Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i bil, og kuldegrader


Aksjeladden
 Share

Recommended Posts

Jeg skal på kontroll med minstemann (tobeint) i dag, og lurer på hva jeg skal gjøre med hundene. 

Eldstehunden kan fint være både hjemme, og med i bil - men det er litt verre med valpen. 

Vi har ikke kommet godt i gang med hjemmealene trening med valpen enda, og jeg har ikke veldig lyst til å la henne være alene hjemme. Vi var på butikken en rask tur en dag, og da lå hun og sov hele tiden - men hvis vi er nede kan hun begynne å pipe. Så jeg er litt redd for at hun skal stå å pipe i ett, om jeg lar henne være hjemme - og det har vel litt negativ effekt på treningen videre. 

Hun har gått to turer i dag, og hun har fått løpt fra seg skikkelig i hagen - men jeg tror ikke at hun er daff nok til at hun kommer til å sove mens vi er borte. 

Det er også - 14 grader ute i dag. Hadde hun klart seg 30 minutter i bilen? Hun har fleeceunderlag i buret, og ullpledd - men det blir jo fort kaldt i bilen. 

Jeg kan bli hjemme om begge alternativene er like dårlig, men det hadde vært fint å høre hva dere her tenker? Det hadde jo vært fint å kunne dratt på den timen i dag :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wilhelmina skrev:

Jeg hadde ikke latt en hund ligge 30 minutter i -14 nei. Kunne evt. vurdert å kjøre en lang tur først og varme bilen skikkelig opp, og så satt den i et parkeringshus e.l. der varmetapet ikke skjer like raskt.

Bilen hadde selvfølgelig vært godt oppvarmet før jeg skrudde av tenninga,men noe parkeringshus finnes dessverre ikke i nærheten. Eldstemann er husky, hun er jeg ikke bekymret for. Men valpen derimot, tre måneder gammel rottweiler... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kanskje litt sent, men vi har saueskinn i bilburene om vinteren. Med vinterdekken og oppvarmet bil tenker jeg at det hadde gått fint i 30 min.

Hvis hun tåler greit en halvtime alene hjemme så kan du sannsynligvis også fint strekke det når hun har fått greit med aktivitet, og så lenge den andre hunden slapper av også. Jeg ville nok hatt de sammen, men adskilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, simira skrev:

Nå er det kanskje litt sent, men vi har saueskinn i bilburene om vinteren. Med vinterdekken og oppvarmet bil tenker jeg at det hadde gått fint i 30 min.

Hvis hun tåler greit en halvtime alene hjemme så kan du sannsynligvis også fint strekke det når hun har fått greit med aktivitet, og så lenge den andre hunden slapper av også. Jeg ville nok hatt de sammen, men adskilt.

Jeg tenkte vel også at det skulle ha gått fint med 30 minutter så lenge bilen var godt varmet opp, og valpen lå på både fleece og ull.

Mannen hadde heldigvis litt tid til over på jobb, så han kjørte bort og satt seg i oppvarmet bil med bikkjene mens jeg var inne. 

Vi har prøvd å ha de på hver sin side av grinda, og i hver sitt rom/etasje, men valpen klarer ikke helt å finne roen når ikke hun kan være i nærheten av eldstehunden. Den gangen de var hjemme mens vi var ute lå de ved siden av hverandre, i hver sin seng. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...