Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken type utstillingsline bruker dere?


Bee

Recommended Posts

Hei,

Nå har vi bare vært på to valpeshow hittil med Mia, men har allerede erfart at stor hund og tynt nylon å holde i gjør vondt i henda. Samtidig likte ikke hun det heller. Jeg handla et nytt i går og tror vi blir fornøyd med det. Tynn spesiell kjetting og kort lærbånd. -Mye enklere for oss i alle fall. -Må legge til at jeg ikke har vist kvitteringen til mannen ennå :unsure:;)

Hva bruker dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dette;

i98919167_81766_2.jpg

i103854969_46082_2.jpg

Nyinnkjøpt ;) Måtte bare ha det :D Gull er jo sååå fint til sobel farge! Tidligere har jeg brukt sånne hele kobbel med strup i nylon, har et par av de kan man si, men de går ikke like pent i dem, også er det litt stas med bling-bling noen ganger da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dette;

i98919167_81766_2.jpg

i103854969_46082_2.jpg

Nyinnkjøpt ;) Måtte bare ha det :D Gull er jo sååå fint til sobel farge! Tidligere har jeg brukt sånne hele kobbel med strup i nylon, har et par av de kan man si, men de går ikke like pent i dem, også er det litt stas med bling-bling noen ganger da :D

Nesten så jeg ville hatt annen farge på Mia så hun hadde passet i gull. Det er så "classy" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sånn flatt sølv helstrup - som den gullfargede der dersom den er helt flat? Litt vanskelig å se på bildet. Tror ikke den ryker med det første, men jeg er selvfølgelig bekymret ;)

Og så sist vi stilte lånte jeg Lill sitt nylånkobbel (veldig kort og praktisk), ellers har jeg ett som er litt tynt og svart og egentlig litt for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sobel hund bruker jeg lys brunt eller hvit utstillingsbånd. Den tradisjonelle typen. Strupelenke bruker jeg kun i lydighetstrening ;)

Grunnen er bevegelsen på mine hunder, de går mye friere i utstillingensbånd. Får de strupelenke, går de på plass :D

Hvitt utstillingsbånd er lekkert om man har en hvit krage på sheltien, da er det ingenting som tar blikket vekk fra selve hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 mm nylon. vurdere og kjøpe tynnt lærbånd og et slikt tynt kjetting-utstillingshalsbånd, for nylon er ikke godt å få dradd gjennom henda..auch!! men det holder utrolig mye, selv om jeg er livredd for at det en dag skal ryke :thumbs:

Akkurat derfor kjøpte jeg nytt. De flate tynne kjettingene sitter godt også, de struper ikke forså å løsne opp så raskt. Vi er veldig fornøyd så langt. Mia prøver ikke å tygge på det heller. Anbefales :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett forgjeves (på nett og ellers) etter en type utstillingsbånd som oppdretterne mine har til sine hunder - og som de hadde kjøpt på Cruft's :-( De virket mer behagelige for hunden en nylon, og så var de jo litt penere da.

Det ser mer eller mindre ut som litt kortere varianter av de vanlige nylon-båndene, men i myyykt skinn. Det nærmeste jeg har klart å finne hadde et bredt parti under haka, som jeg ikke tror vil se så innmari stilig ut på min rase: http://hideandcollars.co.uk/images/lambslidebig.jpg

Kunne kanskje hørt med produsenten av disse om de kunne lage et uten det brede partiet - det burde vel ikke være så vanskelig? Men om noen vet noen som har ferdiglagede slike (helst i mørkt lær), hadde det vært det enkleste.

Har også funnet noen i flettet lær, men det synes jeg ser litt for klumpete ut. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt (uten å måtte reise til Cruft's?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker dette;

i98919167_81766_2.jpg

i103854969_46082_2.jpg

Nyinnkjøpt :thumbs: Måtte bare ha det :lol: Gull er jo sååå fint til sobel farge! Tidligere har jeg brukt sånne hele kobbel med strup i nylon, har et par av de kan man si, men de går ikke like pent i dem, også er det litt stas med bling-bling noen ganger da ;)

Jeg bruker likedan jeg å men jeg har ikke strup å så har jeg svart line :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke noe som passer for deg på Hund som Hobby da? (Det er mulig jeg har teflonhjerne, men bor ikke du i trondheim?) De har litt mer å velge i enn andre plasser, så jeg.

Nei, jeg bor nok et stykke unna Trondheim (men whippet-tettheten i Trondheim og omegn er helt riktig atskillig høyere enn her, så det er ikke så rart om du trodde det). Men takk for tipset! Nettsidene deres er nede for tida, men når de kommer opp igjen skal jeg sjekke, evt. dra innom om jeg er i Trondheim en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...