Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyreplageri


Santo

Recommended Posts

hmmm. Nå sier du vel litt i mot deg selv Santo? Du synes det er greit at unghunden din skal føle ubehag i form av en kupering, men fordømmer ubehaget ved å være langhåret. Jeg er fult klar over at kuperingen vil skje en gang, men er nå lell et ubehag.

Syntes bare det var urettferdig å bli kalt dyremisshandler fordi jeg kuperer hunden min, jeg mener dyreplageri er å la en hund slite seg gjennom livet å sloss med hver eneste dør stokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 188
  • Created
  • Siste svar

Ja men kan den kalles en hund...?

Santo:

Det er INGEN hunderaser som ikke har bein. Hørt om survival of the fittest?

Derimot kan en hund bli FØDT uten bein, men det er da pga sykdomstilfelle/genetisk feilkobling og er noe helt annet. Den kan også MISTE beina sine i en ulykke/sykdom. MEN det er like fullt en hund - like mye som et menneske uten armer og bein fremdeles er et menneske.

Fatter egentlig ikke hvorfor jeg svarer deg... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bare det var urettferdig å bli kalt dyremisshandler fordi jeg kuperer hunden min, jeg mener dyreplageri er å la en hund slite seg gjennom livet å sloss med hver eneste dør stokk.

Det morer meg litt at du ikke kan svare på hvor mange slike individer som min hund, og lignende raser, du kjenner personlig? Evt hva du har som utgangspunkt for dine uttalelser?

Hvor mange utstillinger har du vært på? Og hvor mange ulykkeligeutstillingshunder har du møtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt! :(

Den minste katten min (hun er 1 1/2år) er ca 3kg. Enda bra at bikkja mi kommer til å bli 4kg+, ellers så hadde hun jo ikke hatt livets rett :P ifølge deg!

Btw, her er kattene 3, 3,5, 5 og 6 kg. Bikkja er nå ca 1,7kg. Samtlige katter er redde for bikkja......:P

He he nå ler jeg så naboen hører meg...

Katten min har fanget råtter som er større enn hunden din, nei du må nok dra lengre nut på landet med den.

Å som jeg sa så er det norsk lov som sier at hunden din ikke burde vert født, jeg synes bare synd i den å tenker mitt når jeg ser en.

Men å kalle meg dyremisshandler når dere uttsetter hundene for å bli katte mat er det å gå for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nå ler jeg så naboen hører meg...

Katten min har fanget råtter som er større enn hunden din, nei du må nok dra lengre nut på landet med den.

Å som jeg sa så er det norsk lov som sier at hunden din ikke burde vert født, jeg synes bare synd i den å tenker mitt når jeg ser en.

Men å kalle meg dyremisshandler når dere uttsetter hundene for å bli katte mat er det å gå for langt.

:wallbash:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes bare det var urettferdig å bli kalt dyremisshandler fordi jeg kuperer hunden min, jeg mener dyreplageri er å la en hund slite seg gjennom livet å sloss med hver eneste dør stokk.

Med den argumentasjonen kan du jo også si at det er urettferdig å kalle folk som avler frem sykelige hunder for dyremishandlere fordi det finnes folk som gjør værre ting.

Det finnes mange former for dyreplageri. Man kan ikke rettferdiggjøre en form for dyreplageri fordi det finnes andre former for dyreplageri.

Burde ikke målet være å unngå dyreplageri så godt vi kan?

Hvis du er så opptatt av at dyr skal være naturlige, hvorfor vil du da ty til kosmetisk kirurgi for å få hunden din til å se ut slik som du vil uten at det har noen praktisk betydning for hunden?

I den samme loven som du refererer til i startinnlegget står det også at kupering er forbudt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he nå ler jeg så naboen hører meg...

Katten min har fanget råtter som er større enn hunden din, nei du må nok dra lengre nut på landet med den.

Å som jeg sa så er det norsk lov som sier at hunden din ikke burde vert født, jeg synes bare synd i den å tenker mitt når jeg ser en.

Men å kalle meg dyremisshandler når dere uttsetter hundene for å bli katte mat er det å gå for langt.

Hva har katter med dette å gjøre?

Kan du forklare meg hva størrelsen på en hund har å gjøre med hvor godt den fungerer og hvor bra den har det?

