Gå til innhold
Hundesonen.no

"Menneskemat" fra butikk som godbiter/snacks til hund


Wolfey
 Share

Recommended Posts

Noen som har erfaring med den billigste skinke/bacon osten til coop extra og tubeost ellers.? Hvordan er det med problematikken rundt laktoseinnhold i disse. Hvor mye kan man egentlig gi. Alt varierer vel fra hund til hund sånnsett.

Hva med fiskeboller/kaker og grillpølser. Ser at flere av disse inneholder bittesmå mengder av lauk, eller laukpulver. 

Fullt klar over at alt dette her inneholder mye fett. Har ei frøken hjemme som ikke sliter med vekta på noen måte så 

Kom gjerne med innvendinger og tips til annet dere vet om som kan være safe. Synes godbiter på dyrebutikker er utrolig overprisede greier per kg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok først og fremst vært bekymret for saltinnholdet, fett og laktose ser jeg ikke på som veldig problematisk. Grunnen til at kvalitetsgodbiter fra dyrebutikken er priset som de er, er jo nettopp fordi de er fri fra ingredienser som ikke har noe i en hundemage å gjøre. Rene produkter blir nødvendigvis dyrere.

Jeg ville tatt en tur i disken med datovarer på dagligvarebutikken, og kjøpt rent kjøtt som er nedsatt (kyllingfilet f.eks. finner jeg ofte der), kok og frys det så har du sunne godbiter til en billig penge .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke hatt problem med å bruke noe av det nevnte som godbiter i begrenset mengde. Vi har ofte brukt smør, pølse, pannekaker og annen menneskemat som "bonusgodbiter" og ekstra god belønning til for eksempel innkallingstrening. Så lenge det ikke er store mengder går det nok helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...