Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken type utstillingsline bruker dere?

Bee

Recommended Posts

Skrevet

Hei,

Nå har vi bare vært på to valpeshow hittil med Mia, men har allerede erfart at stor hund og tynt nylon å holde i gjør vondt i henda. Samtidig likte ikke hun det heller. Jeg handla et nytt i går og tror vi blir fornøyd med det. Tynn spesiell kjetting og kort lærbånd. -Mye enklere for oss i alle fall. -Må legge til at jeg ikke har vist kvitteringen til mannen ennå :unsure:;)

Hva bruker dere da?

Skrevet

Vi bruker dette;

i98919167_81766_2.jpg

i103854969_46082_2.jpg

Nyinnkjøpt ;) Måtte bare ha det :D Gull er jo sååå fint til sobel farge! Tidligere har jeg brukt sånne hele kobbel med strup i nylon, har et par av de kan man si, men de går ikke like pent i dem, også er det litt stas med bling-bling noen ganger da :D

Skrevet

Jeg bruker et veldig tykt et. Fikk høre det heter retrieverbånd. Ser ut som vanlig utstillingsbånd bare at det er kjempe tykt og mye bedre å bruke til en begynnende sterk labrador :-)

Skrevet

Vi bruker dette;

i98919167_81766_2.jpg

i103854969_46082_2.jpg

Nyinnkjøpt ;) Måtte bare ha det :D Gull er jo sååå fint til sobel farge! Tidligere har jeg brukt sånne hele kobbel med strup i nylon, har et par av de kan man si, men de går ikke like pent i dem, også er det litt stas med bling-bling noen ganger da :D

Nesten så jeg ville hatt annen farge på Mia så hun hadde passet i gull. Det er så "classy" :D

Skrevet

De tynne lenkene:tåler de litt?Eller kan de ryker hvis hunden rykker til eller går på to bein i ringen?

Vurderer å kjøpe en sånn til Lokeliten...

Skrevet

Vel, mitt har tålt MASSE... Du har sett hvordan gutten min ser ut:p De tåler mer enn det man tror.

Ok...Loke ble faktisk...liten..ved siden av Serchai så da tar jeg sjansen ;)

Skrevet

Jeg bruker sånn flatt sølv helstrup - som den gullfargede der dersom den er helt flat? Litt vanskelig å se på bildet. Tror ikke den ryker med det første, men jeg er selvfølgelig bekymret ;)

Og så sist vi stilte lånte jeg Lill sitt nylånkobbel (veldig kort og praktisk), ellers har jeg ett som er litt tynt og svart og egentlig litt for langt.

Skrevet

Til sobel hund bruker jeg lys brunt eller hvit utstillingsbånd. Den tradisjonelle typen. Strupelenke bruker jeg kun i lydighetstrening ;)

Grunnen er bevegelsen på mine hunder, de går mye friere i utstillingensbånd. Får de strupelenke, går de på plass :D

Hvitt utstillingsbånd er lekkert om man har en hvit krage på sheltien, da er det ingenting som tar blikket vekk fra selve hunden.

Skrevet

7 mm nylon. vurdere og kjøpe tynnt lærbånd og et slikt tynt kjetting-utstillingshalsbånd, for nylon er ikke godt å få dradd gjennom henda..auch!! men det holder utrolig mye, selv om jeg er livredd for at det en dag skal ryke ;)

Skrevet

7 mm nylon. vurdere og kjøpe tynnt lærbånd og et slikt tynt kjetting-utstillingshalsbånd, for nylon er ikke godt å få dradd gjennom henda..auch!! men det holder utrolig mye, selv om jeg er livredd for at det en dag skal ryke :thumbs:

Akkurat derfor kjøpte jeg nytt. De flate tynne kjettingene sitter godt også, de struper ikke forså å løsne opp så raskt. Vi er veldig fornøyd så langt. Mia prøver ikke å tygge på det heller. Anbefales :lol:

Skrevet

Har lett forgjeves (på nett og ellers) etter en type utstillingsbånd som oppdretterne mine har til sine hunder - og som de hadde kjøpt på Cruft's :-( De virket mer behagelige for hunden en nylon, og så var de jo litt penere da.

Det ser mer eller mindre ut som litt kortere varianter av de vanlige nylon-båndene, men i myyykt skinn. Det nærmeste jeg har klart å finne hadde et bredt parti under haka, som jeg ikke tror vil se så innmari stilig ut på min rase: http://hideandcollars.co.uk/images/lambslidebig.jpg

Kunne kanskje hørt med produsenten av disse om de kunne lage et uten det brede partiet - det burde vel ikke være så vanskelig? Men om noen vet noen som har ferdiglagede slike (helst i mørkt lær), hadde det vært det enkleste.

Har også funnet noen i flettet lær, men det synes jeg ser litt for klumpete ut. Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt (uten å måtte reise til Cruft's?)

Skrevet

Har de ikke noe som passer for deg på Hund som Hobby da? (Det er mulig jeg har teflonhjerne, men bor ikke du i trondheim?) De har litt mer å velge i enn andre plasser, så jeg.

Skrevet

Vi bruker dette;

i98919167_81766_2.jpg

i103854969_46082_2.jpg

Nyinnkjøpt :thumbs: Måtte bare ha det :lol: Gull er jo sååå fint til sobel farge! Tidligere har jeg brukt sånne hele kobbel med strup i nylon, har et par av de kan man si, men de går ikke like pent i dem, også er det litt stas med bling-bling noen ganger da ;)

Jeg bruker likedan jeg å men jeg har ikke strup å så har jeg svart line :)

Skrevet

Har de ikke noe som passer for deg på Hund som Hobby da? (Det er mulig jeg har teflonhjerne, men bor ikke du i trondheim?) De har litt mer å velge i enn andre plasser, så jeg.

Nei, jeg bor nok et stykke unna Trondheim (men whippet-tettheten i Trondheim og omegn er helt riktig atskillig høyere enn her, så det er ikke så rart om du trodde det). Men takk for tipset! Nettsidene deres er nede for tida, men når de kommer opp igjen skal jeg sjekke, evt. dra innom om jeg er i Trondheim en gang.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...