Gå til innhold
Hundesonen.no

Strekk i sene over kneet.


Recommended Posts

for 14 dager siden ble schæferen (11mnd gammel) halt etter hvile 20 min etter lek... han ville absolutt ikke legge vekt på bakbeinet og jeg tenkte jo de værste tankene med engang. (hønemor tanker)... ringte vet og fikk beskjed om å la han hvile i 3-4 dager, haltingen gikk inne over og han var tydelig ukomfortabel. fikk time hos vet, hun kunne ikke kjenne noe spesielt i beinet, men så at hunden hadde tydelige smerter. så det ble hvile og smerte og betennelsedempende medikamenter i 10 dager, var inne på kontroll i dag. han hadde hevelse i en sene over kneet, så ingen stor skade... noe løs patella pga muskelsvinn. blir fysioterapi neste, fordi han er såpass ung og nå har lite muskler i venstre bakbein. noen andre som har hatt samme problem ? fikk hunden strekk igjen på ett senere tidspunkt? hvordan synes dere fysio for hunden var ? fikk dere gode resultater ? heldigvis dekker forsikring fysio,  herre for noen priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ingidano skrev:

Er det vurdert laserbehandling? Det fikset strekken min eldste fikk i akillessenen for noen år siden. 

 

hun som skal utføre fysio på han driver også med laser, så det er en mulighet for det... hun skulle ringe meg så fort som mulig etter hun har snakket med vet ang diagnose... så tar hun vurderingene derfra, men dette kommer også an på pris... da det er forsikring som skal dekke behandling... men etter papirer er sendt inn til forsikring kan jeg godt vurdere laser :)  har brukt mye laser på hesten sine sener og ligamenter, og det har gitt overraskede stor effekt :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...