for langt som vanlig, men om hunden betyr litt hos dere så håper jeg hvertfall vi kan komme tilbake som gjest en gang.. :icon_redface: Og til deg Silje, jeg må selvsagt tåle å høre og ta imot mye, men jeg ville aldri tenkt tanken å hive ut noen bare fordi de var uenige i det jeg mener..

Hilsen en fortvilet Santo..

Santo er også skuffet over matfar og dette vil jeg ta opp med han når jeg blir litt større.. :D

Og til vipsen, jeg har hørt matfar si mye fint om deg.. :P

Tror du virkelig at det var på grunn av uenighet at Santo ble suspendert fra forumet? Jeg skrev i et tidligere innlegg at Santo tok opp mange spennende problemstillinger, og jeg var tilogmed enig i at mennesket har gjort mye for å svekke hundenes helse, men måten Santo tok dette opp på var ikke helt gunstig, fordi han gikk til frontalangrep på 80% av brukerene her inne og mente at hunder under 60 cm burde avlives...

Og jeg brukte mange PM'er til å prøve å forklare dette til Santo....

Men når Santo begynner å kalle andre brukere for jæ*** Idioter og beskylder for dymishandling.. da får man advarsler! Og når det likevel ikke går inn, da er siste utvei å suspendere. Jeg gjorde mye for å slippe det, men desverre ødela han for seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod også hva Santo mente med hårete hunder.

Naboen har en liten gneldrebikkje som jeg ikke fordrar.

Denne hunden,i likhet med alle andre tibetanske terriere,shi tzu`er og OES..osv har hår i hele trynet.Ikke rart den glefser etter folk,og er hissig..den ser jo pokker meg ikke.

Prøv å gå med hår rundt øynene selv.Det er nemlig INGEN jeg ser med slike hårmopper som bruker strikk annet enn på utstillinger.

(...)

Synes det kommer mye hån mot Santo,og det kommer av uttalelser fra andre innlegg.At Santo svarer som han gjør kommer muligens i frustrasjonen over alle de som hardbarket forsvarer rasene sine.

.

:icon_redface: Dette var underholdende lesing, den skal du ha!

Jeg har enda til gode å møte en agressiv Beardis. Merkelig, med tanke på all håret de har i ansiktet. De burde jo i grunn gått rundt og vært fly forbanna hele tida de. I stedet overvelder de meg meg med deres muntre vesen. Og slik er det med flere raser, til ross for hår i ansiktet... Merkelig greier det der gitt.

Frisbee han går med strikk rett som det er han. Men ikke på utstilling da. Der skal de jo ikke ha no strikk i luggen :D

Og når en person for eksempel påstår at en papilon ikke kan gå trapper en gang... Da må man jo gå ut i fra at dette rett og slett skyldes uvitenhet? Og da er det naturlig å opplyse om at jovisst kan de gå trapper. De kan jo til og med dra på fjelltur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler og ler etter å ha lest denne tråden. Alle dere som forsvarer deres egne hunderaser og slenger med leppa får bli her,mens stakkars Santo blir utestengt. Tråden burde hete forsvarstråden til brukernes hunder :icon_redface:

Og om en hund er slik eller sånn,er da ikke det samme som at alle hunder av den rasen er slik? Eller?

Og, mine dobbiser går aldri med dekken. En gang for mange år siden var jeg med en oppdretter og hentet tilbake en dobermanntispe. Hun hadde gått mye ute med trekkhundene til han som hadde henne. Denne tispen hadde utviklet underpels. Jeg er av den oppfatning at både langhårete og korthårede hunder får bedre pels av å være mye ute (selv om dobbisen ikke skal være så mye ute i kulda at den utvikler underpels) Dvergpinscherne mine går heller ikke med dekken. Det gjør ikke den kinesiske nakenhunden heller. De leker og fyker rundt som noen baller i snøen.

Skjønner ikke helt det med katter heller . Det er da ikke noe mål at en hund skal jakte (les :ta) katter. Mine 2 katter er da ikke noe jaktobjekt for hundene.

Alle hunderaser har sykdommer. Det er ikke det samme som at alle i rasen er syke. Målet må jo være å avle på de friske hundene. Ikke alle sykdommer er dødlige heldigvis. Vi mennesker lever jo med diverse sykdommer hele livet,og vår smerteterskel er nok lavere enn hundens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden stenges ettersom brukeren som startet tråden er utestengt og ikke har mulighet til og forsvare sine påstander.

Angående suspensjon av bruker er det ingen som vet om det ligger flere ting bak, men det sier seg vel egentlig selv at det gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...