Jump to content
Hundesonen.no

Utdanning rehabilitering/massasje på hund

Recommended Posts

Hei! 

Noen her som har tatt utdanning innenfor rehabilitering, massasje, laser osv på hund? 

På hvilken skole tok du utdanningen? 

Ellers andre ting som er nyttig å vite for noen som vurderer en slik utdanning? 

Har ikke selv, men kan anbefale å spørre Raptus og Hilde Iren på Smarthund, bruker begge på mine hunder til massasje og fysio.

• Like 1
24 minutter siden, simira skrev:

Har ikke selv, men kan anbefale å spørre Raptus og Hilde Iren på Smarthund, bruker begge på mine hunder til massasje og fysio.

Takk for tips! 

15 timer siden, AussieAllTheWay skrev:

Utdannet meg innen massasje og laser i 2017/18 hos Carmen Kadim- Nordisk Hundemassasjeskole AS
Veldig fornøyd med opplegget der.

Takk for svar! 

Jeg sitter her å vurderer å ta en slik utdanning. Har sett på opplegget til både Nordisk hest - og hundeterapiskole og Nordisk Hundemassasjeskole. 

Foreløpig liker jeg opplegget til Carmen best med tanke på at det er modulbasert og noe rimeligere enn NHT. 

Jeg har litt reisevei fra Nord-Norge så er litt usikker på logistikken for å komme seg til undervisningsstedet og overnatting. Om du er kjent i området, har du noen tips? 

Jobber du fulltid med massasje/rehabilitering? 

On 2/2/2023 at 7:09 AM, CJA said:

Takk for svar! 

Jeg sitter her å vurderer å ta en slik utdanning. Har sett på opplegget til både Nordisk hest - og hundeterapiskole og Nordisk Hundemassasjeskole. 

Foreløpig liker jeg opplegget til Carmen best med tanke på at det er modulbasert og noe rimeligere enn NHT. 

Jeg har litt reisevei fra Nord-Norge så er litt usikker på logistikken for å komme seg til undervisningsstedet og overnatting. Om du er kjent i området, har du noen tips? 

Jobber du fulltid med massasje/rehabilitering? 

Da jeg gikk var det flere som kom på fly. De organiserte seg slik at de delte på leiebil, eller satt på med andre som kom fra Oslo området. Overnatting var på 2 ulike gårder ikke alt for langt unna.
Jeg skulle egentlig kun ta grunnutdannelsen for egen del, men endte opp med hele massasje utdannelsen fordi det var så gøy. Jeg er 80% ufør, så nei, jeg jobber ikke med det- er bare en slave for egne og venners hunder 😆 Men de aller fleste som gikk sammen med meg, har enten egen praksis, eller jobber hos andre.

• Like 1
På 2/8/2023 at 12:56 PM, AussieAllTheWay skrev:

Da jeg gikk var det flere som kom på fly. De organiserte seg slik at de delte på leiebil, eller satt på med andre som kom fra Oslo området. Overnatting var på 2 ulike gårder ikke alt for langt unna.
Jeg skulle egentlig kun ta grunnutdannelsen for egen del, men endte opp med hele massasje utdannelsen fordi det var så gøy. Jeg er 80% ufør, så nei, jeg jobber ikke med det- er bare en slave for egne og venners hunder 😆 Men de aller fleste som gikk sammen med meg, har enten egen praksis, eller jobber hos andre.

