Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny hund


SAGA
 Share

Recommended Posts

Hei.

Skriver litt i denne gruppen også.

Trenger å høste litt erfaringer fra dere som har eller har hatt puddel.

Nå skal ikke jeg ha ny hund før den gamle mannen jeg har nå ikke finnes lengre, men det blir jo til at man tenker litt🙂

Jeg har hatt storpuddel for snart 30 år siden, men det teller liksom ikke når det er så lenge siden. Var dessuten ung og uerfaren, så den oppdragelsen, eller mangelen på det, den fikk var heller ikke optimal. Var familiens midtpunkt og en liten(stor) drittsekk🙄 Men puddel har alltid stått mitt hjertet nærmest i alle år siden. Og man har blitt eldre, klokere og mer erfaren.

Det jeg nå lukter på er dverg puddel. Har en samboer som ikke er så glad i store/mellomstore hunder og jeg tenker at t.o.m mellompuddel blir litt stor i hans øyne, så derfor dvergpuddel.

Har en malteser/puddelblanding, verdens herligste,  i familien og størrelsesmessig er vel den ganske lik dverpuddel og det er en hendig størrelse på hund. Bortsett fra at jeg vil ha renraset. 

Er ikke redd for pelsstell, så den er grei. Det er koselig å stelle.

Har ingen store ambisjoner, men syns det kan være gøy å være med på  lydighet/sniffer og agility kurs. Det har vi gjort mye av. Har aldri fått ut fingeren å begynt å trene noe av det aktivt, så vil ikke basere meg på at vi skal det. Men kurs er gøy.

Går tur hver dag og ekstra lange i helgene. 

Ønsker en koseklump og et sosialt vesen. Det er det aller viktigste etter å ha levd med en liten asosial, stressa type i snart 14 år. Som ikke ønsker å ligge inntil deg i sofaen eller være på fanget og kose. Har mange andre gode egenskaper, da, men gud som jeg savner en hund å kose med.

Er ønsket om en liten puddel urealistisk med tanke på hva jeg ønsker? 

Hvordan er dvergpuddelen med tanke på gemytt?

Er det stor forskjell på hann og tispe, foruten størrelsen?

 

 

 

 

Endret av SAGA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Lillekrapyl said:

Jeg er veldig glad i rasen puddel :)

Tenker absolutt en puddel kan passe godt hos dere.

Vi hadde en dvergpuddel inntil i høst. Nå en mellompuddel.

Sosiale, lettlærte og flotte hunder. Jeg har kun hatt tispe.

Takk for svar. Syns du det er noen forskjell på mellom- og dverg, bortsett fra størrelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig ikke, men mellompuddelen er en valp på 3,5 mnd.

Men er nok forskjeller fra individ til individ, så vær nøye på hvem du kjøper fra. Viktig med en seriøs oppdretter som gjør en god jobb med valpene før de skal flytte hjemmefra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...