Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp og spisetid


Martha
 Share

Recommended Posts

Vi har fått en liten golden retriever-valp hjem og driver og blir kjent med tassen nå. Vi følger fôr-planen til oppdretter med fire måltider om dagen, samtidig som vi følger råd med å ta valpen ut for å tisse etter hvert måltid. Problemet er at hun spiser så lite ved første servering. Jeg lurer på om hun er ferdig og tar henne ut. Når hun kommer inn igjen vil hun spise mer, og jeg tar henne ut igjen. Sånn kan vi holde på kanskje tre ganger. Jeg har hørt at man ikke ta maten bort slik at de ikke går og småspiser, samtidig som jeg har lest at man ikke skal ta maten fra dem pga. fare for ressursforsvar! Det er jo typisk at når jeg løfter matskålen bort så vil hun ha den tilbake. Hva sier dere: skal alt spises i en omgang, og når hun forlater matskålen er spisemuligheten over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du har sikkert funnet ut av dette nå, men jeg svarer likevel.

Valpen min er sånn også. Han spiser litt , så går han bort, går tilbake, må på do utendørs, og går tilbake etter det for å spise litt mer. 

La maten stå i 20 min, uansett hva hun gjør. Er den ikke oppspist da, så får hun være uten til neste måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...