Josefina Skrevet %s, %s Rapporter Skrevet %s, %s Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie? Siter
SaraSL Skrevet %s, %s Rapporter Skrevet %s, %s (endret) Jeg ville nok sammenlignet de mer med schæferhund enn collie Endret %s, %s av SaraSL 1 Siter
simira Skrevet %s, %s Rapporter Skrevet %s, %s Ja, chodsky pes er en aktiv hund som bør brukes til hundesport eller bruks. Det er også en liten rase og har vært noe varierende mentalitet på de norske jeg har kjent til, men det er lenge siden nå da. 1 Siter
Josefina Skrevet %s, %s Forfatter Rapporter Skrevet %s, %s 8 timer siden, SaraSL skrev: Jeg ville nok sammenlignet de mer med schæferhund enn collie Ikke med en australsk gjeterhund heller? Siter
Josefina Skrevet %s, %s Forfatter Rapporter Skrevet %s, %s 34 minutter siden, simira skrev: Ja, chodsky pes er en aktiv hund som bør brukes til hundesport eller bruks. Det er også en liten rase og har vært noe varierende mentalitet på de norske jeg har kjent til, men det er lenge siden nå da. Hvordan varierende mentalitet da? Aggressive? Siter
simira Skrevet %s, %s Rapporter Skrevet %s, %s 8 minutes ago, Josefina said: Ikke med en australsk gjeterhund heller? Kelpie er mye mykere enn chodsky. Om du tenker på cattledog så er den nok nærmere, men jeg tenker at chodsky er både mer krevende og aktiv. 7 minutes ago, Josefina said: Hvordan varierende mentalitet da? Aggressive? Aggresjon er oftere et symptom enn en type mentalitet, men kommer ofte av usikkerhet, ressursforsvar osv. Så ja, for eksempel det. 1 Siter
Josefina Skrevet %s, %s Forfatter Rapporter Skrevet %s, %s 1 time siden, simira skrev: Kelpie er mye mykere enn chodsky. Om du tenker på cattledog så er den nok nærmere, men jeg tenker at chodsky er både mer krevende og aktiv. Aggresjon er oftere et symptom enn en type mentalitet, men kommer ofte av usikkerhet, ressursforsvar osv. Så ja, for eksempel det. Mente Australian shepherd. Siter
Josefina Skrevet %s, %s Forfatter Rapporter Skrevet %s, %s 1 time siden, simira skrev: Kelpie er mye mykere enn chodsky. Om du tenker på cattledog så er den nok nærmere, men jeg tenker at chodsky er både mer krevende og aktiv. Aggresjon er oftere et symptom enn en type mentalitet, men kommer ofte av usikkerhet, ressursforsvar osv. Så ja, for eksempel det. Aussie. Ja tenkte på uheldig gemytt som oftest ses og høres som aggresjon. Siter
simira Skrevet %s, %s Rapporter Skrevet %s, %s Australsk shepherd av arbeidslinjer er nok like aktiv og krevende sånn sett, men jeg tror nok en chodsky er mer krevende mentalt likevel. 1 Siter
Josefina Skrevet 2 timer siden Forfatter Rapporter Skrevet 2 timer siden Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show. Siter
simira Skrevet 2 timer siden Rapporter Skrevet 2 timer siden Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen. Siter
Recommended Posts