Gå til innhold
Hundesonen.no

Bo i Bergen med hund.

Recommended Posts

Skrevet

Hei venner! Så, jeg vurderer å flytte til Bergen innen ubestemt tid. Har sett litt på finn og hybel.no etter steder å bo, men ikke store utvalget. Det forventet jeg heller ikke å finne, mtp hunden jeg skal ha med meg. Men noen som har noe tips om hvor man kan finne hybler/kollektiv der det er lov med hund? :)

Skrevet

Vi la ut egne annonse på ønskes leid på hybel.no og finn.no. Dette var i Nordhordland da, men vil tro det kan være verdt et forsøk i Bergen også. Fikk hvertfall tips om at det var lurt å gjøre :) Hybel.no er vel gratis også. 

• Thanks 1
Skrevet (endret)

Enig med Laikamor... Legg ut annonse på Finn.no selv, hvor du gir en god beskrivelse av deg OG hunden +et par bilder. 

Vi gjorde det når vi så etter sted å bo (ikke i Bergen riktignok) med en god tekst og bilder. Vi fikk MYE respons og kunne nærmest velge og vrake mellom 4-5 forskjellige bosteder ? 

Det er ikke alle utleiere som legger ut leieobjektet sitt på f.eks Finn, men som heller vil lete gjennom de som har annonse under ønskes leid ? Det var på den måten vi fikk vite om dette stedet vi bor på nå ? 

Endret av Mardina
  • Thanks 1
Skrevet
17 hours ago, laikamor said:

Vi la ut egne annonse på ønskes leid på hybel.no og finn.no. Dette var i Nordhordland da, men vil tro det kan være verdt et forsøk i Bergen også. Fikk hvertfall tips om at det var lurt å gjøre :) Hybel.no er vel gratis også. 

13 hours ago, Mardina said:

Enig med Laikamor... Legg ut annonse på Finn.no selv, hvor du gir en god beskrivelse av deg OG hunden +et par bilder. 

Vi gjorde det når vi så etter sted å bo (ikke i Bergen riktignok) med en god tekst og bilder. Vi fikk MYE respons og kunne nærmest velge og vrake mellom 4-5 forskjellige bosteder ? 

Det er ikke alle utleiere som legger ut leieobjektet sitt på f.eks Finn, men som heller vil lete gjennom de som har annonse under ønskes leid ? Det var på den måten vi fikk vite om dette stedet vi bor på nå ? 

Tusen takk for tips, det skal jeg gjøre!!? velge og vrake mellom 4-5 forskjellige bosteder er jo drømmen, det :teehe:

Skrevet
10 hours ago, Tins said:

Tusen takk for tips, det skal jeg gjøre!!? velge og vrake mellom 4-5 forskjellige bosteder er jo drømmen, det :teehe:

Ja, det var et lite luksusproblem ? Dette var riktignok her på Østlandet, så jeg vet ikke hvordan markedet er i Bergen ?

Skrevet (endret)

Nå kan jeg verken gi råd eller tips om bolig i Bergen. Ønsker deg lykke til med det, og håper du finner noe passende.

Derimot vil jeg tipse deg om at båndtvangsreglene i Bergen er noe spesielle, kan være lurt å sette seg inn i det regler i Bergen. Husk også å klikke deg inn på forskriften

Endret av Nemi1
  • Thanks 1