Gå til innhold
Hundesonen.no

logrer deres hunder mye?

~Marlene~

Recommended Posts

Skrevet

Serchaj logrer for mye :) Fikk det på en krittikk at han var får glad og kontaktsøkende får å være mynde..

Hehe.. Hadde han inne i 30 min på stua idag og med den store logrendes hallen sin klarte han å rive ned to blomsterpotter:p

Skrevet

Åja! Nesten hele tiden! Enda til når de drikker vann!! Og chanita logrer ikke bare med halen, hun logrer med hele kroppen! :)

Skrevet

Åja! Nesten hele tiden! Enda til når de drikker vann!! Og chanita logrer ikke bare med halen, hun logrer med hele kroppen! :)

kjenner den vaklingen i heeele kroppen ja... hehe... toya er fæl til det når hu er ekstreeemt glad hu :P hehe..

Skrevet

de prøver nok bare å dempe dere! <_<

Forstår ikke helt hva du legger i dette...? Kan du kanskje forklare det litt mer?

Skrevet

Forstår ikke helt hva du legger i dette...? Kan du kanskje forklare det litt mer?

den komentaren så ikke jeg før du komenterte den gitt ...

begynte også å lure på hva som mentes ja...

Skrevet

Det lurer jeg også på.. Sitter her og skriver alt er helt rolig rundt oss, og han logrer som en tulling og leker med leka si på gulvet. Hva/Hvem demper han?

Hehe, kanskje han prøver å dempe fingrene dine fra å taste... :)

Skrevet

Rocky logrer hvis vi har vært ute og kommer hjem. Når han møter hunder, eller når man snakker med fin høy stemme til han. Han logrer også med halen når vi er ute på tur :)

Skrevet

Loke er ingen stor logrer..selvom han er overglad..litt rasebetinget det der ;) .Pan logret konstant selv om han var en mye mindre lykkelig hund...

Skrevet

Bosko logrer en god del, gjerne med hele kroppen. Leste en plass at boxeren er den eneste rasen som kan møte deg med begge "ender" frem. :P

Vixie...vel, hun logrer, men det er vanskelig å se. Da må hun i så fall stå helt i ro. Da kan du såvidt se at den lille halestumpen gjør noen små rykk. Som regel ser du det på at hun vrir på hele bakkroppen--nesten som en boxer? ;)

Skrevet

Når Ero blir skikkelig glad logrer han med hele bakparten. Men det skal litt til før han logrer, men han viser på hele kroppsspråket at han er glad.

Skrevet

Bosko logrer en god del, gjerne med hele kroppen. Leste en plass at boxeren er den eneste rasen som kan møte deg med begge "ender" frem. ;)

Kooikere gjør også det...:P

Skrevet

Santoz logrer ganske mye. Før veltet han mye pynt som lå litt lavt pga logringen hans men nå har vi fjernet pynten. Han logrer også ganske hardt og vi kaller han for piskeren siden han tilåmed klarte å gi mor blåmerke i benet fordi han ble så glad og pisket halen rett på benet hennes. :)

Gjør faktisk vondt til tider. :unsure:

Hehe, kom til å tenke på ex'en min. Han fikk blåvei han av halen til en Grande! Hehehehehe, ikke noen ville tro at han ikke hadde vært i slåsskamp :):);) Når det gjaldt den halen der, så ville jeg kanskje vært for kupering! (men det er jeg altså ikke dah...). Den var iallefall livsfarlig!

Skrevet

Til Border Collie å være tror jeg nok at pelsdotten logrer ganske mye. Halen går stort sett alltid i ett! :) Men dersom han plutselig kjenner lukta av noe interessant og konsentrerer seg veldig om det, detter halen ned i den sabel-lignende stillingen BCer har.

Han har også den type logrings som har resultert i potteplante-knusing og hundehår i popcorn-skåla på bordet :)

Skrevet

Mona logrer ikke mye. Ikke hele tiden, altså. Men hun logrer om morran, når folk kommer hjem, når hun leker, og når hun er ekstra glad.

Også er hun så morsom, for hun logrer bare med halvparten av halen, så den går i vinkel frem og tilbale :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...