Gå til innhold
Hundesonen.no

noen råd her!?


~Marlene~

Recommended Posts

Mira hadde spist menneskemat tror jeg* hun har stjelt fra søpla* tror jeg*så spydde hun å da jeg sprang for å hente papir hadde hun spist opp spyen!*jukkk*

jeg syns det er slitsomt med en så matgal hund jeg! noen råd?

mira eter maten sin i all hast åetter det sitter hun å ser på vega å er ikke jeg rask nok angriper hun restene av vega's tørrfor! jeg bli gal! ;)

når vi er på besøk angrier hun alt av mat å hiver i seg alt! jeg er så lei...fins d ingen stoppeknapp på mira? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at hun "sluker" maten, kan være at du fòrer begge sammen.. Da blir det et press på å få i seg fòret, slik at den andre hunden ikke får tak i det. Vil anbefale deg å fòre henne alene, i rolige omgivelser. Men du skal bare være glad til, forresten, at du har fått en matglad hund. Det er ganske mye værre når det er motsatt. Lett blir hun å forsterke òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

enig med de andre:)

noe annet du kan gjøre, er å fore litt og litt, og ikke gi alt på en gang, da slipper du slukingen :P

Helt enig :P

Eller sett matskålen høyt oppe, så hun ikke sluker luft(kan være farlig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he har akkurat samme problem jeg. jeg har begynt å fore dem hver for seg, å alltid passe på at emma ikke får stjele maten til yaris. det funker bra :P

åsså viktig å være litt fast på det ikke gi etter for all tigging :P

det gjorde jeg før å det lærer dem hvertfall fort <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira sluker ikke så mye luft siden hun er såpass liten. Tinka eter opp tørrforet sitt på rundt 35-40 sekunder vil jeg tro (150 gram ca), derfor tar jeg oppi litt vann så hun bruker lengre tid på å spise og sluker mindre luft.

Ellers så har du vel fått en del tips her - vil absolutt anbefale dem å mate dem vær for seg. Og en matglad hund er lett å finne positive forsterkere til, det har jeg selv erfaring med, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå sånn stativ ?

:rolleyes: jeg vet ikke..vil jo ikke ha magedreing på henne! hjelp!

Anbefaler deg å kjøpe et sånt stativ. Så slipper hundene å bøye nakken så veldig hver gang de skal spise. Til og med dvergpuddelen min har stativ her hos oss :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig lurt med stativ ja, også fukte maten først.. ha i varmtvann og la maten bli helt bløt før du gir dem den. Det gjorde vi hjemme med den ene dachsen vår. Også går det jo an å fore henne to ganger om dagen da. Og fore henne for seg selv tror jeg er veldig lurt...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er veldig lurt med stativ ja, også fukte maten først.. ha i varmtvann og la maten bli helt bløt før du gir dem den. Det gjorde vi hjemme med den ene dachsen vår. Også går det jo an å fore henne to ganger om dagen da. Og fore henne for seg selv tror jeg er veldig lurt...!

Fydda...

Bruk ALDRI varmt vann i tørrforet det er fyfy...

Varmt vannet ødlegger mye i foret som hunden trenger, da får en heller legge foret til bløt litt tidligere sånn at du ikke trenger å bruke varmt vann for å bløte det opp.

Jeg personlig har bare litt vann i maten om hundene sluker for da spiser de litt saktere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...