Hvis du ser på denne oversikten - http://www.nopuppymills.com/index.php?page=genetics - over hvilke arvelige sykdommer de ulike rasene er belastet med vil du se at det ikke er størrelsen det kommer an på. Ved min miniatyrrase står det nevnt 4 sykdommer. Ved dobermann står det hele 50!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den argumentasjonen kan du jo også si at det er urettferdig å kalle folk som avler frem sykelige hunder for dyremishandlere fordi det finnes folk som gjør værre ting.

Det finnes mange former for dyreplageri. Man kan ikke rettferdiggjøre en form for dyreplageri fordi det finnes andre former for dyreplageri.

Burde ikke målet være å unngå dyreplageri så godt vi kan?

Hvis du er så opptatt av at dyr skal være naturlige, hvorfor vil du da ty til kosmetisk kirurgi for å få hunden din til å se ut slik som du vil uten at det har noen praktisk betydning for hunden?

I den samme loven som du refererer til i startinnlegget står det også at kupering er forbudt.

Når jeg måtte tenke så lenge på om jeg ville utsette han for dette å enda ikke er helt sikker, å dette er bare ett mindre inngrep som er over før hunden sier vofff.

Er det da rart at jeg lurer på hva de som eier vannskapte hunder tenker (med alvorlige sykdomer avlet fram selv om mann viste dette) hva tenke de når de ser på hunden å veit at den sliter bare fordi de ville ha en hund som ikke ser ut som en hund å ikke ter seg som en.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg måtte tenke så lenge på om jeg ville utsette han for dette å enda ikke er helt sikker, å dette er bare ett mindre inngrep som er over før hunden sier vofff.

Er det da rart at jeg lurer på hva de som eier vannskapte hunder tenker (med alvorlige sykdomer avlet fram selv om mann viste dette) hva tenke de når de ser på hunden å veit at den sliter bare fordi de ville ha en hund som ikke ser ut som en hund å ikke ter seg som en.....?

Men hvorfor er du så sikker på at din definisjon av hund er den som er riktig?? Du synser mye du, skaff deg heller kunnskap! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg måtte tenke så lenge på om jeg ville utsette han for dette å enda ikke er helt sikker, å dette er bare ett mindre inngrep som er over før hunden sier vofff.

Er det da rart at jeg lurer på hva de som eier vannskapte hunder tenker (med alvorlige sykdomer avlet fram selv om mann viste dette) hva tenke de når de ser på hunden å veit at den sliter bare fordi de ville ha en hund som ikke ser ut som en hund å ikke ter seg som en.....?

Hvordan kan vi ta deg seriøst. Har spurt deg flere ganger nå, hva du legger til grunn for dine påstander?

Hvor mange beardiser eller OES har du møtt? Hvor mange av dem virket ikke lykkelige?

Hvor mye erfatring har du med utstillinger?

Du må jo ha en del erfaring på overnevnte områder? Ettersom du uttaler deg slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, svar meg på en ting. HVORFOR er det dyreplageri å ha hund med mye pels?! Jeg vedder på at disse hundene er bedre beskyttet om vinteren enn din dobermann er. Og hvorfor i huleste skal du kunne bruke dekken når andre ikke kan bruke strikk på hundene sine? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har katter med dette å gjøre?

Kan du forklare meg hva størrelsen på en hund har å gjøre med hvor godt den fungerer og hvor bra den har det?

Hvis du ser på denne oversikten over hvilke arvelige sykdommer de ulike rasene er belastet med vil du se at det ikke er størrelsen det kommer an på. Ved min miniatyrrase står det nevnt 4 sykdommer. Ved dobermann står det hele 50! http://www.nopuppymills.com/index.php?page=genetics

Det er nakk om å vere så lik en hund som mulig å ikke noe vi har skapt fordi vi syns det er søtt...

En hund er ikke ett tilbehør men endten en som arbeider eller jakter å ellers slipper hjelp av mennesker i gjennom livet.

Husk at en hund er ett selvstendig dyr, hvis min dobber skulle bli vill så hadde den kunne fanget sin egen mat(om så mennesker) dette er en hund. hvordan gjør moppen din det når den skal klare seg som en hund..?

Ønsket mitt er ikke å si at dere er dyreplagere men tror det er mange som bør se på om det virkelig er så bra å se på hunden som noe søtt, kosete å noe du tar med i veska på bytur.

