Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og diare


Charkie
 Share

Recommended Posts

Det er jo vanlig at valper får diare, men hvor ofte er vanlig/uvanlig.

Jeg har en Golden/Toller valp på 6 mnd som ofte har diare, og han får det som regel uten grunn. Prøver å unngå at han spiser på ting ute, får lite utenom sitt vanlige for. Han får diare så  og si ukentlig og det varer alt fra 1-4 dager vil jeg si. Er det normalt så ofte?

Formen hans virker ikke påvirket av dette. Han drikker godt med vann og er like hyper som alltid.

 

 

307766376_1536258340145175_6564282942481152697_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage og tarm kan jo bli litt sår og ømfintlig når den blir dårlig flere ganger, så tenk mer skånsom mat over lang tid, ikke en uke eller to, men måneder. Også ville jeg tatt en tur til veterinæren for å sjekke, og utelukke evt giardia. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Låner denne tråden. Har en blandingshund (mest Golden) på 11 uker som har svært bløt avføring om natta. Hun er ca 7 kg og spiser som anvist på pakken og får mat rundt kl 0800, 1500 og kl 2030. Har ikke spesielt god apatitt, men spiser opp hver dag. Har hatt samme for hele tiden.
Hver natt ca 0100 må hun bæsje og det skjer gjerne kl 0200, 0300 og 0400 også. Siste gang er det svært bløtt og lite. Etter frokost kl 0800 bæsjer hun ikke før langt på dag...

Hva gjør vi galt? Bør hun få siste måltid senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hatt andre og tredje måltid tidligere, om mulig. Ihvertfall siste.

Hvor mye godbiter får hun i løpet av dagen, og hva? Jeg ville også passet på at måltidene justeres i forhold til mengde godbiter, og passe på at godbitene er av ok kvalitet. "Plastgodbiter" fra Biltema, Europris o.l. er ikke alltid like bra for magen. Rent kjøtt/ost, eller tilogmed tørrfôr hvis hun jobber for det, kan være fint.

Erfaringsmessig er også anvisningen på pakken i overkant heller enn underkant. Hvordan er hunden i hold? Om hun er i godt hold ville jeg prøvd å redusere mengden litt, faktisk.

Eventuelt kan dere prøve å bevege dere over på to måltider daglig etterhvert. Det er tidlig, men kan være bedre for denne hunden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...