Gå til innhold
Hundesonen.no

Rasevelger: Lowchen/Cairn terrier/dverg puddel


Kristina_K_Rasmussen
 Share

Recommended Posts

Trenger innspill til valg av hund - muligens nr.2 - har nå en hannhund som krever mye pelsstell. Siden jeg har en hund som ikke røyter, så vil jeg gjerne få min neste hund/hund nr 2 som heller ikke røyter. Min Lagotto Romagno er 6 år gammel, og er min første hund. Jeg har lært masse om hund med han, har trent både AG, rally lydighet, spor og smeller med han. 

Ønsker i nærmeste fremtid å få en hund til som er mindre i størrelse, og som ikke krever riktig så mye aktivitet: kanskje ikke så mye fysisk, men mentalt stimuli.

Har ikke noe imot å klippe pelsen,, men litt usikker på å lære å nappe hunden. Så lurer på om noen som har de nevnte raser som Lowchen, Cairn terrier eller puddel - hvor mye pelsstell krever de? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder pelsstell på løwchen, kan det variere. Jeg har en som har hatt en pels som floker bare du ser på henne (litt overdrivelse, men det føles sånn) hele livet. Hun er 11 år nå og nedklipt. De andre har en pels som ikke krever mye. Bading ca. hver 14. dag og gjennombørsting en gang i uka så holder det fint. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...