Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund stjålet


Vala

Recommended Posts

Jeg blir så eitrande forbannet over at folk kan få seg til å ta andres hunder på denne måten! Men samtidig, så lurer jeg fælt på hvorfor det for noen eiere er så nødvendig å måtte ta med hundene ut på handling for så å binde dem utenfor butikker! Men men... jeg håper virkelig at hunden kommer til rette igjen!

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article243006.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det var dumt av mannen så burde vi da i det minste kunne binde hunden utenfor uten at den blir tatt! Tenk på hva slags sted vi bor i nå... Nei huff.. Håper hunden kommer til rette.

Jeg er jo enig med deg. Jeg synes IKKE at det er til pass for mannen eller noe. Og ja, selv om vi burde kunne binde hunder UTEN at noen skal ta dem, så har jeg aldri gjort det med Sofus. Men nå er vel interesse markedet for en eventyrblanding ikke såååå stor kanskje ;) Men verdens fineste er han dog, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så trist at verden skal være sånn! Jeg har gremmet meg mer enn en gang over at jeg må gå på butikken aleine mens Lotta må være hjemme.... sløsing med tur det!

Men den var nå nydelig den som ble stjålet da, håper alt ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er så trist at verden skal være sånn! Jeg har gremmet meg mer enn en gang over at jeg må gå på butikken aleine mens Lotta må være hjemme.... sløsing med tur det!

Men den var nå nydelig den som ble stjålet da, håper alt ordner seg!

Ja, jeg håper også at det ordner seg. Nå har jeg nettopp mottatt mail fra Olivers. Så de har engasjert seg i saken og sender mail rundt til kundene sine. Flott at folk tar tak i det. Spesielt når politiet innrømmer at de ikke kan bruke noe tid på det. Er egentlig rart at de IKKE kan det. Noen hunder koster jo mye penger. Men det verste er vel at det på mange områder er et meget sterkt bånd mellom eier og hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så dumt.. Men det er jo også dumt å binde hunden utenfor butikken, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har fått advarsler om dette, og jeg har ikke tenkt å binde min hund utenfor en butikk noen gang. Håper hunden kommer tilbake til eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk er idiotisk her er å stjele. Det er kriminellt! ;) Dere klager på personen som bandt hunden utenfor butikken, og selv om det ikke er bra å binde en hund utenfor offentlige steder (som så mange gjør uansett) så er det LITT værre at noen stjeler en hund! Stakkars eier, De må være fortvilte! Håper hunden kommer til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn objektivt sett er det kriminelt å binde en hund utenfor en butikk etter den nye hundeloven også...

Fikk nesten sjokk når jeg leste det der, bor jo i Bergen og er på Nesttun stadig vekk, trodde ALDRI noe sånt kunne skje her! Og så en briard da... Hehe, hadde det nå vært en chi liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som faktisk er idiotisk her er å stjele. Det er kriminellt! ;) Dere klager på personen som bandt hunden utenfor butikken, og selv om det ikke er bra å binde en hund utenfor offentlige steder (som så mange gjør uansett) så er det LITT værre at noen stjeler en hund! Stakkars eier, De må være fortvilte! Håper hunden kommer til rette.

helt enig...håper den kommer til rette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er "morsomt" er at det er en dommer dette skjedde med. Skulle tro en som var kjent med norges lover viste at det ikke bare ikke var lurt å binde hunder utenfor butikker men at det også er ULOVLIG.

Jaja får håpe hunden kommer til rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er "morsomt" er at det er en dommer dette skjedde med. Skulle tro en som var kjent med norges lover viste at det ikke bare ikke var lurt å binde hunder utenfor butikker men at det også er ULOVLIG.

Jaja får håpe hunden kommer til rette.

Jeg stusset også over at det var en dommer... Men for alt vi vet, så kan det være et lovlig "hundeparkeringssted". Altså, dette sier annonsen ingenting om. Men jeg tror vel at for at de skal være lovlige, så må de vel nærmest være i bur. Men uansett, snakker om idiot jente! Gjett om den familien er kjempe lei seg nå da!

Jeg vet ikke om jeg kunne "valgt" den koseligste teorien om kanskje at jenta ville så veldig ha en hund fremfor tenk hvis hunden skal brukes i slåsskamp eller noe..... I mine mareritt, hvis Sofus skulle forsvinne, så håper jeg veldig på at jeg ville klart å klamre meg til den første teorien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt og korttenkt av eieren. Det er en stor risiko å binde hundene utenfor butikker og andre steder, når det finnes så mange mennesker som faktisk er kapable til å stjele en hund. Men uansett hvor dumt det eieren gjorde, kan det ALDRI rettferdiggjøre at noen stjeler hunder. I en normal og oppegående verden burde man kunne forlate hunden i 10 minutter, men dessverre for alle er det langt fra sånn i dag. Jeg kommer aldri til å forlate min hund ute, og håper andre også dropper/slutter med det. Man tenker ikke over det når man er i farta og har dårlig tid, og tilfeldigvis står rett utenfor butikken. Men når din kjæreste venn er stjålet og kanskje selges videre/tas dårlig vare på, kommer fornuften og angeren snikende.

Håper for eierens skyld at den kommer tilbake, virker som om den var høyt elsket og hadde et godt og trygt hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, den hunden har jeg sett engang..

Uansett, den Rema 1000-butikken ligger midt i gågaten, hvordan kan ingen ha sett noe? Og lurer på hvor hun har bundet den...så vidt jeg vet er det ingentingå binde den i, som henger fast i det minste:)

Men hadde aldri bundet hunden min utenfor butikken, er altfor paranoid til det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars familie - må være et mareritt!

Jeg vet at folk er kapable til å stjele hunder. Vi bor på en relativt liten plass utenfor Oslo, sto utenfor butikken med Teebee da to dop/pilledamer (eller hva jeg nå skal kalle de...) kom bort og skulle hilse og var så interessert i hva slags rase det var. Så sa hun ene snøvlete at hadde hunden stått bindt utenfor hadde hun tatt den med seg. Sa det på en måte som ikke bare var tullete. Og uansett, mye rare, korttenkte personer ute og går, så ingenting forundrer meg...

Håper dette ender godt ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk mangen som bitter hunden utforbi butikken da for eigeren er på tur med den, fordi han er godtroene på at folk ikke tar hunden. Folk er så frekke i dag tenk at de bare tar hunden til en annen person. Sånn gjør man bare ikke :thumbs: :angry2: Stakkars hund som blir reven fekk fra sin kjære eiger... får vondt i magen av å bare tenke på det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!!

Hunden kom tilbake til sine eiere i natt. Dvs. politiet kom over en dame som luftet hunden i natt, og da den lignet mistenkelig mye på den savnede hunden, så stoppet de henne :-)

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article243168.ece

Flott at det hele endte godt! Så håper jeg at dommeren neste gang tenker seg to ganger om før han binder hunden uten tilsyn. Og selvfølgelig, at andre også har "lært" av dette. Kjipt at det skal være sånn, men man vil jo ikke risikere at noen tar pelsen sin vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...