-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Nye innlegg
-
Vi har en flott liten spisshund pÄ 10 mnd som vi fikk for 4 uker siden. Den bodde hos oppdretter i 9 mnd, en enslig dame som bor litt avsides til. Den har nok vÊrt litt lite sosialisert hos oppdretter, og dette har resultert i en hund som tydelig er redd menn. Inkludert mannen i huset og tenÄringssÞnnen. Oss to jentene la den sin elsk pÄ fra fÞrste stund. Den fÞrste mÄneden har vi jo brukt til Ä bli kjent og sÄ har jeg tenkt at det vil gÄ seg til med mannefobien etter litt tid. Jeg er jo ogsÄ kjent med at dette er en hunderase som varsler, men tenkte at den gjerne varsler hvis det feks kommer noen utenfra osv. Problemet er at hunden varsler noe voldsomt hver gang mennene i huset kommer opp trappen fra fÞrste etasje, inn fra er annet rom osv. (har lurt litt pÄ om den er overbeskyttende ovenfor oss jentene, ettersom han bjeffer mindre nÄr ikke vi er hjemme).NÄr de har vÊrt i samme rom en tid sÄ gÄr det greit og han tar villig i mot godbit fra mennene ogsÄ. Men neste morgen nÄr vi stÄr opp sÄ er det glemt at de ikke er sÄ skumle, og det er voldsom bjeffing nÄr de kommer opp trappen igjen...jeg og mannen gÄr alltid kveldsturen sammen og i helgene er vi gjerne pÄ tur alle sammen. Ute godtar han hele gjengen og det bjeffes sjelden (bare pÄ andre hunder hvis de virker hissige), og er en fryd Ä vÊre sammen med. Glad og spretten. MÄ legge til at han er kosete og ikke aggressiv, bare veldig bjeffete og usikker pÄ husets menn..Er det noen erfarne hundeeiere som har gode rÄd for hvordan vi best skal jobbe med dette?  (Ha i mente at han ennÄ ikke kan veldig mange kommandoer, kan sitt og til dels "bli", og vi Þver pÄ "pÄ plass")
-
Som nevnt tidligere i trĂ„den: Sorg og hvordan man sĂžrger er veldig individuelt og privat. Jeg kan forstĂ„ Ăžnsket om Ă„ ha asken til kjĂŠledyret sitt i ei fin urne ett sted i boligen. For meg blir det Ă„ ha urna med aske hjemme pĂ„ peishylla en konstant pĂ„minnelse om at der ligger hjertehunden min som jeg aldri fĂ„r mĂžte igjen. SĂ„ Ă„ ha urna hjemme kommer bare til Ă„ vĂŠre trist og veldig deprimerende. Helt uaktuelt med andre ord. Vet ikke om jeg kommer til Ă„ ha bilder hengende av han heller, trur det bare kommer til Ă„ vĂŠre sykt sĂ„rt og vondt Ă„ ha en konstant pĂ„minnelse om at han er borte for alltid.. Mitt Ăžnske er at Alvin fĂ„r avslutte livet hjemme, aller helst i hagen der han vokste opp. I rolige omgivelser og at han fĂ„r ha siste hvilen i skogen hjemme i Porsgrunn. Eventuelt at han blir kremert privat og at asken blir spredt i skogen der vi liker oss best â€ïž Â
-
pigger da er det nok for glatt Ä trekke men tenker boffen fÄr det gÞy til vintern med skiene
-
funker med piggdekk pĂ„ vei, men i skilĂžypa skal det vĂŠre temmelig hardt fĂžr du kan sykle med vanlige sykkeldekk:-) Vi har sykla litt uten piggdekk pĂ„ vei vinterstid og det er ikke Ă„ anbefale đ đ
-
bikkja elsker Ä trekke, er nok bare Ä henge pÄ, dvs lite belastning pÄ akilles. fatbike er kanskje en mulighet ogsÄ, har alt kickbike, tenkt kanskje det gÄr Ä bytte dekk.
-
-
Nylig opprettede emner
Recommended Posts