Ja ikke sant! Takk for svar 🙌🏻😃

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Heisann. Jeg har en hund som noen ganger spytter ut bittet når han skal komme inn i utgangsstilling i runderingen. Noen ganger er det rett bak meg, noen ganger når jeg skal ta bittet, noen ganger på vei inn.  Vi har gått tilbake og terpet på apport og melding. Apport sitter 100%, både med bukk og løsbitt når jeg kaster eller legger ut, eller gir han det. Han holder helt til jeg sier slipp. Det funker også fint hvis jeg gir bittet til figurant som han ser, og under søk er det ikke noe problem 90% av tiden, så plutselig dukker det opp.  Jeg er litt usikker både på hva jeg bør gjøre når det skjer, og hvordan forhindre det.  Generelt sett er han løsmunnet og kommer ofte inn med løsbittet 'som en sigar'. Flere jeg har snakket med og instruktøren mener at jeg skal la hunden gå i påvis selv når han slipper for å holde drifta oppe.  Men det jeg ikke liker med dette er at jeg er redd hunden da blir forsterket det å slippe bittet for tidlig.  Ser ikke ut til å ha noen sammenheng med lengde på slag, terreng, osv... Plutselig skjer det. Tar i mot tips. 
    • Nydelig hund! Hvis det stadig fylles opp med gass i magen så er det jo et problem og en grunn til det. Hva får hun å spise i løpet av en vanlig dag? Både av måltider og andre ting? Nå er jeg ikke veterinær og dette høres ut som det bør vurderes og behandles av en, men jeg ville kanskje prøvd et sensitiv-fôr en stund, uten noe annet.
    • Men er dette egentlig er fordel? Hvorfor skal man pines til siste slutt? Og hvorfor vil man at det siste hunden opplever før den dør er smerte? Er det ikke bedre at den kan få slippe før den blir så dårlig at den er fullstendig invalidisert? Selvsagt ønsker man å beholde dyrene sine lengst mulig, men det er jo ut i fra egne følelser og ikke nødvendigvis det er som er best mtp. dyrevelferd.
    • Vetrinærstudiet er et av de vanskeligste å komme inn på, og mange reiser til og med til utlandet for å utdanne seg. Det er en lang utdanning, og ikke noe man velger med mindre man brenner for det. Jeg kan ikke forestille meg at mange bli veterinær hvis man ikke bryr seg om dyr. Og som sagt så lønner det seg økonomisk for en klinikk å overbehandle fremfor avlivning, for de tjener ingenting på en død hund.  At de kan gjøre feil er det ingen tvil om, og jeg er veldig glad for at det gikk så bra med hunden din! Men spondylose er en uhelbredelig ryggsykdom hvor det dannes benvev mellom ryggvirvlene. Den blir ikke bedre, bare verre. Tidlig i forløpet kan hunder leve med gode og dårlige dager, men her var det ikke snakk om stiv rygg eller litt halting lengre. Den hadde store smerter, og veterinær var tydeligvis bekymret over det de så på røntgenbildene.  
    • Hei, Jeg har en tispe på 1.5 år. Norsk Buhund. Alltid vært selvstendig og klart seg fint alene hjemme mens jeg har vært på jobb. Siste uken har dette endret seg. Til info skal hun egentlig ha løpetid nå(sin 2. Løpetid, hadde ikke disse adferdsendringene sist), men ikke sett noe blod. Det hele begynte med et tyggeben av lam hun beit lenge på, før hun tydelig var smertepreget og det viste seg at hun hadde mye gass i magen som de så på røntgen hos dyrlegen. De mente det kom av dette benet. Disse dagene med smerte tisset hun alltid en eller to ganger inne i stua mens hun var alene - aldri når jeg var hjemme. Peset også mye og ville tydelig ikke være i stua. Så tydelig på kamera i stua at hun hadde vondt i magen, da hun krummet ryggen og skalv til tider. Så gikk det fint igjen etter at hun fikk behandling for gass i magen(røntgenkontrastmiddel), men nå 3 dager etterpå hvor hun har vært alene uten problemer er det igjen tissing inne som skjer og engstelse på å komme seg ut av stua. Har satt opp en grind som hun desperat prøver å komme seg over. Hva kan dette være, en så tydelig og plutselig endring i adferd? Vi skal tilbake til veterinær til uken, men om noen har opplevd noe liknende vil jeg gjerne høre hvordan det gikk. Er ganske utrivelig å sitte på jobb og se en stresset hund inne som tisser på gulvet mens man har 3 timer igjen av arbeidsdagen.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...