Gå til innhold
Hundesonen.no

Alene hjemme- redd for seperasjonsangst


Nalalapp
 Share

Recommended Posts

Hei!

Jeg har en valp på straks 7 mnd, som er av rasen finsk lapphund. Min lille rakkerunge er i og for seg en ganske så stille utgave av rasen sin med lite bjeffing og «prating». Jeg har nå begynt i ny jobb og hun er alene hjemme på dagtid. Alene treningen begynte vi med når hun var 4 mnd og det har forsåvidt gått ganske greit, de første gangene jeg gikk fra hun var det litt piping i et par minutter før hun la seg til å sove. Etter det var gått et par ganger var det helt slutt på piping. Forrige uke opplevde jeg derimot for første gang at hun ulte når hun var alene. Begynte når slikkematten hennes var tom, så ca 40-60 min etter jeg hadde reist. Jeg har hun på kamera med lyd, og hun ulte et par ganger til og fra i løpet av en halvtime før hun gikk å la seg for å sove resten av dagen. Dette skjedde hver dag. Som førstegangs hundeeier blir man jo helt hønemor og livredd for at hun faktisk har begynnende seperasjonsangst. Er dette noe å bekymre seg for? ? Eller er det bare en form for kjedsomhet? Noen som har noen tips eller råd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
4 timer siden, Nalalapp skrev:

Nå har hun jo vært alene mange ganger siden jeg postet her, men jeg endte med å stenge av leiligheten, slik at hun kun har tilgang på soverommet og gangen. Ingen mer uling ?? Håper der går fint for dere og?

Ja vi er i starten, men går ganske bra så skynder oss sakte ❤️ Hadde hun først på kjøkkenet, men det likte hun ikke. Hun fikk så tilgang til stue og kjøkken og da roet hun seg?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...