Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket valpekurs gikk du på med hunden din?


Millie
 Share

Recommended Posts

Spør du om anbefalinger til valpekurs på østlandet?

Jeg har gått et valpekurs hos Hund i Sentrum, de vil jeg ikke anbefale. Bruk av straff allerede på valpekurs, mange deltakere ift. instruktører. Nå er det mange år siden riktignok, men ville definitivt sjekket instruktør, metoder og antall deltakere nøye.

Har også gått valpekurs med Canis. Det var ikke så fryktelig nyttig for oss, siden vi allerede hadde klikkertrent en del, og det var mer et grunnkurs i klikkertrening enn valpekurs. Men der er det forskjell på kursene på de ulike avdelingene, og de jeg gikk hos er ikke lengre.

Jeg har gått grunnkurs hos Lundqvist hundeskole som er for hunder i alle aldre, og det kan jeg godt anbefale på det sterkeste.

Catch har jeg gått andre kurs hos og kan anbefale.  Smarthund og Raptushund kjenner jeg instruktørene på og kan anbefale.

Oslo hundeskole vil jeg ikke anbefale. Variabel bruk av metoder avhengig av instruktøren du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, simira skrev:

Spør du om anbefalinger til valpekurs på østlandet?

Jeg har gått et valpekurs hos Hund i Sentrum, de vil jeg ikke anbefale. Bruk av straff allerede på valpekurs, mange deltakere ift. instruktører. Nå er det mange år siden riktignok, men ville definitivt sjekket instruktør, metoder og antall deltakere nøye.

Har også gått valpekurs med Canis. Det var ikke så fryktelig nyttig for oss, siden vi allerede hadde klikkertrent en del, og det var mer et grunnkurs i klikkertrening enn valpekurs. Men der er det forskjell på kursene på de ulike avdelingene, og de jeg gikk hos er ikke lengre.

Jeg har gått grunnkurs hos Lundqvist hundeskole som er for hunder i alle aldre, og det kan jeg godt anbefale på det sterkeste.

Catch har jeg gått andre kurs hos og kan anbefale.  Smarthund og Raptushund kjenner jeg instruktørene på og kan anbefale.

Oslo hundeskole vil jeg ikke anbefale. Variabel bruk av metoder avhengig av instruktøren du får.

 

Takk for svar! Ja, jeg spør om anbefalinger. Det er mange som tilbyr valpekurs, og nesten alle som har hund har jo en eller annen gang deltatt på et valpekurs.

Hva med Din beste venn? Kjenner du til dem? De har kurs i nærheten av der jeg bor nå i vår.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din Beste Venn trener ihvertfall positivt, men jeg har inntrykk av at det er litt mye godbiter og litt lite grenser og konstruktiv trening. Men vet om mange som er fornøyde med dem, og de har et godt miljø man kan trene videre i om man vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...