Gå til innhold
Hundesonen.no

Uteblitt løpetid


Recommended Posts

Min tispe på 11 år har 2 ganger ikke kommet i løpetid siden 2022. Hun får de vanlige tegnene til begynnende løpetid slik som røyting og markering, men sp komme hun ikke helt i løpetid, ingen blod, ikke den normale atferden hun pleier å få ved løpetid, tar ikke halen til siden som hun pleier og hannhundene har ikke vært interessert. Den andre tispen har hatt løpetid som normalt. Kan det være medisinske årsaker til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SaraSL skrev:

Min tispe på 11 år har 2 ganger ikke kommet i løpetid siden 2022. Hun får de vanlige tegnene til begynnende løpetid slik som røyting og markering, men sp komme hun ikke helt i løpetid, ingen blod, ikke den normale atferden hun pleier å få ved løpetid, tar ikke halen til siden som hun pleier og hannhundene har ikke vært interessert. Den andre tispen har hatt løpetid som normalt. Kan det være medisinske årsaker til dette?

Helt normalt for gamle tisper at de får såkalte stille løpetider, altså uten blod, og uten noen av de fysiske tegnene.  3 eller  4 av mine har hatt det på den måten når de ble gamle. Ifølge vetr var det ingenting å bekymre seg for, men jeg burde være obs på tegn på livmorbetennelse de første ukene etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...