Gå til innhold
Hundesonen.no

noen råd her!?

~Marlene~

Recommended Posts

Mira hadde spist menneskemat tror jeg* hun har stjelt fra søpla* tror jeg*så spydde hun å da jeg sprang for å hente papir hadde hun spist opp spyen!*jukkk*

jeg syns det er slitsomt med en så matgal hund jeg! noen råd?

mira eter maten sin i all hast åetter det sitter hun å ser på vega å er ikke jeg rask nok angriper hun restene av vega's tørrfor! jeg bli gal! ;)

når vi er på besøk angrier hun alt av mat å hiver i seg alt! jeg er så lei...fins d ingen stoppeknapp på mira? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at hun "sluker" maten, kan være at du fòrer begge sammen.. Da blir det et press på å få i seg fòret, slik at den andre hunden ikke får tak i det. Vil anbefale deg å fòre henne alene, i rolige omgivelser. Men du skal bare være glad til, forresten, at du har fått en matglad hund. Det er ganske mye værre når det er motsatt. Lett blir hun å forsterke òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
  buhund-jenta skrev:

enig med de andre:)

noe annet du kan gjøre, er å fore litt og litt, og ikke gi alt på en gang, da slipper du slukingen :P

Helt enig :P

Eller sett matskålen høyt oppe, så hun ikke sluker luft(kan være farlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he har akkurat samme problem jeg. jeg har begynt å fore dem hver for seg, å alltid passe på at emma ikke får stjele maten til yaris. det funker bra :P

åsså viktig å være litt fast på det ikke gi etter for all tigging :P

det gjorde jeg før å det lærer dem hvertfall fort <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira sluker ikke så mye luft siden hun er såpass liten. Tinka eter opp tørrforet sitt på rundt 35-40 sekunder vil jeg tro (150 gram ca), derfor tar jeg oppi litt vann så hun bruker lengre tid på å spise og sluker mindre luft.

Ellers så har du vel fått en del tips her - vil absolutt anbefale dem å mate dem vær for seg. Og en matglad hund er lett å finne positive forsterkere til, det har jeg selv erfaring med, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

~Marlene~ skrev:

ååå sånn stativ ?

:rolleyes: jeg vet ikke..vil jo ikke ha magedreing på henne! hjelp!

Anbefaler deg å kjøpe et sånt stativ. Så slipper hundene å bøye nakken så veldig hver gang de skal spise. Til og med dvergpuddelen min har stativ her hos oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig lurt med stativ ja, også fukte maten først.. ha i varmtvann og la maten bli helt bløt før du gir dem den. Det gjorde vi hjemme med den ene dachsen vår. Også går det jo an å fore henne to ganger om dagen da. Og fore henne for seg selv tror jeg er veldig lurt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingermarie-titti skrev:

er veldig lurt med stativ ja, også fukte maten først.. ha i varmtvann og la maten bli helt bløt før du gir dem den. Det gjorde vi hjemme med den ene dachsen vår. Også går det jo an å fore henne to ganger om dagen da. Og fore henne for seg selv tror jeg er veldig lurt...!

Fydda...

Bruk ALDRI varmt vann i tørrforet det er fyfy...

Varmt vannet ødlegger mye i foret som hunden trenger, da får en heller legge foret til bløt litt tidligere sånn at du ikke trenger å bruke varmt vann for å bløte det opp.

Jeg personlig har bare litt vann i maten om hundene sluker for da spiser de litt saktere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...