Gå til innhold
Hundesonen.no

Neurontin


Wilhelmina
 Share

Recommended Posts

Hei. Vi mistet vår tispe på 14 år i sommer. Hun var 20kg og fikk Metacam i forhold til kroppsvekt.  Dette mot leddsmerter i bakbeina. Vi opplevde det samme når hun hadde stått på det i noen år. Når dette ikke var tilstrekkelig anbefalte vetrinær Paracetamol ved behov dosert i forhold til kroppsvekt. 

Anbefaler at du snakker med vetrinæren om dette.  Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Venninna mi sin Whippet prøvde Neurontin, men funket ikke for han. (Uvisst hva som er roten til vondtene hans dessverre)
Tror ikke han hadde noen bivirkninger såvidt jeg kan huske å ha blitt fortalt hvertfall.

Derimot går jeg selv på neurontin nå pga prolaps i ryggen. Om det er likt for folk og hund vet jeg ikke, men personlig har jeg litt muskelspasmer sånn her og der. Ikke noe voldsomt, men ja, det skjer. Hadde litt, eh, hva skal man kalle det, svimmelhet? Ikke helt det heller, men føles merkelig. I opptrappingen, men så har det ikke vært noe mer av det. Om den følelsen vil være "synlig" hos en hund spørs jo. 
Jeg kan i det minste skrive under på at neurontin tar nervesmerter 1000 ganger bedre enn f.eks tramadol eller NSAIDs for meg. Og jeg tar "bare" 600 til 900mg pr dag. 


Om du vil google litt på utenlandske resultat så tror jeg det heter rett ut Gabapentin, som er virkestoffet. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lita har stått på neurontin i fjor vinter pga smerter i forbindelse med lumbosakral stenose og en prolaps som tuller innimellom. Fått ved behov nå i høst, men ikke hatt behov. Merket effekt av 100mg 3 ganger daglig så trengte aldri øke, var litt trøtt i starten, men ikke noe problem for å brukes senere ? Nå har vi byttet onsior til Rimadyl for å ha noe som kan gis 2 ganger daglig og merker bedre effekt av det - hadde også god effekt av librela på ryggen de første 3 injeksjonene ?

Effekten så jeg i endring i ganglang til mer løs og ledig i kroppen, og merket ingen bivirkninger utover trøtthet de første ukene ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...