Gå til innhold
Hundesonen.no

Liker du gnagere?


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Elsker gnagere! :D

Spesielt Chinchilla!!! ;)

Har også andre gnagere som Kanin,degus og hamster :P

Kommer nok altid til og kalle kanine gnager jeg... :unsure:

Her er en av mine chillaer som heter Arkemedis :P

ark8zn.jpg

Skrevet

De er nydelige dyr ja..

Har selv hatt 4 mus+ 1 kull, 2 Hamstre + 2 kull, rotter og kanin!

Nydelige dyr alle sammen!

Skrevet

Hadde dvergkanin i mange år. Smart og søt og snill liten fyr :P:P Jeg liker alle gnagere, men aller best (tam)rotter. :P Men tåler dem ikke lenger :P

Skrevet

Av gnager jeg liker best er Hamster,dverghamster og marsvin.

Jeg har en liten brun hamster også.. en jente på 7 mnd nå.... bor i samme bur som min dvergkanin... koser seg de :rolleyes:

  • 2 weeks later...
Skrevet

rotter!! de er kule! har hatt en del av de! de er så underholdene! jeg reiste helt fra stavanger til lyngdal med min kjære selmer uten bur! han dreit ikke på meg, og hjemme hadde jeg et bur uten tak!!! stakk han va hviste jeg alltid hvor han var! han var i kles skapet!! hehe kenny fant han alltid! han gnagde aldrig! de andre rottene jeg har hatt har gnagd veldig mye.. så det er ikke like gøy! jeg liker nok de så godt fordi det er så mange som synest de er ekkle! jeg satt på tau ferja, så kom en familieå satte seg på siden av meg.. jeg tok frem lille søte selmer, da stakk de! hehe! kule dyr!

Skrevet

Ja, jeg liker gnagere. Aller best liker jeg rotter <3 Har hatt to rotter før, og de er FLOTTE som kjæledyr! De blir så tamme, mine ble nesten FOR tamme - de fulgte etter meg overalt, skikkelig mammadalter *ler* Dessuten kom de (som regel) når jeg ropte på dem. Dessuten er de sinnsykt nysgjerrige, og det kan føre til en del komiske situasjoner. Teite, små dyr ^_^

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

jeg liker best marsvin og kanin(vet det ikke er gnager)

har hatt begge. når jeg får meg en annen plass å bo skal jeg ha marsvin og kanin igjen. jeg bor i en liten leilighet nå, så jeg har ikke plass

Skrevet

atte kanin var ikke gnager... da vet vi det..

Har hatt hamster i studietiden , men det var i grunnen kjedelig.De bryr seg jo ikke så mye om deg akkurat.Så, det ble med det..

En del av meg synes rotter er kjempesnasne dyr, men jeg får aldri i verden pass til en om jeg skal reise noe sted, og henrik ville nok gjort kål på den kjapt nok..

så, nei..

Skrevet

Rotter er jo så søte. Har hatt 7 stk selv, kjempekoselige små gnagere.

Også har jeg jo en liten stor (5 kg) kanin (selv om den ikke er en gnager) som bor under jorden nedi hagen :(

  • 4 weeks later...
Skrevet

Jeg liker kaniner best(enda de ikke er gnagere!) men jeg liker hamstere(dverghamstere) godt og mus, men syns marsvin "snorker" og lukter så mye=S Får ikke lov til å ha rotter og mus da=P Men har hatt en kanin som ble mor til 6 unger så vi beholdte en så da har jeg hatt to kaniner=) :D

Skrevet

Gnagere liker vi ikke. Har hatt hamster og den beit meg skikkelig (sikkert avskjedshilsen, men det gjorde vondt!). Har hatt venner som har hatt kaniner, marsvin, rotter, mus og hva værre er. Nei, jeg liker ikke gnagere.

Skrevet

Dagens leksjon :lærer:

Kaniner er haredyr og skiller seg fra gnagere først og fremst fordi de har 4 tenner i overkjeven, gnagere har 2. Kaniner er også koprofage (lurer på om jeg skreiv det riktig? :unsure: ), noe som vil si at de spiser avføring rett fra tarmen (ekle dyr :P ) for å bedre kunne oppta næringsstoffer fra celluloserik kost.

Liker rotter jeg, har hatt 4 sjøl, og har etter dette skoleåret fått sansen for degus, de er morsomme :P

Skrevet

Dagens leksjon :lærer:

Kaniner er haredyr og skiller seg fra gnagere først og fremst fordi de har 4 tenner i overkjeven, gnagere har 2. Kaniner er også koprofage (lurer på om jeg skreiv det riktig? :unsure: ), noe som vil si at de spiser avføring rett fra tarmen (ekle dyr :P ) for å bedre kunne oppta næringsstoffer fra celluloserik kost.

(...)

Riktig stavet :P Men den avføringen de spiser er bare halvfordøyd, det er en slags form for drøvtygging.

Skrevet

Riktig stavet :P Men den avføringen de spiser er bare halvfordøyd, det er en slags form for drøvtygging.

Jeg veit, men jeg liker ikke kaniner, så det passa at det hørtes mest mulig ekkelt ut :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...