Gå til innhold
Hundesonen.no

Lusemiddel


Gronnis

Recommended Posts

Kan lus smitte via mennesker? Altså - hvis jeg driver mye med en hund som har lus og senere reiser for å drive mye med en annen, kan jeg overføre det til den da? :)

Ingen som vet? Har nemlig lus på mine nå og skal hilse på noen valper denne uken, vil ikk smitte små valper heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som vet? Har nemlig lus på mine nå og skal hilse på noen valper denne uken, vil ikk smitte små valper heller :D

Det er jo teoretisk mulig. Selv om lus egentlig ikke overlever så veldig lenge uten å ha varme. Men du kan jo ha egg som du overfører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir kvalm av tanken på lus!! Slet med det i hele høst.

Jeg måtte ta 4*expot for å bli kvitt lusa. Det var et h*****e. Så neste gang skal jeg ikke bruke expot om det finnes alternativer. For lang behandlingstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke blir kvitt lusa i denne omgangen tar jeg kontakt med vetrinæren for å få anbefalt noe annet, ikke f*** om hundene mine skal gå med lus. Nena har det ikke godt når hun klør så mye, Oscar derimot har tynnere pels så giften har nok allerede tatt knekken på de fleste lusene og derfor klør han ikke så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...