GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Leveringsklare Border Collie blanding đŸ¶

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje pĂ„ tiden med en oppdatering her ogsĂ„. Shero: Shero er nĂ„ 11 Ă„r og pensjonist. Han har vĂŠrt pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fĂ„tt gĂ„ blĂ„bĂŠr med mamma, men etter at han begynte Ă„ halte i ett lĂžp i sommer er han heltidspensjonist. FĂžr han ble pensjonert rakk han Ă„ delta pĂ„ ett NM, hvor vi kom igjennom 1. lĂžp. Han har fĂ„tt prĂžvd seg pĂ„ nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne sĂ„ det er lagt litt pĂ„ hyllen til jeg finner en lĂžsning. Eskene skal uansett enten stĂ„s pĂ„ eller etes opp sĂ„... Han har ogsĂ„ fĂ„tt prĂžvd seg pĂ„ svĂžmming, han vet ikke om han er helt fan av Ă„ svĂžmme hvor han ikke kan stĂ„.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nĂ„ 6 1/2 Ă„r gammel (hvor tiden flyr). Han bommet pĂ„ stigefelt i sommer og traff, sĂ„ nĂ„ er vi klasse 3 pĂ„ heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fĂ„tt noen Ă„ leke med. Jeg har vĂŠrt instruktĂžr i agility i hĂžst, og Max stilte opp som lĂ„nehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til Ă„ gĂ„, siden sist jeg prĂžve Ă„ fĂ„ han til Ă„ gĂ„ med noen utenom familen lĂžp han rett til meg. Vi har ogsĂ„ vĂŠrt innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max pĂ„ Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hĂžrt om. Uff, lykke til, hĂ„per det gĂ„r bra!
    • FrĂžkna har mest sannsynlig fĂ„tt en blokkert spyttkjertel. I gĂ„r skulle hun til utredning i CT, men forundersĂžkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ Ă„ dope henne ned slik hjertet er nĂ„. SĂ„ hva i alle dager gjĂžr jeg? Er det noen som har vĂŠrt borti dette, og evt. fĂ„tt utfĂžrt noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedĂžvelse? Hun ble satt pĂ„ vanndrivende over helga for Ă„ redusere trykket pĂ„ hjertet, sĂ„ vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett vĂŠre en hĂžyrisikopasient sĂ„ det er jo kjempeskummelt Ă„ gĂ„ den veien. Jeg har jo ikke lyst til Ă„ risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal mĂ„tte gjennomgÄ 
    • FĂ„ en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er pĂ„ sin fĂžrste hund...  Dette mĂ„ en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp pĂ„ 16 uker som bodde pĂ„ smĂ„bruk, men hun er miljĂžsterk og rĂ„ i miljĂž. Det er noe miljĂž og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever hĂžres meget rart ut. FĂ„ hjelp hjem nĂ„!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til Ă„ hjelpe med sĂ„nne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...