Gå til innhold
Hundesonen.no

viss du fikk velge navn selv!


~Marlene~

Recommended Posts

Hmm, ønsket meg alltid et navn som Tina, Maja, Maria eller Thea da jeg var mindre. Etter jeg ble eldre har jeg igrunn vært fornøyd, eneste må være at det er vanskelig å si på engelsk.

Nå får jeg etterhvert mammas mellomnavn Christine, og blir da Ingvild Christine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske fornøyd - har jo dobbeltnavn jeg, så på barneskolen het jeg Kjersti. Da jeg flyttet til Skien akkurat i det jeg begynte på ungdomsskolen ville jeg glemme hele barneskoleperioden og begynte å kalle meg Helene. Det har jeg holdt meg til, eneste vittige er at familien min er totalt forvirret. Hver bursdag og jul får jeg gaver til Kjersti Helene :) De tør ikke ta stilling, liksom :)

Har lurt på å begynne å bruke begge når jeg flytter neste gang, bare for moro - lyder alle tre jeg :)

Så egentlig er jeg ganske fornøyd. Glad for at mamma og pappa valgte Kjersti Helene fremfor Randi Helene, hvertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle hete litt av hvert tror jeg

Det var vell Nora, Dalia og Amalie.

Gjennom årene har det vært mange navn jeg heller ville hatt en Marie som det ble da.

Dette er hva jeg har og hadde hatt lyst å hete:

Maria, Sandra, Ingrid, Helga og nå for ikke så lenge siden så var det vell Thea.

Men nå synest jeg det er greit å hete det jeg heter for ikke alle sier hele navnet mitt de fleste sier bare kallenavnet mitt som er Mie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er jeg ganske fornøyd, men jeg kunne tenkt meg et norrønt navn i tillegg til de jeg har. Har tenkt til å søke om det etterhvert, og da blir det Embla tror jeg... Embla Caroline :) (og Elisabeth... og etternavnet :)) Får vel nok navn da? Hihi... Vet at hadde jeg blitt gutt hadde jeg hett Christian, men mamma var fast bestemt på jentenavnet, så der var det ingen alternativer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ganske fornøyd - har jo dobbeltnavn jeg, så på barneskolen het jeg Kjersti. Da jeg flyttet til Skien akkurat i det jeg begynte på ungdomsskolen ville jeg glemme hele barneskoleperioden og begynte å kalle meg Helene. Det har jeg holdt meg til, eneste vittige er at familien min er totalt forvirret. Hver bursdag og jul får jeg gaver til Kjersti Helene ;) De tør ikke ta stilling, liksom :D

Har lurt på å begynne å bruke begge når jeg flytter neste gang, bare for moro - lyder alle tre jeg :D

Så egentlig er jeg ganske fornøyd. Glad for at mamma og pappa valgte Kjersti Helene fremfor Randi Helene, hvertfall :D

Hmmm...Hva er galt med Randi Helene da????? ;) Jeg heter det,og er fornøyd med navnet mitt!!!

Når det er sagt;når jeg var yngre,ville jeg hete Camilla,Christina,Nina eller Lisa...og være 1.60 høy,og ha lyst hår og blå øyne-right!!Brunøyd og absolutt ikke blond-og mye!høyere enn 1.60 ble jeg.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...Hva er galt med Randi Helene da?? :D Jeg heter det,og er fornøyd med navnet mitt!!!

Når det er sagt;når jeg var yngre,ville jeg hete Camilla,Christina,Nina eller Lisa...og være 1.60 høy,og ha lyst hår og blå øyne-right!!Brunøyd og absolutt ikke blond-og mye!høyere enn 1.60 ble jeg.. :rolleyes:

Hehe.. ikke noe galt i det navnet, men jeg liker Kjersti Helene bedre enn Randi Helene bare - delvis fordi min farmor het randi og jeg knytter det navnet til henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle vel egentlig bli døpt Hildegard, etter min oldemor. Pappa steilte en smule. Han satte seg

ned med alle navneforslag og tenkte seg til hva det kunne vris til. Han ville ikke at det skulle være

lett å vri på, og mobbe for ett navn de hadde valgt. Vi hadde liksom allerede etternavn som var moro

å mobbe for, så han ville ikke gi mer ammunisjon til fremtidige bøller.

Hilde er helt greit det, men er supervanskelig for mine engelsk-språklige venner å uttale. Da blir

det Hunter, som er grunnen til nicket mitt. (Det kommer av etternavnet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter du ikke det. ;)

Jeg ville alltid hete Madeleine når jeg var mindre. Liker ikke navnet mitt så godt. :rolleyes:

Joh, nå gjør jeg det. Har egentlig alltid het det, det har bare stått ett annet navn på papirene. :) Men, alt endret, tilogmed etternavn. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle vist egentlig hete Linda,men bestemor hadde ei ku som het det da hun var ung så hun ville ikke det.

Like bra det egentlig siden jeg har hatt venner som heter Linda siden jeg var lita. Har vel 4 forskjellige Lindaer som jeg har kontakt med så hadde jeg blitt hetende Linda ville forvirringen ha vært rimelig stor..

Så ble heller Elin etter "Drømmen om Elin" sangen...

Men har bestandig hatt lyst på et mellomnavn..Da jeg var liten ønske jeg å hete Elin maria..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...