Aud Stokman Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Slettet innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calina Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Gratulerer med valper! Håper de tre vokser seg store og sunne. Har selv vært med på 3 timers turnusen på småtasser,og det er hardt men verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M.J Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Gratulerer! Morsomt at hun fødte naturlig da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lizzie Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Gratulerer så mye med de tre små! Flott at tispen fødte naturlig, det var morsomt å høre. Hvor stor pleier kullene til denne rasen å være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aya Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Kjempeinteressant å lese innlegg som dette.. Gratulerer med kullet, og lykke til videre med de tre valpene.. Flink mamma Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WheatenMali Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Gratulerer med valper! Men som du sier selv så er det ikke mange oppdrettere som kan skilte med at tispen fødte vanlig, så det sier jo litt om at bulldoggen sliter med å føde MEN allikevel finnes det tisper som kan føde normalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lazita Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 Ja dete var jo veldig positivt i forrhold til hva jeg har hørt om rasen og fødsler, fint å se at mor og barn koser seg også. Gratulere som jordmor/bestemor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tine Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 gratulerer så masse masse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 19. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 19. Februar 2006 fint at hun klarte å føde selv da og bra at det gikk fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wheaten terrier Skrevet 21. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2006 Gratulerer med valper!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zorbas Skrevet 21. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 21. Februar 2006 Gratulerer så kjempe masse, syntes rasen er utrolig fin Lykke til med de, pappan demes er jo rå fin!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marthe Skrevet 23. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2006 Lykke til så mye med valpene Fortell oss gjerne hvordan det går videre også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djervekvinnen Skrevet 23. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 23. Februar 2006 Grattis med valper! Det er gøy med småttiser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pixiegirl Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Gratulere med valper. Kjempegøy å kunne avkrefte en av mytene rundt rasen. Forresten så hadde tispa veldig fin farge på pelsen, synes jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dolcevita Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Grattis med valper ! Det som er finest å lese,er jo at valpene er fine og raske uten alt det "dill/dallet" du skrev. Flott gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 har du tatt noen bilder da aud? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toya Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Jeg hadde lagt ut bilde av de da de var tre stykker, men tok det bort siden den ene døde, men jeg skal ta nye bilder å legge ut. ok gleder meg til å se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Hitil, har jeg faktisk vært imot avl på bulldogger. rett og slett fordi jeg trodde at de ikke kunne føde ungene sine selv. Men der endret du synet mitt på bulldogg avl littegrann! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pixiegirl Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Hitil, har jeg faktisk vært imot avl på bulldogger. rett og slett fordi jeg trodde at de ikke kunne føde ungene sine selv. Men der endret du synet mitt på bulldogg avl littegrann! Men er det ikke vanlig med keisersnitt hos de fleste små raser da? Eller tuller jeg bare nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Red Merle Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 hehe, vet ikke jeg. Selvsagt, alle hunder kan ta keisersnitt om det er nødvendig. Men når hunden må ta det uansett, synes jeg det er ille Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inu Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Ja mange vet ikke engang hvor viktig det er å ta tempen i forbindelse med en fødsel og heller ikke at fødselen er i gang når vannet har gått. Mange kaller seg oppdrettere uten å ha satt seg inn i hva en hundefødsel egentlig innebærer. Vi har aldri tatt tempen på drektige tisper. De fleste oppdrettere jeg kjenner, gjør det heller ikke. Den ene prøvde, etter å ha vært oppdretter i 20 år, men både hun og tispen ble bare stresset og tempen fulgte ikke boka, så det ble med den ene gangen... Men når vannet har gått da er fødselen VIRKELIG i gang.... Da bør det komme valper innen rimelig tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scarlet Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Gratulerer så mye med valper kjempebra at tispa klarte brasene uten å måtte ta keisersnitt. Nettopp fordi keisersnitt er pyton å måtte la tispa gjennomgå. Bra jobba Sånne småtasser som må ha litt ekstra hjelp av oss som oppdrettere blir vi jo litt ekstra både glad i og stolt av Lykke til videre med kullet, og kom snart med bilder av de små Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scarlet Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Vi har aldri tatt tempen på drektige tisper. De fleste oppdrettere jeg kjenner, gjør det heller ikke. Den ene prøvde, etter å ha vært oppdretter i 20 år, men både hun og tispen ble bare stresset og tempen fulgte ikke boka, så det ble med den ene gangen... Men når vannet har gått da er fødselen VIRKELIG i gang.... Da bør det komme valper innen rimelig tid! Tydelig at der er forskjell da Mesteparten av sheltieoppdretterene jeg kjenner tar tempen på tispa. JEg begynner å måle tempen når det er 1 uke til termin. Derfor er jeg alltid godt foberedt nå fødselen kommer igang. På våre hunder går tempen rett under 37 grader, og da kan jeg garantere valper innen et døgn Mine hunder er veldig vant til dette med temperaturmåling, så de blir faktisk ikke stresset av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bee Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 Gratulerer så mye med to friske valper. Utrolig synd at tredjemann ikke klarte seg. Lykke til videre med de små Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Velvet86 Skrevet 26. Februar 2006 Rapporter Share Skrevet 26. Februar 2006 En ting er ihvertfall helt sikkert! En eller annen gang skal jeg ha meg en Engelsk Bulldog Finn noen mer sjarmerende vesen da? Og for et hærlig vesen de har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar