Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbitpose med muffe


Recommended Posts

Hei,

Jeg har en hund som er veldig treningsvillig og godbitorientert. Men vi bor jo i et kaldt land, og det er fryktelig kronglete å grave oppi godbitposen med hansker på.

Med fare for å høres ut som en gammel dame fra mellomkrigstiden kunne jeg tenke meg å bruke muffe, gjerne med innebygd godbitpose.

Er det noen som vet om det finnes noe sånt?

Eventuelt hvor man kan kjøpe muffe nå til dags, det eneste som kommer opp når jeg googler er rørkoblere i messing, og det er ikke akkurat det jeg er ute etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke svar på spørsmålet ditt, men for meg har det funket med to lag fingerløse vanter pluss en god pulsvarmer. Så lenge hendene (og resten av kroppen) er gode og varme går det greit med bare fingertupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt det du er ute etter, men om tanken er å unngå å måtte ha godbiter rett i lomma så er "LineLomma" sine godbitlommer (denne er mest brukt i turjakka her: https://www.epla.no/handlaget/produkter/1128783/) helt super. Jeg har flere i forskjellig stoff og størrelser. Ikke noe problem å plukke opp godbiter uten knot, selv med hansker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Polfarer said:

Ikke helt det du er ute etter, men om tanken er å unngå å måtte ha godbiter rett i lomma så er "LineLomma" sine godbitlommer (denne er mest brukt i turjakka her: https://www.epla.no/handlaget/produkter/1128783/) helt super. Jeg har flere i forskjellig stoff og størrelser. Ikke noe problem å plukke opp godbiter uten knot, selv med hansker :) 

Nja, problemet er ikke å få hansken nedi, men å få godbiten (og gjerne riktig) opp. Jeg har gjerne noen godbiter i lomma så jeg har forskjellig grad av belønning, men så var det dette med å varme opp hendene underveis da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, sliter selv med det samme. Blir så iskaldt på fingrene at det gjør vondt om jeg hele tiden skal ta av vottene for å finne godbit. Så ja, har en hund som går mye penere på sommerhalvåret. For ikke å snakke om bedre passeringer. Men jeg har et par forslag som delvis har funket for meg. Starter med det enkleste.

Sånne varmeposer i silikon man knekker opp. En pose i lomma og en i votten. Da fungerer omma som en slags vott, og det er litt ekstra varmt for fingrene når godbiten er gitt.

Tubeost. Dessverre mye salt, men skal veldig lite ost til. Bytt ut toppen med et tankremlokk som kan flippes for å åpne. Vanskelig med skrulokk og votter tuben kan du kontinuerlig gå med i hånden med både votter og hansker. Finnes også sunn hundegodis på tube, jeg har en fra Trixie, den kostet 70kr og er så har at jeg må stoppe opp å bruke to hender for å klemme noe ut av den.

Om du har en godbitmotivert hund er det ganske sikkert at du har en belønningsmotivert hund. Belønning kan være godbit, men også ros, klapp og lek. Dette må du lære inn. Bruk for eksempel ball i snor eller en mini apportleke med bånd som henger ut av lomma, lett å få raskt ut og ned igjen. Kunne selv ønske jeg var flinkere til å belønne med lek. Slipper også å ha gamle godbiter og uttørkede kjøttboller i alle bukser og jakker.

Til sist et dyrt alternaltiv. Det finnes muffe. Denne er laget til jakt, og for de av oss som driver med jakt vet at alt jaktrelatert er dritdyrt. Denne er intet unntak. Riktignok elektrisk oppvarmet.

https://www.magasinet.no/harkila-driven-heat-oppladbar-varmemuffe?gclid=CjwKCAiA7t6sBhAiEiwAsaieYukVzE36O5gq49-tSBQ1jvp5AahYdc1mvszfR3rdMzVQPGyw1aHuMhoCUL8QAvD_BwE

 

Skjermbilde 2024-01-05 kl. 12.22.24.png

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...