Amalie8 Skrevet 14. Februar 2024 Rapporter Skrevet 14. Februar 2024 Hei jeg har lyst pĂ„ en hund som aussie men jeg har aldri hatt hund fĂžr jeg lurer pĂ„ om de har noen store atferdsproblemer som er anskelig Ă„ hontere og om det er en god fĂžrstegangangs hund jeg vil trene agility og Ăžnsker meg en gjerne en gjeterhundđ„Č Siter
Amalie8 Skrevet 14. Februar 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 14. Februar 2024 (Den emojien var er ikke en del a teksten) Siter
Polfarer Skrevet 14. Februar 2024 Rapporter Skrevet 14. Februar 2024 35 minutter siden, Amalie8 skrev: Hei jeg har lyst pĂ„ en hund som aussie men jeg har aldri hatt hund fĂžr jeg lurer pĂ„ om de har noen store atferdsproblemer som er anskelig Ă„ hontere og om det er en god fĂžrstegangangs hund jeg vil trene agility og Ăžnsker meg en gjerne en gjeterhundđ„Č Det er store variasjoner innad i rasen. Jeg skal ikke pĂ„stĂ„ at de jeg mĂžter jevnlig er goder representanter (heller det motsatte), men generelt vil jeg si at det er stor sjanse for Ă„ ende opp med usikker/veik aussie hvis en ikke er nĂžye pĂ„ Ă„ velge valp etter riktig foreldre. De jeg har mĂžtt som ikke har en medfĂždt usikkerhet er virkelig herlige hunder og egner seg godt som en aktiv fĂžrstegangshund gitt at en faktisk bruker hunden til noe mer enn bare tur  Siter
simira Skrevet 14. Februar 2024 Rapporter Skrevet 14. Februar 2024 Ingen hunder er fÞdt med adferdsproblemer, men noen raser er mer disponert for det enn andre. Da er det viktig Ä bli kjent med rasen pÄ forhÄnd, og se hvilke linjer og individer som fungerer bra og hvem som kan vÊre mer utrygge. Snakk med oppdrettere, eiere, raseklubben, dra pÄ rasetreff og utstillinger og bli kjent med flere hunder. Og husk at det ikke er alt du ser ute, en hund med separasjonsangst kan jo fungere fint pÄ trening eller utstilling for eksempel. Men gjÞr du jobben pÄ forhÄnd sÄ tenker jeg at det er en fin rase Ä starte med hvis du vil drive aktivt med agility og evt. gjeting. Siter
Amalie8 Skrevet 18. Februar 2024 Forfatter Rapporter Skrevet 18. Februar 2024 Jeg driver egentlig ikke med gjeting Siter
Recommended Posts