Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp alene hjemme


Anneli
 Share

Recommended Posts

Valper er forskjellige. Mine whippeter var henholdsvis 8 og 12 mnd. før de kunne være noe særlig alene hjemme. Men når det først løsna, så gikk det fort å øke antall timer. De er dog litt ekstreme synes jeg da. 

Ene schäferen min gikk jeg i fra en time første gang hun var alene hjemme, og hun kunne ikke brydd seg mindre om at jeg gikk i fra henne. Da var hun 12 uker og jeg hadde det ikke travelt med hjemme alene trening. Hun var veldig selvstendig. 

Han yngste jeg har nå, var ca. 10 uker før han var klar for at jeg begynte å gå i fra han i korte perioder, og i ca 4 mnd. alder hadde vi kommet såpass at han kunne være alene etpar timer i mellom jeg gikk på jobb og mannen kom hjem og motsatt (jeg jobber tredelt turnus og han jobbet dag). Han hadde jeg litt tidspress på meg med hjemme alene treningen, så han begynte jeg tidligere og mer målrettet med enn de andre.

Felles for de siste valpene jeg har hatt, er at de får en god tur før jeg lar de være alene, sånn at de er gode og trøtte. Plasserer de der de skal være alene og venter til de finner roen (de første gangene hvert fall) og så går i fra de med videoovervåkning.

Sistemann nå er første valpen jeg har hatt som må venne seg til å være alene hele arbeidsdager i ung alder, så han begynte å være alene fulle dager fra han var ca. 9 mnd.

Endret av Sprettballen
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...