-
Hvem er aktive 0 medlemmer
- Ingen innloggede medlemmer aktive
-
Nye innlegg
-
Mattilsynet eller politiets dyreavdeling for de som har sÄnt, men det er utrolig vanskelig hvis det ikke kan bevises. Hvis person1 er villig til Ä filme dette for bevis sÄ kan det hjelpe. SÄ lenge hundene fÄr mat, tilstrekkelig helsehjelp og tak over hodet sÄ er det lite de ellers kan gjÞre, dessverre.
-
Jeg har en bekjent som har to store hunder, den ene er voksen den andre unghund. Som unghunder flest er den vilter, mangler impulskontroll og har mye uro i seg. Den ene personen1 er snill, men gir de alt for mye frihet. Har dĂ„rlig innkalling, bruker mye bur for ho orker ikke vilter unghund osv. Den andre personen2 har ingen forstĂ„else eller empati for at ting tar tid. Og har slĂ„tt unghunden for den tisset inne. Han forventer at den kan holde seg etter 9 timers sĂžvn, pluss 1 time han skal bruke til Ă„ gjĂžre seg klar. Han bruker ogsĂ„ strup for den mĂ„ da for **** klare Ă„ gĂ„ pent. Ellers er den slengt i veggen fordi den bet han i ansiktet som valp etter han hadde hauset den opp. Ingen av disse tingen har jeg selv sett, bare hĂžrt fra person nr 1. Nytter ikke snakke med han for han vet best. Jeg kjenner oppdretter til unghunden, og har sĂ„ lyst til Ă„ si ifra men har jo ingen bevis... Hva hadde dere gjort?? OBS: personen er veldig obs pĂ„ at han ikke blir sett nĂ„r han oppfĂžrer disse handlingen(bortsett fra person 1) Â
-
Den er vanskelig, jeg hadde ogsÄ en slik hund. Jeg antar dere ogsÄ trener med ham en mot en, hverdagslydighet, triks og slikt? Er et mulig Ä utvide valpebingen litt? Jeg skjÞnner at det kan vÊre utfordrende med barn i hus ogsÄ. Er det bedre eller verre om han ser dere? Kan du henge pledd over grindene? Jeg tenker ogsÄ at det kan vÊre et fint sted Ä begynne Ä trene pÄ Ä gÄ Ä legge seg pÄ teppet sitt, inne i valpebingen. Hvis du har mulighet til Ä ta en kort Þkt med det hver gang han settes der, sÄ blir det fort en rutine.
-
Av Martine432 · Skrevet
Han er lett Ä trene med tÞrrforbitene og gjÞr alt han ka for Ä fÄ de. Han er en smart valp og bruker ikke lag tid pÄ utfordringene han fÄr. Problemet vi merker med utfordringene er at han blir mer giret og vil gjerne jobbe mer. SÄ hvis du har noen super vanskelige forlag sÄ tas det mot med takk. Har pakket inn forbitre i hÄndkle som er knytt i knute, hatt mat i esker, brusflasker o.l. han jobber hardt og raskt og er da klar for mer⊠-
FÄr han litt mental aktivisering? Pakk tÞrrfÎrbitene inn i en avis, noen tomme doruller og sÄnt, sÄ han mÄ jobbe litt for det? At han er matvrak er en stor fordel for trening!
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts