Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan roe ned redd hund


SaraSL
 Share

Recommended Posts

Vi har en aggressiv hund i nabolaget mei leste hun er svær redd for. Hun ble angrepet for ca. 8 år siden av denne hunden, og jeg har holdt god avstand til denne hunden siden. Jeg innså senere at jeg var heldig med mitt angrep, da denne hunden har sent flere hunder til Vetrinæren og hvertfall en person til legevakten. 
Når vi møter på denne hunden pleier jeg å gå inn i en gårdsplass og prøver å holde kontakt med hunden mine, problemet er at når den hunden ser mine, begynner den å løpe mot oss mens den flekker tenner å glefser. Da mister jeg kontroll på eldste, og hun begynner å bjeffe på en annen måte enn det hun pleier å gjøre, hun begynner å skjelve og forbli stresset resten av turen. Jeg har prøvd å bruke godbiter men hun tar dem ikke, leke nytter ikke, og kan ikke har avstand da eier lat hunden komme helt inntil oss

noen som har noen ideer til hvordan jeg kan roe hun ned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start betingingen av en ny kommando med topp godbiter og helt uten forstyrrelser, som du gradvis jobber opp. Hvis hunden kan spise godbiter rett fra hånden din, eller fra bakken, så hjelper det. Ikke begrens godbitene på noen måte, bare kjør på og fôre hunden mens den andre går forbi.

Når det er sagt, om eieren ikke respekterer å holde avstand ville jeg rett og slett snudd eller gått en annen vei, og dermed øke avstanden, sammen med belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...