Gå til innhold
Hundesonen.no

bilder - nye regler


Recommended Posts

Jeg har lest hele regelverket før jeg spør, og lurer helt oppriktig på om jeg må forandre de

"gamle" bildene. Jeg ser ikke at det står noe om hvordan vi skal takle gamle størrelser.

Jeg har forandret banneret, og er klar for å gjøre resten av forandringene hvis det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest hele regelverket før jeg spør, og lurer helt oppriktig på om jeg må forandre de

"gamle" bildene. Jeg ser ikke at det står noe om hvordan vi skal takle gamle størrelser.

Jeg har forandret banneret, og er klar for å gjøre resten av forandringene hvis det trengs.

Alle skal lese retningslinjene og moderatorerer vil moderere utifra de nye retningslinjene fra dagens tidspunkt, med en innkjøringsperiode på 2-3 dager.

Dette står på Driftsmeldinger. :) Er vel ikke snakk om å redusere størrelsen på de bildene vi allerede har lastet opp før denne dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, misforstod den linja der jeg da. Jeg trodde den betydde at dere skulle moderere etter nye regler fra

nå av, og at vi hadde 2-3 dager på oss å forandre bilder, bannere, signaturer og så videre.

Beklager den, er ikke så våken i toppen ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder man laster opp som vedlegg eller bilder man linker til på eksterne sider som dermed ikke vises på siden her gjelder ikke den regelen for.

Kanskje jeg virker dum nå :( Men når jeg legger ut en link til et bilde og setter [ img ] [ /img ] bak, så vises jo bilde i innlegget. Er dette er lov? ( når bildene blir større enn 350x250px og 60KB).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg virker dum nå :) Men når jeg legger ut en link til et bilde og setter [ img ] [ /img ] bak, så vises jo bilde i innlegget. Er dette er lov? ( når bildene blir større enn 350x250px og 60KB).

Da skjønner jeg deg :( Alle bilder som vises i innlegg må være innenfor 350x250 og 60 Kb. Om du bare linker til bildet som Se her så spiller ikke str noen rolle da bildet blir eksternt og ikke internt i innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått noen tilbakemeldinger vedr. størrelsen på bilder, og vi er ikke dårligere enn at vi ser at dette er et punkt vi kan gi etter på. Vi har derfor endret størrelsen til å være 350x250px og 60KB.

Ok. Det er flott! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slitter fortsatt med noen uklarheter...

§5.3

Bilder over 350x250px og 60KB skal IKKE lastes opp i forumet.

Men hva er max størrelse på bildene.? De skal forsatt ikke bryte med layouten til forumet.? Hva er max størrelsen.??

Å at signatur bildet nå skal være max 60x400 er dumt da det tidligere ble sagt 468x60 som er en standard innen bannere.... at alle med TIDLIGERE BESTEMT banner størelse må endre pga 68pixler i bredden synes jeg blir... ja.... skjønner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å at signatur bildet nå skal være max 60x400 er dumt da det tidligere ble sagt 468x60 som er en standard innen bannere.... at alle med TIDLIGERE BESTEMT banner størelse må endre pga 68pixler i bredden synes jeg blir... ja.... skjønner..

60x300 pixler står det i reglene, altså 168 kortere enn før, og da har det noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg slitter fortsatt med noen uklarheter...

Men hva er max størrelse på bildene.? De skal forsatt ikke bryte med layouten til forumet.? Hva er max størrelsen.??

Å at signatur bildet nå skal være max 60x400 er dumt da det tidligere ble sagt 468x60 som er en standard innen bannere.... at alle med TIDLIGERE BESTEMT banner størelse må endre pga 68pixler i bredden synes jeg blir... ja.... skjønner..

Maxstørrelsen på bilder som vises som hele bilder i tråder skal ikke være større enn 250x250 og 60Kb.

Signaturen skal være innen 60x300, det blir da en endring på 168 px og det er litt forskjell.

Men lastes opp i forumet, hvilke bilder blir lasta opp i forumet? De man legger som vedlegg? Eller blir alle bilder som vises i forumet lasta opp? De som er i galleriet da? Gjelder det samma for dem?

*Alle bilder som vises som "hele" bilder i innlegget som man linker til som ipsa02_250w.jpg

*Vedlegg lastet opp fra pcen blir vist som små bilder i ramme i innlegg og faller utenfor regelen, dog er det en maxgrense for opplastning (det står vedleggsplass igjen: ***,** k der man laster opp).

Eksempel:

*URL-linker til bilder som man må klikke seg videre via link for å se og som dermed ikke vises i innlegget og kan være så store man måtte ønske.

Eksempel:

Ipsa

Angående galleriet: I galleriet vet man det ligger store bilder og går man inn dit gjør man det ene og alene for å se på dem, man vet dermed at dette kan ta tid om man har en treg linje. Hovedgrunnen til at vi vil ha mindre bilder i trådene har med tiden for lasting av disse når man klikker seg innpå, det har faktisk litt å si for enkelte hastigheter. Mer brukervennlig for alle med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...