Gå til innhold
Hundesonen.no

Historien


Mirai

Recommended Posts

det var et lynnedslag litt lenger inne i den tette skogen..

Ulvene skvatt av det sterke lyset og vill i øynene løp de så fort beina kunne bære deminn i den svarte natten

Mannen lå igjen, lettet men likevel egnstelig..ville noen finne ham? og ville de finne ham i tide?

Mannen måtte ha svimet av, for når han våknet var tåken tettnet rundt ham, og han begynteå miste følelsen i de iskalde tærene sine..Mannen gråt litt og tenkte på hunden, hunden var nå hans eneste håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankene fløy i hodet på ham. Hva skulle han gjøre? Hvorfor har ikke hunden kommet tilbake med hjelp enda? Han tenkte på strømhalsbåndet og det triste og redde uttrykket han hadde. "Hvis jeg noen gang kommer fra dette her i live skal jeg aldri mer bruke det båndet på deg", mumlet han som om hunden hans sto ved siden av ham. Han sukket tungt og-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

hørte varslende bjeff i nærheten. De kom nærmere, og nærmere. Pluselig kom naboen og hunden hand til syne. hunden lå seg oppå han, mens naboen ringte til legen. Da legen kom sa han " Hadde det ikke vært for denne lille krabaten din, så hadde du lugget fast frosset til bakken, og noen eller noe hadde funnet liket ditt i løpet avd en uka som kommer. Nå er du vel takknemmelig for at du har en så trofast hund?

Mannen ble trist, siden han hadde vært så fæl mot hunden. Han ropte på valpen, og den kom full fart og satte seg på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hans venstre side. Minnene om den gamle hunden kom strømmende fram, minner som gjorde så vondt at den gamle mannen fikk tårer i øynene. Den gamle mannen gjorde som han hadde lovet seg selv, å aldri mer bruke strømhalsbåndet mer. Han bestemte seg der og da at han skulle være stolt over hans lille krabat, og at han skulle begynne å trene valpen, og han skulle begynne allerede samme dagen, Den gamle mannen innså at han hadde ingen tid å miste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste valpekurs dag gikk det bra, selv om han så større fremgang med strømhalsbåndet. Innstruktøren ba alle de 7 kursdeltakerene stelle seg på rekke og prøve å få kontakt med hunden på venstre side, og gjett hvem som satt der som et tent lys med tindrene øyne, jo, det var den gammle mannenes valp. Neste dag når de gikk tur, hadde mannen satt på valpen en langline. Etter et par dager med langline, gikk valpen ikke langt fra mannen, og kom med iver bort når mannen ropte. Etter bare et par dager kunne valpen gå fritt omkring uten å rømme-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

fra eieren sin. Mannen var så stolt over valpen. Han bodde jo på en stor gård, så han begynte å la valpen passe dyrene om natten. En natt så våknet bonden av noe bråk ikke i fjøset. Da han kom ut s han en bil kjøre vekk, og valpen var borte.Borte i det stummende mørke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bannet stille. Han satte seg ved kjøkkenbordet for å samle tankene sine. "Lille Bulle", sa han lavt, "hvor har du blitt av?". Han så for seg Bulles glade logrende hale og trofaste blikk og hikstet høyt. Plutselig kom han til å tenke på noe. Det var noe han hadde oversett ute ved låven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • De fant vel SM hos det meste av småraser i Finland (og i Nederland, der mener jeg de droppa hele prosjektet fordi de ikke fant noen raser som var "gode nok" for en utkrysning). Men såvidt jeg har skjønt er SM multigenetisk, sånn at det uansett vil være positivt å få inn nytt avlsmateriale. En ny hund ligger uansett litt frem i tid for min del (forhåpentligvis, det blir ikke så lenge hun jeg har nå fortsatt er her), så dra krysser jeg fingrene for at de er kommer litt videre mtp. helse  
    • «Rette tidspunkt» eksisterer nesten aldri. Det er alltid gode grunner til å gjøre noe og til å la være. Å skaffe en hund kommer til å være kjempeslitsom, utrolig artig, lærerik, givende og en utfordring for deg som person og dere som par. Dere har gjort de refleksjonene og ønsker å legge til rette livsstilen deres. Det kommer uansett til å dukke opp et eller annet, stort eller lite man aldri kan forberede seg på. Det er sånn livet er. Jeg kommer selv fra en ikke-hundeglad familie og fikk høre det samme selv helt frem til jeg var 30. ikke la ypotetiske fremtidige sydenturer, studier i utlandet eller «hva om dere slår opp» stanse dere fra å gjøre noe som helst.    hilsen nylig hundeeier som er superstolt over sitt valg 👏
    • Den blandingen kunne jeg nok også ha sett for meg om jeg skulle hatt litt mindre hund, om det ble gjort riktig fra et sånt prosjekt, men leste at SM ligger til engelsk cocker også fant man ut siden denne innkryssingen er testet i Finland? Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om.
    • Har fått høre at vi er unge og "binder" oss fast ved å gå til anskaffelse av hund. Så klart blir en mer stengt. Men vi har ikke behov for å reise masse, og dit vi reiser kan vi jo ta med hunden. Både jeg og samboeren min er veldig hjemmekjære, og reiser for det meste innenlands, med unntak en Danmarkstur i året. Vi har jo allerede katt, så da blir vi vel "stengt" på grunn av den også da...🤷‍♀️
    • Nei, du kan nok ikke få championat (med mindre de registreres som renraset slik det er snakk om over), men du kan få mellomtitler vet jeg ihvertfall.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...