Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny hund til turglad mann


tysker
 Share

Recommended Posts

19 timer siden, O1234 skrev:

Er det noen Trekkhundklubb i nærheten der du bor? Hvor bor du hvis du evt ikke vet?

Hvis du tar en omplasseringshusky på prøve kan du se an hunden før du bestemmer deg! Mange har har også livslang prøve med førsterett på å kjøpe tilbake hunden. 

Tror jeg skal klare å spore opp en trekkhundklubb i Trøndelag ja. Ser noen rundt her jeg bor har AH. De brukes kun til lange dagsturer og virker noe understimulert men mistenker også at eier ikke har vært så flink med grensesetting hehe.

Liten avsporing men vedkommende som går rundt med den AH'en jeg snakker om har gått ned endel i vekt etter han har fått husky, ser han ute til alle døgnets tider. Men aldri med kløv eller noen annen arbeidsoppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både polarhund og fuglehund passer nok ypperlig ja.Jeg har min 3 fuglehund nå og jakter ikke.

Vi er veldig aktive på mosjons fronten hele året og veldig herlig med så sprek hund☺️Hun jeg har nå er ikke noe krevende sånn egentlig hun har ikke noe forhold til ordet ute/gå tur har fra vært valp hatt ekstremt høy dørstokkmil og må,nærmest løftes ute?

Bor i liten leilighet uten hage,sentralt med med stor vinduskarm hun ligger i hele tiden titter på livet i gata. Klart,har hun ikke fått så mye mosjon sim hun gjør har hun muligens vært mere krevende da. 
 

Alle mine 3 har vært/ er fryktelig rolig inne,kan bli med bort på besøk/ute i alle miljø og slå seg helt til ro av seg selv (burfritt hundehold(kjører ikke bil)

Ukentlig blir vi stoppet av fremmede som lurer på om det virkelig er en fuglehund siden er så rolig. Da sier jeg at hun er ikke så rolig som det her alltid vi gå turer med magebelte og trekksele sydd på mål. Særlig i skogen under båndtvangen er det «fluer» i hodet pga alt dyrelivet hun lukter så det løser vi med sykkle fin mosjon og lettere for meg enn gå med hun i bånd. 
 

Er mye løs i skogen fra 2 oktober-april da.

Lykke til med rasevalget! 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Har overtatt en alaska husky på 1,5 år nå som er en vanvittig snill å enkel hund. Aktivitet krever den absolutt men jeg hadde forventa at den trengte mere. Litt urolig inne til å begynne med da det ble litt miljøbytte men nå ligger den å slapper av når vi er inne. Møtt flere som har AH som sier det er relativt enkle hunder gitt at den for mosjon såklart.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...