GĂ„ til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen pĂ„ dagtid ogsĂ„ sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de fĂžrste 3-5 dagene som er veldig avgjĂžrende for at tispen skal fĂ„ kommet seg litt fĂžrst ogsĂ„ at man fĂ„r sett at stingene ikke fĂ„r komplikasjoner. FĂžrste gang jeg ogsĂ„ mĂ„ igjennom slikt med tispen eller operasjon pĂ„ hund i hele tatt sĂ„nn her sĂ„ litt hjertet i halsen samtidig som tillit til bĂ„de veterinĂŠren ogsĂ„ vennen som skal passe valpen er der heldigvis da sĂ„. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da ogsĂ„ tĂžrkestativ eksempel for sĂ„ sperre av slik at ho ikke prĂžver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan vĂŠre en idĂ© som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for sĂ„ kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke gĂ„r rundt for mye. Stort bur sĂ„ heldigvis ogsĂ„ sĂ„ ho kan snu seg inni det hvis behov ogsĂ„ plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker pĂ„ om ho anser bur som trygg "sone" nĂ„r ho aldri vĂŠrt i behov av bruke bur noen gang utenom nĂ„r ho kom fra gaten i russland til norge sĂ„ det er jo en liten faktor ogsĂ„ tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker ogsĂ„ litt pĂ„ at det er vinter nĂ„ pluss glatt ute for luftingen men samtidig mĂ„ jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gĂ„ing etter operasjon ogsĂ„ begrenses kun til ut tisse sĂ„ gjĂžre sitt benĂždne. Men ja skal kontakte veterinĂŠren sĂ„ hĂžre mer ogsĂ„ med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste lĂžsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vĂŠrt med oss siden var 8 uker ogsĂ„ sĂ„ fĂžles pĂ„ dette.
    • Det hĂžres veldig lurt ut om valpen kan vĂŠre et annet sted en stund den fĂžrste tiden ihvertfall. Dette er spĂžrsmĂ„l du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for Ă„ begrense plassen litt?
    • Hei. Tispa har nĂ„ en jursvult ogsĂ„ mĂ„ fjerne livmor for sĂ„ minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten sĂ„ klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10Ă„r ogsĂ„ 2 mĂ„neder sĂ„ og si akkurat nĂ„r operasjonen skjer nĂ„ pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun pĂ„ rĂ„d ogsĂ„ tips for sĂ„ gjĂžre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg ogsĂ„ har en valp pĂ„ 4 mnd og vil gjĂžre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder sĂ„ fĂ„r valpen sosiale med andre hunder ogsĂ„ fĂ„r tispen fred fra valpen i kritiske perioden sĂ„ litt spĂžrsmĂ„let blir dermed hvor lenge bĂžr jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal fĂ„ ro? Og hvordan bĂžr jeg gjĂžre gode plasser for tispen som ikke er vĂŠrt mye i bur fĂžr slik at ho fĂ„r slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an pĂ„ vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjĂžtt og mer energieffektivt sĂ„ hunden fĂ„r mer nĂŠring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp pĂ„ 4 mnd ha pĂ„ acana? FĂ„r ikke 120g til Ă„ stemme nĂ„r han skal ha 160g pĂ„ andre merker? Vi holder pĂ„ Ă„ bytte fra monster til acana. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...