Gå til innhold
Hundesonen.no

viss du fikk velge navn selv!

~Marlene~

Recommended Posts

Skulle egentlig hete Karianne, men så heter mamma Kari og de ville ikke oppkalle.. Helt ok fornøyd med navnet mitt jeg! ;)

Søsteren min het Morten, helt til hun kom ut! :P Da måtte mamma og pappa gå skikkelig i tenkeboksen, de var 100% sikre på at hun var en gutt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hatet navnet mitt før, irriterte meg fordi ingen greide å skrive det rett liksom, men så var det ei som sa til meg at hun syntes navnet mitt var så feminint :P etter det begynte jeg å tenke litt på det og jeg ble egentlig ganske fornøyd med det, tror ikke det er flere i landet med denne navne sammensetningen (altså dette dobbeltnavnet) for søker jeg det opp så får jeg at det er 3 eller færre med dette navnet i landet :P

da jeg var liten ville jeg gjerne hete rebecca :P men ikke nå lenger,nå er jeg egentlig fornøyd med det jeg har :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min het Morten, helt til hun kom ut! :P Da måtte mamma og pappa gå skikkelig i tenkeboksen, de var 100% sikre på at hun var en gutt! :(

Hehe, jeg het Nicolay.

Jeg er sånn passe fornøyd med navnet mitt. Synes Marie er helt greit, men jeg hadde ikke trengt det andre fornavnet jeg har (liker ikke kombinasjonen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig hete Demi eller Robin (jente-robin)

Jeg for min del syns at begge de to navnene er fine så det hadde ikke gjort meg noe å hett en av dem.

Men jeg er forståvidt fornøyd med navnet mitt :)

Så Lenge folk ikke kaller meg jeanette (for det er bare slik navnet SKRIVES) jeg heter Shanett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...