GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan ogsĂ„ si at det er mellomstor hund i stĂžrrelse. Men man skal unngĂ„ helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. SĂ„ da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn sĂ„ vĂŠre for mye hauk sĂ„ jeg ogsĂ„ fĂ„r beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen ogsĂ„ roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk ogsĂ„ fysisk for sĂ„ kun vĂŠre mellomstor hund. Bevarer roen nĂ„r trengs og nĂ„r ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare hĂ„per ho forstĂ„r legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker pĂ„ rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen Ă„r til igjen assĂ„, frisk som en fisk og aller fĂžrste ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinĂŠr dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinĂŠren og fikk beskjed om sĂ„ kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fĂ„tt lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen nĂ„r jeg leverer ho der for operasjonen tidlig pĂ„ morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen ogsĂ„ omrĂ„det foran sofaen helt ĂŠrlig bare uansett er planen ogsĂ„ legge dyne sĂ„ pledd i hunde sengene vi har rundt her sĂ„ ho fĂ„r komfort ogsĂ„ kan lage sin egen om fĂžler for det tenkte jeg. Men er usikker pĂ„ om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho fĂ„r body selvfĂžlgelig. Og hvis ho sĂ„ fĂ„r en liten tisse ulykke eller gjĂžr fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ĂŠrlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sĂ„nn sett for det er trossalt fjerne livmor ogsĂ„ fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De hĂ„pet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort sĂ„ det har blitt noe bedre samtidig ikke borte sĂ„ de tok avgjĂžrelsen for operere. De tok ultralyd fĂžrste gang ogsĂ„ nĂ„r sjekket sĂ„ de er nok veldig nĂžye her tenker jeg og jeg har tillit til dem pĂ„ dette ogsĂ„ tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervĂžs rundt dette med gode ligge plasser ogsĂ„ gi ho riktig komfort sĂ„ jeg driver pĂ„ lager omrĂ„der avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin fĂžrste natten eller nettene om sĂ„ jeg assĂ„ for det gjĂžr meg null sĂ„ lenge jeg har oversikt ogsĂ„ fĂ„r fulgt med pĂ„ at ho har komfortabelt litt nĂ„r fĂžrste dĂžgnene. 
    • Hei! HĂžres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe sĂŠrlig livskvalitet til nĂ„hverenden hund.   Det er jo aldri noe moro nĂ„r en hund mĂ„ opereres men,heldigvis gĂ„r det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er fĂžrste dĂžgnet etter operasjonen ikke noe sĂŠrlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form fĂžr 10 dager er det jo en stor operasjon sĂ„ viktig med ro sĂ„ sĂ„ret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv sĂ„ prĂžvde de ikke opp i sofa/seng den fĂžrste dagen,dagene etterpĂ„ gikk det nĂ„ bra. StĂžrrelse pĂ„ hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nĂ„ lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 Ă„r da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente sĂ„ tror nok ikke det er sĂ„ vanlig tenkte bare nevne det. GĂ„r pĂ„ medisin mot det (Rinexin) som fungerer strĂ„lende nĂ„ er det faktisk 1.5 Ă„r siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri nĂ„r det skjer. Er under sĂžvn/ hvile de tĂžmmer seg helt ikke noe sĂŠrlig for hunden oppleve det nĂ„r de er sĂ„ renslige.   FĂžr startet pĂ„ medisin for det gikk det sĂ„ langt at var uhell flere ganger pr dag sĂ„ det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpĂ„ sĂ„ fĂ„r vi hĂ„pe hun har mange gode Ă„r gjenn❀
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen pĂ„ dagtid ogsĂ„ sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de fĂžrste 3-5 dagene som er veldig avgjĂžrende for at tispen skal fĂ„ kommet seg litt fĂžrst ogsĂ„ at man fĂ„r sett at stingene ikke fĂ„r komplikasjoner. FĂžrste gang jeg ogsĂ„ mĂ„ igjennom slikt med tispen eller operasjon pĂ„ hund i hele tatt sĂ„nn her sĂ„ litt hjertet i halsen samtidig som tillit til bĂ„de veterinĂŠren ogsĂ„ vennen som skal passe valpen er der heldigvis da sĂ„. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da ogsĂ„ tĂžrkestativ eksempel for sĂ„ sperre av slik at ho ikke prĂžver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan vĂŠre en idĂ© som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for sĂ„ kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke gĂ„r rundt for mye. Stort bur sĂ„ heldigvis ogsĂ„ sĂ„ ho kan snu seg inni det hvis behov ogsĂ„ plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker pĂ„ om ho anser bur som trygg "sone" nĂ„r ho aldri vĂŠrt i behov av bruke bur noen gang utenom nĂ„r ho kom fra gaten i russland til norge sĂ„ det er jo en liten faktor ogsĂ„ tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker ogsĂ„ litt pĂ„ at det er vinter nĂ„ pluss glatt ute for luftingen men samtidig mĂ„ jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gĂ„ing etter operasjon ogsĂ„ begrenses kun til ut tisse sĂ„ gjĂžre sitt benĂždne. Men ja skal kontakte veterinĂŠren sĂ„ hĂžre mer ogsĂ„ med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste lĂžsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vĂŠrt med oss siden var 8 uker ogsĂ„ sĂ„ fĂžles pĂ„ dette.
    • Det hĂžres veldig lurt ut om valpen kan vĂŠre et annet sted en stund den fĂžrste tiden ihvertfall. Dette er spĂžrsmĂ„l du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for Ă„ begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...