Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi ønsker oss hytte


Fillerya

Hytte på fjellet eller ved sjøen  

30 stemmer

  1. 1.

    • fjellet
      13
    • sjøen
      17


Recommended Posts

Vi vurderer å kjøpe hytte fordi det er litt kjedelig å ha leilighet i Oslo. Hvor synes dere det er best å ha hytte? Synes det er fordeler og ulemper ved både fjellet og sjøen. Kanskje en hytte på fjellet gir finere helårsmuligheter med tur med hunden, men synes sommer og sjø høres helt nydelig ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjøen er best.. fiske og båt og sånn :P

Fjellet kan man vel stort sett bare gå på ski, og om sommeren kan man ikke gjøre noe..

Klart man kan gjere noe på fjellet om sommeren!! (jeg tilbragte alle mine sommere som barn på fjellet i mine foreldres hytte) Da kan man fiske med Oter fra land, man kan ta en tur med robåt på vannet og fiske ørret. Man kan og bade! :P

Man kan gå på fine turer og se så fint alt er om sommeren...

Har båt, så på sjøen kan vi dra når vi vil.. trenger ikke hytte ved sjøen da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan gjere noe på fjellet om sommeren!! (jeg tilbragte alle mine sommere som barn på fjellet i mine foreldres hytte) Da kan man fiske med Oter fra land, man kan ta en tur med robåt på vannet og fiske ørret. Man kan og bade! :P

Man kan gå på fine turer og se så fint alt er om sommeren...

Har båt, så på sjøen kan vi dra når vi vil.. trenger ikke hytte ved sjøen da.. :P

Samme her...

Vi har hytte på fjellet og jeg ville aldri ha bytta den ut med en hytte ved sjøen!

Men jeg skjønner jo di som bor langt fra sjøen... vi bor 5min fra sjøen, så da er hytte på fjellet toppen for oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hytte på både fjellet og ved sjøen, hundene har det best på fjellet for der kan de løpe løse fordi ingen andre er der :P Men jeg liker sjøen best og hundene koser seg med å løpe på strandkanten, men det funker ikke alltid når det er mange andre der, og sjøvannet må skylles ut av pelsen hver dag <_< Men allikevel digg å ligge å kose seg i sola :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan gjere noe på fjellet om sommeren!! (jeg tilbragte alle mine sommere som barn på fjellet i mine foreldres hytte) Da kan man fiske med Oter fra land, man kan ta en tur med robåt på vannet og fiske ørret. Man kan og bade! :P

Man kan gå på fine turer og se så fint alt er om sommeren...

Har båt, så på sjøen kan vi dra når vi vil.. trenger ikke hytte ved sjøen da.. :P

Ja men se, da var du jo nær et vann allikevel da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte fjellet. Jeg har alltid vært svak for fjellnaturen. Å være ved sjøen syns ikke jeg er så spesielt da, men så er jeg jo oppvokst i fjærsteinene ( lå ganske mye tang i hagen vår til tider faktisk). Men skal man ha hytte i fjellet syns jeg det er et must at det ligger ved et vann så man får badet og fisket. Å sitte ute utover natten, med solen såvidt over åskammen, bålet sprakende med en ørret i folie på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellet, rett og slett fordi det ofte er bedre for hundene å være der. Større frihet. Dessuten, når dere bor i Oslo er det jo ikke langt til strender på sommeren. Kan forresten anbefale et "fjell" også, det heter Fekjanfjell, ligger like ved Nesbyen, som er ett av Norges varmeste steder.. Her finner du supre skiløyper på vinteren, elver med store kulper med sandbunn som er deilige å bade i om sommeren. Varmt og godt, flate vidder, og en koselig liten campingplass hvor man kan kjøpe litt godteri eller rømmegrøt.. Verdens beste hyttested, mener jeg (som ikke klarer meg uten bademuligheter på sommeren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med hytte på Nøtterøy, så jeg trives best ved sjøen.

Her kan du dra på båtturer, fiske og mye annet.

Hytte på fjellet er kjempekoselig det også, men jeg liker sjøen bedre.

Aller helst skulle jeg hatt begge deler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss ordentlig nei. Ser for tiden på hyter i sverige som ligger ved sjøen. Billigere der enn i Norge og ikke så langt å kjøre. Store fine hus i der koster fra 300.000.

Hytter på fjellet i vår prisklasse er ofte langt unna og uten strøm og vann. Uaktuelt for samboer å ha utedo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...