Gå til innhold
Hundesonen.no

Sletnig af profil


Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Har du satt e-postadressen til å være privat så må en enten ha full tilgang til server, noe som kun tre personer her har, eller tilgang til admin-panelet. Så tror det er trygt å si at ingen eksterne kilder får tilgang til e-post adressene, eller noen annen personlig informasjon fra dette forumet.

Ehem...jaha?

Litt off topic, og ikke for å være spydig, men er du ikke litt vel sikker nå? Med tanke på at to 15 år gamle kroatiske skoleelever tok seg inn i de hemmeligste databasene til pentagon er det vel kanskje litt naivt å tro at hundesonens databaser er 100 prosent trygge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Jeg vil atter en gang understreke at epost adresse og all annen påkrevd informasjon er så sikker som den kan bli her, og det er mye større risk involvert med PCen dere sitter på hjemme.

Hilsen,

Christian.

Det er da ikke datasikkerheten som er poenget her, Christian, men det enkle faktum at en, to, eller noen av brukerne vil føle seg trygge på at personlig informasjon (jepp også e-postadresse er personlig informasjon) blir slettet når de ønsker det. Om det er relle eller fiktive e-postadresser spiller vel ingen rolle, det er tillitsforholdet mellom forumledelsen og "oss" det snakkes om - ikke hvor trygt i banken dataene våre ligger.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hvis noen i det heletatt er bekymret over dette temaet... så er det bare å tenke over at hvert år så legges skattelistene ut på nettet med utrolig mye informasjon om deg som person (personopplysninger). Mye mer enn det som noen gang ligger inne på dette forumet.

MVH PIP

Jeg vet ikke om du har fundert over hva en spam-mail med malicious code kan gjøre med PC'n din? Jeg for min del bruker min også til andre ting enn å diskutere på nettet. Nett-bank f.eks..

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo.

Jeg vil henvise til dette sitatet:

...som sagt så kan du selv endre din e-post adresse i kontrollpanelet...

Brukerene kan selv slette all informasjon når dem selv ønsker det, dette har ikke blitt nektet dem i noen form. Espen og Paul har til og med tilbydd seg med å gjøre dette for de av dere som har problemer med dette.

Det eneste som de har nektet å slette er raden i databasen med tilhørende "userid", som er lagret som en auto_increment og brukes i indeksering og søk på forumet.

Jeg kan være enig i at Paul har kanskje vært noe uheldig i sin formulering, men hans felt av ekspertise er ikke programmering, databasen eller programvaren til forum. Dette er selvfølgelig beklagelig, men håper at jeg nå har klart å rette opp i forvirringen som enkelte tydeligvis har om dette.

Så nå da dere har fått konfirmasjon på at alt av opplysninger (bortsett fra IDen assosiert med profilen) blir slettet når dere måtte ønske, er vel forhåpentligvis dette emnet ferdigdiskutert nå..?

HeliX: Var kanskje litt uklar i formuleringen min der, men sannsynligheten er såpass liten for at dette skal skje her at jeg regner den for lik null. Dette er uansett spissfinderi, og ikke en del av problemstillingen, så hvis du vil diskutere dette videre vil jeg be deg om å sende meg en PM.

Hilsen,

Christian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som de har nektet å slette er raden i databasen med tilhørende "userid", som er lagret som en auto_increment og brukes i indeksering og søk på forumet.

Jeg kan være enig i at Paul har kanskje vært noe uheldig i sin formulering, men hans felt av ekspertise er ikke programmering, databasen eller programvaren til forum. Dette er selvfølgelig uheldig, men håper at jeg nå har klart å rette opp i forvirringen som enkelte tydeligvis har om dette.

Så nå da dere har fått konfirmasjon på at alt av opplysninger (bortsett fra IDen assosiert med profilen) blir slettet når dere måtte ønske, er vel forhåpentligvis dette emnet ferdigdiskutert nå..?

For å ta det i teskje-modus, for å være sikker på at jeg ikke misforstår deg:

Hvis jeg går inn i min brukermodus, og endrer emailadressen til feks nospam@nospam.com, vil min egentlige email stå registrert i deres databaser noen plass fra når jeg registrerte meg?

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare føye til at hvis du endrer e-post adressen din vil du ikke kunne motta svar på emner du abbonerer på heller nyhetsbrev fra hundesonen :)

Skjønner det, og hadde ikke tenkt å gjøre det selv nå, men hvis det er sånn at alle gamle data blir slettet i det man legger til nye, anonyme data, så vil jo det være en slags sletting av profilen - hvis man skulle ønske å slutte å bruke hundesonen (Noe jeg ikke har vurdert ennå da) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Om folk ble litt mere obs å "redde" nå så foreslår jeg at de fjerner sin adresse i denne tråden.... :)

Slike tråder har ingen betydning, Scorpio, det er ingen som sitter og kopierer mailadresser slik. Et innbrudd i en database for å kopiere kanskje flere tusen mailadresser i "en smell" kan være interessant for enkelte, og dersom man kommer inn i en slik base er det snakk om minutters overføring før informasjonen er overført. Jeg er enig med Espen og Christian at problemet er av en høyst teoretisk karakter selv om man aldri kan sikre seg hundre prosent. Problemet ligger også sjelden i den tekniske sikkerheten rundt dataene, det har som oftest helt andre årsaker at slike data kommer på avveie, og det kan man sjelden gardere seg mot.

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hva folk har blitt mer obs og redde for?

Enkelte deler ut epostadressen som drops... Å kanskje (forhåpentligvis?) ble litt merre obs på sikkerhet å anonymitet over internett, sånn generelt...

Men den delen av meldingen hadde :), altså var ment slik :D...

Den nederste delen var spørsmålet mitt.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fysisk" sletting av profilen fører seg såpass mye ekstrajobb at det ikke er verd det.

Det betyr vel at forumet ikke har en enkel løsning på sletting av profil, som å hake av for "slett profil" eller lignende i Admin Panelet, å man må inn i medlems fila på serveren å luke ut brukeren manuelt, forståelig at det ikke er noen god løsning. Takk for svar, håper jeg gjettet riktig nå da... :) )

Jeg stoler imidlertid på at når jeg har haket av for "ikke vis min epost til andre brukere" så skal det heller ikke være mulig å finne den for utenforstående...

Da er jeg mere bekymret for andre forum jeg er medlem av, som ikke har den muligheten en gang... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...