Gå til innhold
Hundesonen.no

bilder - nye regler


Recommended Posts

Så INGEN bilder som det linkes til fra eksternt heller kan være mere en 250x250 og 60Kb.?? 60kb er bra regen det, men et bilde kan også være 500x1000 å 60kb... uten å ødelegge forumet... 250x250 bli bare en svart klatt, uten detaljer i bildet...

Ja jeg skrev feil igjen... 60x300 er enda verre... Når det tidligere ble bestemt av dere at max skule være 60x468...

Har nå fjernet alt jeg har for ingeting er innenfor reglene lengre..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å rette på nettiketten også.? eller er den rett å reglene feil.?

Pass på signaturen din

Signaturene på forumet kan inneholde banner (med link til din hjemmeside), max str 486x60 piksler. Disse skal ikke være animerte. Den kan også inneholde kontaktinformasjon, et sitat, navnet ditt etc.

... Netiketten kom for ca en uke siden...

Forvirret.? jeg.? :D

EDIT.

En uvesentlig banner kan være 150kb., mens vesentlige bilder kun kan være 60kB.?

Er det gjort forsjell på kb & kB.? eller er det skrivefeil.?

Jeg vil påstå at 20signatur bannere på 150kb er verre for de med trege linjer en 5bilder i en tråd med 60kb...

20 innlegg med banner = 20*150=3000Kb(3mb..) for å se på en helt vanlig tråd...

Jeg skriver å maser fordi jeg mener jeg har et poeng, men ingen sier seg enige.......

Har man så treig linje kan man bli henvist til Lo-Fi versionen av forumet, det er derfor den er der...!

Takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så INGEN bilder som det linkes til fra eksternt heller kan være mere en 250x250 og 60Kb.?? 60kb er bra regen det, men et bilde kan også være 500x1000 å 60kb... uten å ødelegge forumet... 250x250 bli bare en svart klatt, uten detaljer i bildet...

Yup her er eg enig. Hvis maks grensen er på 60KB så burde man absolutt kunne poste bilder på 520 eller ka det nå var før.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, endelig en som er enig... :D

Et blide kan være 2000x1000 å fortsatt være 60Kb..

Så hvorfor 250x250 skjønner jeg bare ikke... 500x___ var jo en super regel det.... Bare legge på 60Kb der så er den perfekt etter deres oppsett...

Når det gjelder bannere så kan man si max størelse på 50kb foreksempel, 150 står jo ikke i stil...

Hver side viser 20innlegg, 20innlegg med signatur på 150kb blir ca 3Mb... Å det er jo horribelt for folk med trege linjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig så syns eg det er unødvendig med bannere. Holder LENGE med avatar så ka skal med ørten lange bannere i tillegg. For min del er det bare en unødvendig lang og stor ekstra "avatar" som tar plass bare.

Bilder er viktig derimot. :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

350x250. Tror dette er noe Admins må svare på, vi får vente på dem.

Sitter her og laster opp bilder på Photo Bucket, og lurer på en ting ang. den billed størrelsen... Det går jo ikke ann å få bildene i størrelse 350x250px... Når jeg går på rezize så er der 3 valg, 75 - 50 eller 25 % av original størrelse (som er 512) Når det ikke er andre valg, kan ikke redusere dem manuelt, hva gjer jeg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det har vært en liten misforståelse her! Så jeg retter den opp nå:

§5.3

Bilder over 350x250px og 60KB skal IKKE lastes opp i forumet. Trenger du et sted å laste opp bildene dine, kan du f.eks. benytte deg av:

- Imageshack

- Photobucket

- Imgspot

- Putfile

Du kan så legge en lenke eller thumbnail i tråden til de bildene du ønsker å vise frem.

Ergo man kan laste opp bilder større (så lenge de ikke bryter med layouten på forumet) via andre sider. Bare ikke via Hundesonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør bare jeg, siden jeg ikke er så veldig lur - betyr det at jeg kan bruke img funksjonen til å vise bilder i tråder? Eller må det ligge som linker?

Ja du kan bruke img funksjonen og legge inn bilder. Men de må ikke være så store at de ødelegger skinnet på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan bruke img funksjonen og legge inn bilder. Men de må ikke være så store at de ødelegger skinnet på siden.

Men det har jo vært et par ganger at personer har fått beskjed om at bildene er for store enda de ikje har brutt skinnet på forumet. Skjønner ingenting av de nye reglene :( . Kanskje på tide å legge seg å så prøve å tolke dem på nytt imorgen hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det har jo vært et par ganger at personer har fått beskjed om at bildene er for store enda de ikje har brutt skinnet på forumet. Skjønner ingenting av de nye reglene :( . Kanskje på tide å legge seg å så prøve å tolke dem på nytt imorgen hehe.

To bilder jeg har lagt inn i dag, har vært for store... På disse har jeg brukt den img funksjonen og satt inn url til bildet som lå i photobucket.

Det ene bildet var dette som ble slettet fra tråden det lå i(nå bare ment som eksempel):

lpefrisp074.jpg

Bryter dette da med skinnet? Eller hva er det?

Prøver å forstå altså... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det ødelegger ikke skinnet, men det var oss moderatorer som ikke helt hadde forstått regelverket selv, så vi har nok slettet det.

Det er altså lovlig å legge ut bilder av den størrelsen, skinnet ødelegger du ikke før bilde er så stort at det går ut av det blå feltet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSLAG..

Sett en maxgrense på bilder i stede for "bryter med skinnet", en regen må være konkret å bestemt... :)

Forslag, set max bildebredde til 600pixler, enda er det etter mine målinger en del å gå på, 660 er absolutt max...

skjønner ikke hvorfor 540 er ikke i nærheten... ;)

600pix.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORSLAG..

Sett en maxgrense på bilder i stede for "bryter med skinnet", en regen må være konkret å bestemt... :)

Forslag, set max bildebredde til 600pixler, enda er det etter mine målinger en del å gå på, 660 er absolutt max...

skjønner ikke hvorfor 540 er ikke i nærheten... ;)

600pix.jpg

Har satt den til 550 nå (endret innlegget) om du trenger noe konkret å forholde deg til. Ferdig diskutert. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...