Dette er det som gjør at noen raser blir ulovlige (fordi de er for mye hund), synet vi bygger opp på hva som er en hund blir forvrengt i disse vannskapte micro hundene.

Det som skjer er at flere å flere raser blir forbudt fordi de spiste opp det som lignet så mye på ett lite bytte dyr, det er jo naturlig at en dobber ser på moppen din som lunsj.

Dette må ikke missforstås med at dobberen min er for stor å for aggresiv, det er moppen som har ett problem...!!! ( at noe fant ut at de ville ha hunden sin mindre enn en normal katt.)

Nei jeg forstår ikke........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at en hund er ett selvstendig dyr, hvis min dobber skulle bli vill så hadde den kunne fanget sin egen mat(om så mennesker) dette er en hund. hvordan gjør moppen din det når den skal klare seg som en hund..?

Hvorfor kjøpte ikke du deg en ulv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nakk om å vere så lik en hund som mulig å ikke noe vi har skapt fordi vi syns det er søtt...

En hund er ikke ett tilbehør men endten en som arbeider eller jakter å ellers slipper hjelp av mennesker i gjennom livet.

Husk at en hund er ett selvstendig dyr, hvis min dobber skulle bli vill så hadde den kunne fanget sin egen mat(om så mennesker) dette er en hund. hvordan gjør moppen din det når den skal klare seg som en hund..?

Mange av småhundene er svært kyndige rottejegere. Langhåret pels beskytter blant annet øyne mot rusk og rask når de ferdes i kratt og skog. Beskytter også øyne ( og resten av kroppen) mot kulde, snø, sol og regn. Nok en gang; kanskje du skulle lese litt, f.eks rasehistorie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av småhundene er svært kyndige rottejegere. Langhåret pels beskytter blant annet øyne mot rusk og rask når de ferdes i kratt og skog. Beskytter også øyne ( og resten av kroppen) mot kulde, snø, sol og regn. Nok en gang; kanskje du skulle lese litt, f.eks rasehistorie?

Helt rett å hvis hunden din lever ute å fanger sin egen mat så har den bruk for de egenskapene men hjemme blir de bare ett ubehag.

Å selv om dobberen min er slank, elegant å springer fort å er utrolig skarp så hemmer ikke dette hunden hjemme i hus... lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt rett å hvis hunden din lever ute å fanger sin egen mat så har den bruk for de egenskapene men hjemme blir de bare ett ubehag.

Å selv om dobberen min er slank, elegant å springer fort å er utrolig skarp så hemmer ikke dette hunden hjemme i hus... lol

santo? Vil du være så vennlig å stille min nysgjerrighet ved å svare på mine spørsmål? Det ville jeg satt pris på.

På forhånd takk!

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En langhåret hund har kun bruk for pelsen sin om den hadde vært vill?? Tror du at hundene nå til dags blir sperret inne hele dagene da, og aldri ser sol, snø eller kulde?

Hvorfor er det egentlig et tema om hvilken rase som ville ha klart seg alene om den var vill? Man får vel aldri behov for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må le :(

Jeg har en stor hund av en svært frisk bruksrase.Jeg vil påstå at han er langt mer funksjonell enn en dobermann når det kommer til norske forhold.Han har mye drifter og kamp (mer enn de dobermennene jeg har møtt personlig..)og hadde helt sikkert klart å nedlegge små bytter helt på egenhånd (han har i hvertfall veldig lyst)

Men han har DYP respekt for katta...Pus spiser gjerne maten hans rett forann snuta på han og hun jager han ut av buret hans med den største selvfølge...Og hun er en unormalt liten pus som ikke klarer å bite hull i menneskehud engang. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nakk om å vere så lik en hund som mulig å ikke noe vi har skapt fordi vi syns det er søtt...

En hund er ikke ett tilbehør men endten en som arbeider eller jakter å ellers slipper hjelp av mennesker i gjennom livet.

Husk at en hund er ett selvstendig dyr, hvis min dobber skulle bli vill så hadde den kunne fanget sin egen mat(om så mennesker) dette er en hund. hvordan gjør moppen din det når den skal klare seg som en hund..?

Ønsket mitt er ikke å si at dere er dyreplagere men tror det er mange som bør se på om det virkelig er så bra å se på hunden som noe søtt, kosete å noe du tar med i veska på bytur.

