Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussie som familiehund og sportshund (altså agility eller lydig og førstegangangs hund


Amalie8
 Share

Recommended Posts

Hei! Jeg har aldri hatt hund før. jeg har sett på mange forskjellige hunderaser og har landet  på Aussie. jeg liker å være aktiv og kanskje vil jeg drive med en slags hundesport som agility eller lydighet. vi er en familie og det er enda noen år til vi får hund, men jeg har hørt at Aussie kan være en dårlig Førstegangangshund hvis den ikke får all den stimuli og alle turene den trenger. Stemmer dette?

Endret av Amalie8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/11/2024 at 8:30 PM, Amalie8 said:

Hei! Jeg har aldri hatt hund før. jeg har sett på mange forskjellige hunderaser og har landet  på Aussie. jeg liker å være aktiv og kanskje vil jeg drive med en slags hundesport som agility eller lydighet. vi er en familie og det er enda noen år til vi får hund, men jeg har hørt at Aussie kan være en dårlig Førstegangangshund hvis den ikke får all den stimuli og alle turene den trenger. Stemmer dette?

En Aussie er opprinnelig en gjete og vakthund, og selv om veldig mange prøver å gjøre de om til aktive familiehunder, så er det etter min mening fortsatt en driftig brukshund, som man ikke kjøper om man først og fremst ønsker seg kun en familie/tur hund, og kanskje vil drive med litt moro-
Aussien er aktive, de er sprudlende, de er smarte, de kan ha vaktinstinkt og det vet å utnytte de smutthullene som finnes, de kan være ett ******* i puberteten, krever mye mentaltrening og mange liker å løpe, løpe og løpe. Gir man de ikke nok moro, så finner de gjerne på moro selv..
Så nei de er ikke alltid gode førstegangshund- man må gå inn med åpne øyne og ikke se seg blind på den ytre fasaden..

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...