Gå til innhold
Hundesonen.no

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Jeg har lurt veldig mye på priser på blandingshunder. ser det er alt fra 3000 til 15,000/20 000 kr for forskjellige blandinger.

Hva kan man eventuelt få for blandingen 50% Samojed og 50% siberian husky valper?

Blir vaksiner , Ormkur  og Id-merket?

Skrevet
1 hour ago, Jacobseeen said:

Hei.

Jeg har lurt veldig mye på priser på blandingshunder. ser det er alt fra 3000 til 15,000/20 000 kr for forskjellige blandinger.

Hva kan man eventuelt få for blandingen 50% Samojed og 50% siberian husky valper?

Blir vaksiner , Ormkur  og Id-merket?

Av to tilfeldige hunder, eller av bevisst parede løpslinjer?

Om det er en uhellsparing eller to tilfeldige hunder ville jeg lagt meg på et sted mellom 5000-10000. En planlagt paring av hunder fra løpslinjer kan være noe mer, men det vil en erfaren hundekjører og løpsoppdretter kunne svare bedre på.

• Thanks 1
Skrevet
7 hours ago, Megmedhusky said:

mettet marked, selv for renrasede polarhunder nå.  

5-10 000 for blandingshunder er egentlig mye når renrasede siberians koster 15 000

Ja, det er så trist. Når moteblandingene er småhunder, så er de i allefall relativt enkle å håndtere, selv hvis de får problemadferd. Og hvis de blir omplassert så er den enklere å finne hjem til små hunder. Men disse "ulvelignende" hundene egner seg så dårlig som motehunder at jeg får helt vondt.

• Sad 1