Leveringsklare Border Collie blanding đ¶
-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen pÄ dagtid ogsÄ sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de fÞrste 3-5 dagene som er veldig avgjÞrende for at tispen skal fÄ kommet seg litt fÞrst ogsÄ at man fÄr sett at stingene ikke fÄr komplikasjoner. FÞrste gang jeg ogsÄ mÄ igjennom slikt med tispen eller operasjon pÄ hund i hele tatt sÄnn her sÄ litt hjertet i halsen samtidig som tillit til bÄde veterinÊren ogsÄ vennen som skal passe valpen er der heldigvis da sÄ. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da ogsÄ tÞrkestativ eksempel for sÄ sperre av slik at ho ikke prÞver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan vÊre en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for sÄ kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke gÄr rundt for mye. Stort bur sÄ heldigvis ogsÄ sÄ ho kan snu seg inni det hvis behov ogsÄ plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker pÄ om ho anser bur som trygg "sone" nÄr ho aldri vÊrt i behov av bruke bur noen gang utenom nÄr ho kom fra gaten i russland til norge sÄ det er jo en liten faktor ogsÄ tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker ogsÄ litt pÄ at det er vinter nÄ pluss glatt ute for luftingen men samtidig mÄ jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gÄing etter operasjon ogsÄ begrenses kun til ut tisse sÄ gjÞre sitt benÞdne. Men ja skal kontakte veterinÊren sÄ hÞre mer ogsÄ med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste lÞsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vÊrt med oss siden var 8 uker ogsÄ sÄ fÞles pÄ dette.
-
Det hÞres veldig lurt ut om valpen kan vÊre et annet sted en stund den fÞrste tiden ihvertfall. Dette er spÞrsmÄl du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for Ä begrense plassen litt?
-
Hei. Tispa har nĂ„ en jursvult ogsĂ„ mĂ„ fjerne livmor for sĂ„ minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten sĂ„ klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10Ă„r ogsĂ„ 2 mĂ„neder sĂ„ og si akkurat nĂ„r operasjonen skjer nĂ„ pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun pĂ„ rĂ„d ogsĂ„ tips for sĂ„ gjĂžre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg ogsĂ„ har en valp pĂ„ 4 mnd og vil gjĂžre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder sĂ„ fĂ„r valpen sosiale med andre hunder ogsĂ„ fĂ„r tispen fred fra valpen i kritiske perioden sĂ„ litt spĂžrsmĂ„let blir dermed hvor lenge bĂžr jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal fĂ„ ro? Og hvordan bĂžr jeg gjĂžre gode plasser for tispen som ikke er vĂŠrt mye i bur fĂžr slik at ho fĂ„r slappet av tiden etter operasjon?Â
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts