Gå til innhold
Hundesonen.no

Sletnig af profil


Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg ville bare høre om man kan slette sin profil herinde??

Jeg ønsker at have en profil på et dansk hundeforum.

Så det er ikke fordi jeg ikke gider dette forum. Men det er jo lidt lettere at mødes med kennelejere fra Danmark og ikke Norge :rolleyes:

Med venlig hilsen Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Så om en bruker ønsker å bli slettet, så gjør dere ikke dette? Hva er grunnen til det? For at det skal se ut som at dere har flere medlemmer enn dere har?

Det er da vanlig kotyme på fora at dersom en bruker ønsker å bli slettet, så blir denne det, men, alle kan jo ikke være like ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om en bruker ønsker å bli slettet, så gjør dere ikke dette? Hva er grunnen til det? For at det skal se ut som at dere har flere medlemmer enn dere har?

Det er da vanlig kotyme på fora at dersom en bruker ønsker å bli slettet, så blir denne det, men, alle kan jo ikke være like ...

Det er nok sikkert fordi det vil få en påvirkning for innleggene de respektive har skrevet fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får påvirkning på gamle innlegg, ettersom det ikke står hvem som har skrevet dem - derfor ser vi det best at brukerne blir stående.

Hvor mange medlemmer det står spiller ingen rolle for oss, det er ingen fordel og ha mange medlemmer og liten aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sletter kun dobbeltbrukere heller personer med 0 innlegg.

Det hjelper ikke hva som står i reglene. Ønsker en person å slette sin profil, så har dere bare å gjøre det. Jeg regner faktisk med at det blir ordnet omgående for Maria 81 og alle andre som ikke lengre ønsker å ha sin profil her. Jeg forventer å finne en meny for det om ikke så lenge. Det skulle bare mangle.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager forventer du og finne en sånn knapp her? Tenker du overhode på om det er teknisk mulig? Jeg liker overhode ikke måten du begynner og stille krav til hva det skal være og ikke være her.

Du kan ikke sitte og diktere hva du ønsker og ikke ønsker. Den knappen finnes ikke.

Vi sletter ingen brukere som har skrevet innlegg i forumet. Sånn er det, og sånn vil det alltid være. Har du meldt deg inn plikter du og lese reglene, noe som du godkjenner når du trykker registrer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager forventer du og finne en sånn knapp her? Tenker du overhode på om det er teknisk mulig? Jeg liker overhode ikke måten du begynner og stille krav til hva det skal være og ikke være her.

Du kan ikke sitte og diktere hva du ønsker og ikke ønsker. Den knappen finnes ikke.

Vi sletter ingen brukere som har skrevet innlegg i forumet. Sånn er det, og sånn vil det alltid være. Har du meldt deg inn plikter du og lese reglene, noe som du godkjenner når du trykker registrer meg.

jeg mener dette går på den enkeltes personvern og man kan ikke lage regler som strider mot de. Det kan hende man ikke lengre ønsker å ha sin profil tilgjengelig for allmenheten og da er det en rettighet man har til å være anonym..om man i ettertid ønsker det. Jeg tok det for gitt at dette var mulig og jeg finner det meget provoserende og ytterst arrogant å neglisjere en så til de grader viktig sak!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt bare og endre e-postadresse og alle opplysninger om seg selv det da.

Har man en spesiell grunn til hvorfor man ønsker og slette seg selv, er det selvsagt lov og forklare grunnen. Men det var ikke personvern det var snakk om i denne saken.

I de fleste tilfeller må man stå for det man skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo forsåvidt bare og endre e-postadresse og alle opplysninger om seg selv det da.

Har man en spesiell grunn til hvorfor man ønsker og slette seg selv, er det selvsagt lov og forklare grunnen. Men det var ikke personvern det var snakk om i denne saken.

I de fleste tilfeller må man stå for det man skriver.

Det er ikke det saken gjelder. Man skal ikke behøve og forklare hvorfor man ønsker å slette sin profil. Det holder i lange baner at man ønsker det selv. Man har også en rett, slik det er på andre fora å velge om man vil skrive anonyme innlegg selv om man er registrert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken andre forum kan man slette seg selv på da? Der det finnes en slett meg selv knapp? Kunne vært intressant og sett.

Man kan skrive anonyme inlegg og jeg er hellig overbevist om at ingen går i mot datatilsynet i en så viktig sak. Selv om man kanskje ikke finner en sletteknapp, så kan man bare be om å bli slettet uten videre spørsmål. Det er vel bare våre myndigheter som sitter på en så ekslusiv rett vil jeg tro?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Vi sletter ingen brukere som har skrevet innlegg i forumet. Sånn er det, og sånn vil det alltid være. Har du meldt deg inn plikter du og lese reglene, noe som du godkjenner når du trykker registrer meg.
Jeg forstår ikke problemet, Espen. Iflg norsk (og muligens dansk) lov skal enhver som ønsker det bli slettet fra komersieller eller private registre som vedkommende ikke ønsker å stå i. At man sletter en profil medfører vel ikke at innleggene slettes samtidig?

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Hei!

Det står ingen ting i personopplysningsloven som tilsier at man må slette en profil hvor man fremstår som annonym. Personopplysningsloven er laget for "å beskytte den enkelte mot at personvernet blir krenket gjennom behandling av personopplysninger".

Med personopplysninger forstås opplysninger og vurderinger som direkte eller indirekte kan knyttes til en enkeltperson. Fotografier, bildeopptak og stemmer på lydopptak kan også anses som personopplysninger.

En annonym profil på et forum vil på ingen måte krenke personvernet med mindre vedkommende legger ut slik informasjon selv. I profilen på dette forumet har man mulighet til å endre slik informasjon.

Håper dette er et tilfredstillende svar.

MVH Paul I. Pettersen

Nei det var det ikke. Den informasjonen som ligger i Espens database kan også benyttes til ikke-ønskelige formål.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Kan du gå litt i dybden på det?

MVH Paul I. Pettersen

Det er kjent at diskusjonsgrupper på nettet regelmessig blir scannet for e-postadresser som benyttes for masseutsendig av e-posttilbud for diverse produkter. Slik spam er blitt et av internetts største problem. I Espens database ligger bl a min e-postadresse og det faktum at jeg deltar på dette forumet vil sansynligvis gjøre meg attraktiv som potensiell kunde for en rekke foretak. For ytterligere å definere potensielle målgrupper har man "idiotinnlegg" som dette http://forum.hundesonen.com/index.php?showtopic=9012&hl= Jeg aner ingen ting om sikkerheten rundt Espens database, men i og med at jeg deltar på dette forumet aksepterer jeg at jeg muligens kan få et problem som jeg ikke ville hatt dersom jeg valgte å ikke delta. Så vidt jeg husker stopper Telenors spamfilter flere millioner spam hvert år. Ethvert privat eller kommersiell foretak har ikke anledning til å datalagre informasjon om tidligere kunder mot deres ønske.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kanskje en fylt kong, f.eks. med V&H? Fryser du den i forkant så varer den lenger☺️
    • Hei! Valpen er nå snart 6 mnd gammel og har mer eller mindre blitt "ferdig" med snusematte og puslespill. (Han løser de for fort..) Jeg kunne trengt noen tips til mental stimuli jeg kan gi han under arbeidstid, gjerne som kan lages i forveien. Han er med meg på jobb så det er vel egentlig bare fantasien som setter stopper her. Har tilgang til kjøleskap men ikke fryser, så det burde være noe jeg kan fryse dagen før eventuelt - hvis det skal fryses. Tar imot alle tips med åpne armer!!
    • Se på miniature american shepherd, eventuelt. De går gjerne mer under "familiehund" enn hva aussie gjør, og ser ut som en aussie i miniatyrform. Men det er en godkjent rase.  
    • Miniature American Shepherd! Ville ha en mellomstor hund med medium energinvå som kunne være med på fjellturer på hytta, og falt da på denne. Vet ikke helt hvor medium det energinivået hans faktisk er, men. 😉 Positivt: Allsidig rase med en god avknapp Negativt: Redd for sin egen skygge og er en skikkelig borrelås-hund. Ikke at borrelås-delen nødvendigvis er så negativ, men det er kjekt at de kan være litt selvstendige også.
    • Noen som har erfaring med Købers hundefôr?   Hunden min startet på det i går (lam og ris), fordi hun til tider klør litt på potene og ofte får litt myk avføring av alle andre typer fôr, så prøver å minimere ingrediensene hun får i seg. Leser at hunder får mye avføring på det, og erfarte det samme i dag tidlig. Er det egentlig en ulempe? Nyttiggjør hun seg dårlig av fôret når det kommer mye ut igjen, slik at hun vil trenge mer mat for å holde vekta osv.? Var fast avføring, så det er jo et godt tegn hvertfall
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...