Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Heisann,

Jeg har en Labrador gutt på 10mnd. Han er litt følsom i magen sin og har de siste månedene fått raseforet fra RC. Jeg syns ikke han har så fin avføring på dette, og har lest en del fysj om kylling, så jeg vil bytte fôr.

Jeg var og kjøpte en liten sekk farmfoods he idag da jeg vil gå over til dette. Leste litt på nettsiden til farmfood nå og der står det at man ikke skal blande dette med vanlig varmpresset tørrfôr siden dette fordøyes annerledes enn kaldpresset som farmfoods er.

Jeg har ikke så mye erfaring med råforing av feks Vom utover at han har fått det én gang, da blandet jeg med vanlig RC tørrfôr og han ble tydelig uvel av dette. Regner med var fordi jeg, i min uvitenhet, blandet råfor og varmpressa fôr..

Så til mitt spørsmål, er det noen her som har erfaring med overgang til kaldpresset fôr , farmfoods eller annet? Hvordan gjorde dere dette? Fôret med vom i en uke fjorten dager før dere blandet inn det nye fôret? (det er en av anbefalingene fra farmfoods, dog anbefaler de sitt eget råfor og ikke Vom men jeg regner med det er ett fett(?))

Jeg får helt sikkert gode råd om dette i butikken , men ville høre her om.noen har erfaringer de vil dele.. :)

På forhånd takk!

Skrevet

Bytt ut et av måltidene, heller enn å blande? Når det er sagt så har jeg blandet Vom og tørt uten problemer, men har stort sett fôret det til separate måltider.

Skrevet

Takk for innspill, men siden jeg har litt dårlig erfaring med å blande så går jeg for ren vom i en ukes tid.

Han er som sagt litt følsom så prøver å gjøre det så skånsomt som mulig.

Skal prøve å huske å oppdatere her om en uke fjorten dager med erfaring.. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel de fleste enige om at vi ikke gjør. Sikkert noen influensere som får betalt for å mene at det gjør vi. Det latterlige er jo at de hevder å ikke teste på dyr, så jeg lurer litt på denne...
    • Er dette noe vi trenger til hundene våre? https://www.tv2.no/nyheter/holdt-pa-a-falle-av-stolen/19203815/
    • Hei ambull-entusiaster, håper jeg kan få reklamere litt for dette treffet selv om det ikke er i Norge. Har du amerikansk bulldog og vil treffe flere med samme rase? Her er det en mulighet! Amerikansk bulldog club Sverige arrangerer sitt årlige klubbmesterskap, og inviterer også ikke-medlemmer og andre raser (disse blir selvfølgelig ikke klubbmestere). Vi har få påmeldinger enn så lenge og fristen er allerede til helgen.  Det hadde vært gøy om det var flere med ambulls i Norge som vil møtes for å nerde litt om rasen vi er så glade i.  https://www.facebook.com/events/1953185318641678/
    • Manmat racing belt hos Troll. de er litt store men veldig bra. De syr selv også i Tsjekkia , har ikke fabrikk i Kina som Nonstop. Så støtter man et    lite europeisk firma
    • Har prøvd:  Non-Stop Løype - sikkerhetslåsen åpnet seg i tide og utide, og festene til frontstykket åpnet seg hele tiden Non-Stop Trekking - sitter for høyt, jeg får vondt i korsryggen Non-Stop CaniX 2.0 - frontstykket ble ødelagt etter kort tid Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med Non-Stop og leter i grunn etter et belte som IKKE er derifra, men ser at veldig mange har samme, usikre kobling eller så sitter de likt som Trekking-beltet.  Har sett på Canix Pro, men jeg vet ikke om jeg stoler helt på nonstop.  Medium stor hund (17kg), sterk som en okse. Bruker magebeltet for det meste på vanlige skogsturer eller til sykling,  ikke løping, Ønsker ikke belte med denne type kobling. Aller helst så skal koblingen være FAST, så man ikke kan bytte ut frontstykket..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...