Dette er det som gjør at noen raser blir ulovlige (fordi de er for mye hund), synet vi bygger opp på hva som er en hund blir forvrengt i disse vannskapte micro hundene.

Det som skjer er at flere å flere raser blir forbudt fordi de spiste opp det som lignet så mye på ett lite bytte dyr, det er jo naturlig at en dobber ser på moppen din som lunsj.

Dette må ikke missforstås med at dobberen min er for stor å for aggresiv, det er moppen som har ett problem...!!! ( at noe fant ut at de ville ha hunden sin mindre enn en normal katt.)

Nei jeg forstår ikke........

Hvor mange her tror du ser på hunden som en søt liten pyntegjenstand?

Hvor mange katter har du sett drepe en hund?

Hvorfor svarer du ikke på de mange spørsmålene du har fått ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

santo? Vil du være så vennlig å stille min nysgjerrighet ved å svare på mine spørsmål? Det ville jeg satt pris på.

På forhånd takk!

:(

Er litt sen ute men her kommer det.

Jeg har selv venner å familie som her hunder jeg syner bør avlives.

Søstra mi har en cooker spaniel eller nå sånt å den er så flat i annsiktet at når den blir ivrig høres det ut som snorker fordi de har problemer med å puste..

Dette er å en hunderase som trenger mye på pass om den skal ha mulighet, den har en hel rekke store sykdomer som er vanlige på de.

oppdretter ga henne en liste som lignet min handle liste med ting hun burde gjøre for å forebygge sykdomene.,(oppdrettern her var erlig å fortalte vilke sykdomsbomber de egentlig var)

Men en overvektig sagntbernards hund er heller ikke ett syn jeg liker å jeg har selv sett å erfart, de har store problemer med selv den minste bevegelse å dette er vi mennesker meget klar over at er svert ubehagelig å i verste fall betyr døden.

Det er ikke rett at vi mennesker skal påføre hunden ubehag, smerte eller på andre måter gjøre livet vannskelig for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sen ute men her kommer det.

Jeg har selv venner å familie som her hunder jeg syner bør avlives.

Søstra mi har en cooker spaniel eller nå sånt å den er så flat i annsiktet at når den blir ivrig høres det ut som snorker fordi de har problemer med å puste..

Dette er å en hunderase som trenger mye på pass om den skal ha mulighet, den har en hel rekke store sykdomer som er vanlige på de.

oppdretter ga henne en liste som lignet min handle liste med ting hun burde gjøre for å forebygge sykdomene.,(oppdrettern her var erlig å fortalte vilke sykdomsbomber de egentlig var)

Men en overvektig sagntbernards hund er heller ikke ett syn jeg liker å jeg har selv sett å erfart, de har store problemer med selv den minste bevegelse å dette er vi mennesker meget klar over at er svert ubehagelig å i verste fall betyr døden.

Det er ikke rett at vi mennesker skal påføre hunden ubehag, smerte eller på andre måter gjøre livet vannskelig for den.

Nå spurte jeg om raser med hår i ansiktet, som for eksempel Beardis eller OES, og jeg spurte om utstilling. Og dette har jeg enda ikke fått svar på...

På forhånd takk (ettersom det funket delvis sist gang :( )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sen ute men her kommer det.

Jeg har selv venner å familie som her hunder jeg syner bør avlives.

Søstra mi har en cooker spaniel eller nå sånt å den er så flat i annsiktet at når den blir ivrig høres det ut som snorker fordi de har problemer med å puste..

Dette er å en hunderase som trenger mye på pass om den skal ha mulighet, den har en hel rekke store sykdomer som er vanlige på de.

oppdretter ga henne en liste som lignet min handle liste med ting hun burde gjøre for å forebygge sykdomene.,(oppdrettern her var erlig å fortalte vilke sykdomsbomber de egentlig var)

Men en overvektig sagntbernards hund er heller ikke ett syn jeg liker å jeg har selv sett å erfart, de har store problemer med selv den minste bevegelse å dette er vi mennesker meget klar over at er svert ubehagelig å i verste fall betyr døden.

Det er ikke rett at vi mennesker skal påføre hunden ubehag, smerte eller på andre måter gjøre livet vannskelig for den.

:(:P Dobbelt moralen og idiotien lenge leve!! :P:P:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...