Gå til innhold
Hundesonen.no

Stresset og redd hund


Krisse
 Share

Recommended Posts

Hei!
Jeg har en Russisk Toy gutt på 18 Måneder. 
Han bjeffer når han blir usikker. Han er veldig redd for det meste og reagerer da med å bjeffe. Han bjeffer når han er alene og vi kommer hjem, visst vi møter folk utenfor huset eller i gangen vår, visst han hører folk gå i gangen, visst han møter fokk han kjenner, på andre hunder, når fokk kommer ut av huset eller bilen sin, og det aller meste. Det er vanskelig å få han ut av det, og få han til å slutte når han først har begynt. Vi har prøvd adferdsterapeut, hundekurs, og nå begynt på Clomicalm, og gått på det en måned. Vi vet ikke hva vi skal gjøre mer, og det føles helt håpløst. Er det noen som har hatt det sånn og va har dere gjort? Jeg trenger vell bare å føle litt at vi ikke er alene om dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde dere med adferdsterapeuten? Hva gjør dere for å bygge opp selvtilliten hans? Hva slags kurs gikk dere på, og hva gjorde dere der?

Det høres jo ganske ille ut ,og det er ikke sikkert det er så lett å gjøre noe med. Men jeg ville faktisk begynt på kurs i en hundesport om dere ikke allerede går på det, og jobbe med samarbeidet og tilliten mellom deg og hunden. Prøv å unngå/skjerme hunden der dere kan, og jobb med det dere ikke kan skjerme mot, med avledning, kontakt og belønning.

Søk og nesearbeid er typisk arbeid som gir hunden mestringsfølelse og kan bygge selvtillit.

Kan dere prøve å gå tur sammen med andre hunder, hvordan er han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...