Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring i Gjensidige


Taz

Recommended Posts

Jeg gikk igjennom forsikringen til Diego i dag.

(Noe jeg aldri gjor da han ble forsikret pga det var ikke jeg som gjorde det)

Men dette står i forsikringen:

Hunden er forsikret for 9000 kr og Årsavgiften er 1848 kr. (!!!)

Egenandelen: Minimun egenandel er 1000 kr pr. forsikringstilfelle, eller 20% ved større

veterinær utgifter.

Hvordan i alle dager kan det være så dyr egenandel når jeg betaler 1848 kr i året for den stygge forsikringen???

Noe jeg har misforstått eller?? :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida desverre er det nok sånn. Betalte selv 2000 kroner i året for å forsikre min hund. Og egenandelen var på 1000 kroner hos vetten. Jeg sa opp ganske raskt ja..

Ja, har tenkt å si opp.

Men blir litt vanskelig å finne ett annet forsikring selskap når Diego muligens ikke er helt frisk. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom forsikringen til Diego i dag.

(Noe jeg aldri gjor da han ble forsikret pga det var ikke jeg som gjorde det)

Men dette står i forsikringen:

Hunden er forsikret for 9000 kr og Årsavgiften er 1848 kr. (!!!)

Egenandelen: Minimun egenandel er 1000 kr pr. forsikringstilfelle, eller 20% ved større

veterinær utgifter.

Hvordan i alle dager kan det være så dyr egenandel når jeg betaler 1848 kr i året for den stygge forsikringen???

Noe jeg har misforstått eller?? :icon_redface:

Men hvor høye veterinærutgifter kan du ha?

jeg betaler 1.272 i året, får 5000 om hunden dør, og har kun 10.000 i veterinærutgifter..

Også er egenandelen på 500 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, jeg får bare 10 000 kr i veterinærutgifter

da syns jeg det blir litt for dyrt om du kun får 10 000 kr i vet. utgifter. Men blir nok vanskelig å bytte om du har syk hund, desverre. Men om du får mulighet til å bytte så anbefaler jeg det.

Lykketil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hesten min har jeg 15000,- i dødsrisiko og 75000,- i vet utgifter, jeg betaler 1000,- i året for han.

Sheriff har jeg dødsrisiko på 9000,- og vet utgifter og medisiner på 20 000,- og betaler 1800,- i året...

Det koster med dyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ihvertfall ikke opp forsikringa de for hunden din. Vet aldri når uhellet er ute..

Men så lenge jeg kan få en helseattest på at Diego er helt frisk fra vet'n, så fremt at han virkelig er det,

så kan jeg jo bare bytte forsikringsselskap, eller spare opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forsikret hunden min i gjensidige før, men byttet etter at vi faktisk måtte bruke den. Av totalt 3000kr vi hadde lagt ut, fikk vi tilbake 165 kr. Det var så latterlig at jeg lo i telefonen da jeg sa opp forsikringen. Nå er hunden forsikret hos Agria, litt dyrere, men så får jeg tross alt dekket opp til 50 000 (jepp, femti tusen) kr i året i veterinærutgifter. Koster 1400, inkl livsforsikring (sånn ca pris, husker ikke helt), og da får jeg 7000kr hvis hunden dør. Egenandelen er varierende, man kan altså velge noe, og jeg husker ikke helt hva jeg har valgt. Den bevegelige egenandelen er 20%, men man får forsikring for så mye mer hos Agria enn hos gjensidige. Gjensidige dekker IKKE: honorar, medisin på resept, medisinsk fôr, pluss noen andre ting. Alt dette dekker min forsikring hos Agria, og som også er grunnen til at jeg valgte å bytte. Man får rabatt hvis man er medlem av nkk, forresten. Men gjensidige duger IKKE for min hund i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eehhh :lol: vi bruker gjensidige men vi betaler vell 8-900 pr hund i året, men der er forde at gubben har noe som kalles YS avtale og da får han mye rabatter.

Kan si det sånn da, vi har en innboforsikring som dekker 1,7mille, om det skulle skje noe drastiske ting her, og det betaler vi 850,- i året for :thumbs::) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Gjensidige på Huksyen før(i 1år).. siden hun går som blandingshund og jeg ikke har andre forsikringer, så var det bare de som ville ha henne.. De skulle ha 1898kr per år, og da fikk jeg kun 4000kr igjen hvis hun døde/ble avlivet..

Skiftet over til Agria i høst da jeg fikk aussieklumpen i hus. Han betaler jeg 1700kr for (tror jeg), da er han forsikret for 9000kr, har den beste veterinærforsikringen (900+20% i egenandel), + elite og avl. ("Norges beste forsikring på hund" som mannen i telefonen sa..)

Huskyen er forsikret for 5000kr (det meste de kunne ta for hunder som ikke er reg i NKK), og har den beste veterinærforsikringen.. Jeg betaler rundt 1000kr for henne..

Det positive med agria er at de dekker medisiner, rehabilitering og mye annet i tillegg.. Så hvis hunden må leve resten av livet med medisiner og akupunktur, så dekker de det også:thumbs: Nå har jeg jo friske hunder, men man vet aldri;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Grunnen til at det er så store prisforskjeller er at forsikringsbyråene deler opp de forskjellige rasene etterhvor høy risiko det er for sykdom i rasen. tror det finnes 5 ulike prisgrupper. Det kommer også litt ann på hvor du bor - feks. er storbyer mye dyrere enn landet etc. Mener å ha lest att veterinær dekningen har gått opp så man er dekket for inntill 30 000 isteden for 10 000. ring og sjekk med selskapet ditt.

Et raskt svar på tampen av dagen fra meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom forsikringen til Diego i dag.

(Noe jeg aldri gjor da han ble forsikret pga det var ikke jeg som gjorde det)

Men dette står i forsikringen:

Hunden er forsikret for 9000 kr og Årsavgiften er 1848 kr. (!!!)

Egenandelen: Minimun egenandel er 1000 kr pr. forsikringstilfelle, eller 20% ved større

veterinær utgifter.

Hvordan i alle dager kan det være så dyr egenandel når jeg betaler 1848 kr i året for den stygge forsikringen???

Noe jeg har misforstått eller?? :)

Det kan stemme - og det er med respekt å melde "helt på trynet".

Vi sluttet for lenge siden å forsikre hundene våre - da det er penger rett i diddelido...

Vilkårene er elendige for forsikringstaker - og de eneste som har noen som helst glede av dagens forsikringer (i tillegg til forsikringsselskapene) er veterinærene våre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

de eneste som har noen som helst glede av dagens forsikringer (i tillegg til forsikringsselskapene) er veterinærene våre...

Og sånne som meg som har en hund som er mye syk og får fullt utbytte av de 30.000 som gjensidige dekker pr.år... :)

Det har vært mye galt her siste året og er overlykkelig over at jeg har forsikring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...