Gå til innhold
Hundesonen.no

Overgang til farmfood he


nem
 Share

Recommended Posts

Heisann,

Jeg har en Labrador gutt på 10mnd. Han er litt følsom i magen sin og har de siste månedene fått raseforet fra RC. Jeg syns ikke han har så fin avføring på dette, og har lest en del fysj om kylling, så jeg vil bytte fôr.

Jeg var og kjøpte en liten sekk farmfoods he idag da jeg vil gå over til dette. Leste litt på nettsiden til farmfood nå og der står det at man ikke skal blande dette med vanlig varmpresset tørrfôr siden dette fordøyes annerledes enn kaldpresset som farmfoods er.

Jeg har ikke så mye erfaring med råforing av feks Vom utover at han har fått det én gang, da blandet jeg med vanlig RC tørrfôr og han ble tydelig uvel av dette. Regner med var fordi jeg, i min uvitenhet, blandet råfor og varmpressa fôr..

Så til mitt spørsmål, er det noen her som har erfaring med overgang til kaldpresset fôr , farmfoods eller annet? Hvordan gjorde dere dette? Fôret med vom i en uke fjorten dager før dere blandet inn det nye fôret? (det er en av anbefalingene fra farmfoods, dog anbefaler de sitt eget råfor og ikke Vom men jeg regner med det er ett fett(?))

Jeg får helt sikkert gode råd om dette i butikken , men ville høre her om.noen har erfaringer de vil dele.. :)

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for innspill, men siden jeg har litt dårlig erfaring med å blande så går jeg for ren vom i en ukes tid.

Han er som sagt litt følsom så prøver å gjøre det så skånsomt som mulig.

Skal prøve å huske å oppdatere her om en uke fjorten dager med erfaring.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...