Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode Golden Retriever oppdrettere


Rocket
 Share

Recommended Posts

Et vennepar er på jakt etter Golden Retriever. 
Hun er vokst opp med Engelsk Settere og Boxere, han tror jeg ikke har særlig erfaring, men han har falt pladask for Limit da. :lol:
De har også et barn på straks 10år i hjemmet, som kommer til å få litt ansvar ifm hunden, men under oppsyn. 

Regner ikke med de skal ut å konkurrere i noe særlig eller jakte, det blir nok en helt vanlig aktiv familiehund sånn i utgangspunktet. 
Helse og god stabil mentalitet er dermed topp prioritet for dem. 
De bor også her i Rogaland, men ser for meg de er villige til å reise for å hente den rette valpen.
Tidsperspektiv for å hente er fra jul av, men i utgangspunktet så ønsket de sommervalp 2023.
(De er dog blitt veldig valpesyke etter å ha passet Limit en uke nå i august :lol:)

Så, på bakgrunn av dette, hvilke oppdrettere anbefaler dere? Eventuelt pm om det er noen man burde unngå? 

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Bumper denne litt, de har vel egentlig landet på at de aller helst vil finne en oppdretter i nærområde slik at de lettere kan besøke valpene før henting og ha "sikkerheten" det er i å ha oppdretter nærme generelt. Så noen som har noen info eller innsikt i oppdretterne her i rogaland? Eneste erfaringen jeg selv har med noen av dem er at jeg har stilt hund med Børge som dommer 1 gang liksom. :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Rocket said:

Bumper denne litt, de har vel egentlig landet på at de aller helst vil finne en oppdretter i nærområde slik at de lettere kan besøke valpene før henting og ha "sikkerheten" det er i å ha oppdretter nærme generelt. Så noen som har noen info eller innsikt i oppdretterne her i rogaland? Eneste erfaringen jeg selv har med noen av dem er at jeg har stilt hund med Børge som dommer 1 gang liksom. :lol: 

Be dem ta kontakt med nærmeste retrieverklubb og hør hvilke oppdrettere som er tilknyttet der, dra på noen av aktivitetene der og se/hør om noen av hundene er "lokale".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...