Gå til innhold
Hundesonen.no

Dømmer du folk etter utseendet?


Djervekvinnen

Recommended Posts

hehe. Sånn når man føler at noen er penere og mer populær enn deg selv. Men ikke negativt. Er det mer negativt føler man seg mer truet. :P Det var bare et komplimang :P

Hehe, spurte fordi jeg lurte ikke fordi jeg tok det negativt! Men tusen takk, det var utrolig hygg da...! :)

Men du har da ingen grunn til å føle deg "truet" du da!!! ;):P:P Du er jo kjempe søt!!! :D

(Og se hvem av oss som er singel da...........) :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg dømmer folk :) prøver å la være, men er søren ikke lett når det går ei blond ei og vrikker noe sinnsykt på rompa å ser hovent på alle og enhver, et sånt blikk og uttrykk som sier at de er bedre enn alle andre. *kremt* bimbo. Men har i bakhodet at det kan hende at hu ikke er så bimbo som hu ser ut til. Men allikevel. (dette var på ingen måte ment som negativt på blondiner altså kun et eksempel :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vanligvis ikke. Men når jeg ser på mennesker, så kan jeg ofte se litt av personligheten dems (ikke om noen er slem/bitchy/overlegen osv, men om noen går og smiler og ler hele tiden, så kan jeg tenke "hun der er sikker koselig" osv).

Jeg går aldri og jeg tenker "hu der gidder jeg jeg ikke snakke med, for hun ser sånn og sånn ut selv om jeg ikke kjenner henne" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både nei og ja. Jeg leser mennesker veldig fort, men det er ikke det samme som å forhåndsdømme folk. Jeg kan for eksempel tenke "hun der har nok jobbet litt for lenge i den butikken" eller "han er sikkert typen som besøker bestemoren sin en gang i uka". Utseendet avslører mye om hva slags person som befinner seg under maska, og mange er lett å gjennsomskue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konsentrerer meg om vesenet...og dommen faller på det.

Enkelt og greit fordi det lyser igjennom uansett hvordan du er kledd eller ser ut sånn ellers.

Folk har sikkert veldig lett for å dømme meg,men jeg er klar over det og later som om jeg ikke merker de målende blikkene som eventuelt måtte komme.Fordi folk er forskjellige.

Jeg er typen som snakker med uteliggere og alt mulig som er snillt og ser snillt ut.

Tar gjerne en tur innom Frelsesarmeen på en kaffekopp og hilser på alle de menneskene som kan se ekle og skitne ut,men som ofte sprudler av liv og latter i sitt eget lille miljø.(litt ot kanskje)

Må innrømme at de jeg dømte litt i den sammenhengen var de snurpete damene som serverte kaffe og matrasjoner til løsfuglene.Jeg tenkte på hvordan de klarte å være så på avstand og ikke minst klare å la være å le av disse raringene med alle de merkelige uttalelsene og påfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.... Jeg må indrømme at det er noe jeg ikke tenker på så mye.. hehe

Når jeg begynner å snakke med vedkommende så prøver jeg å skjønne litt av de da.. for å liksom tenke åå ja hun er en sånn person...

Men utseende messig så bryr jeg meg ikke..

Siden jeg ikke er så veldig selv digger selv.. så bryr jeg meg rett å slett ikke om det.

:thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, om hund og eier virker sæææres stereotype, på den ene eller den andre måten , så tenker jeg jo mitt..

En skal jo ikke se bort ifra at noen individer går rundt med intensjonen å ville skape et inntrykk også, med klær frisyre og kroppsspråk. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tror ikke jeg dømmer så fort. Eneste jeg kommer på nå er for noen uker siden når jeg var i sentrum kom det gående en mann (rundt 30 år kanskje) med laang svart jakke helt ned til skoene, som forøvrig var sorte skinnstøvler. Han hadde et skikkelig skummelt uttrykk :D Ble helt ærlig redd jeg - så jo ut som han morderen i en skrekkfilm jeg så for en stund siden :P Det er det skumleste jeg har sett på Leknes til nå, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kan vel ikke komme bort fra det tror jeg. Jeg kan jo tenke mitt, men jeg lar det aldri gå ut over noen. Jeg er i alle fall like åpen for dem for det, hvis ikke finner jeg jo aldri ut hvordan de er. Jeg prøver i alle fall så godt jeg kan :) Det er ikke alltid like lett da. De som er mest utsatt hos meg er bimboer ala big brother i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
×
×
  • Opprett ny...