Gå til innhold
Hundesonen.no

Dømmer du folk etter utseendet?


Djervekvinnen

Recommended Posts

Ja, det tror jeg at jeg gjør. Men jeg er blitt flinkere til å ikke gjøre det. Uansett, om jeg gjør meg opp en mening om folk pga utseendet deres så betyr det ikke at jeg fortsetter å tro det :lol: Jeg prøver gjerne å finne ut av om det stemmer før jeg bestemmer meg for om det er sant. Så jeg avskyr ikke noen pga utseendet, det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desverre blir det sånn. Ikke hele tiden da, men man får jo inntrykk. Det første man ser er utseendet, så da er det naturlig å danne seg et førsteinntrykk ut fra det. De i Big Brother i år er et godt eksempel på hvem jeg dømmer etter utseendet.. Og store gutter med tattisser og piercinger får jeg også et visst inntrykk av. Og skikkelige pene guttet også.. Da tenker jeg rundbrenner med en gang. :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker danner seg et bilde av et menneske på de 7 første sekundene de møtes. Dette bildet er vanskelig og endre etterpå. Verdt og huske til en jobbsamtale. Tror faktisk folk bruker enda kortere tid jeg.

De fleste bedømmer en hjemmeside på 0.5 sekunder - og finner ut om de vil bruke mer tid på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt ubevist. Har vært en del ganger at eg har tatt fullstendig feil av folk når det gjelder første inntrykk.

Personlig får eg ofte høre om kor grei eg egentlig er i forhold til det folk trodde. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke, mine nærmeste synes jeg grenser til å være naiv - vil alltid tro det beste om alle... :lol:

Men opplever innimellom at enkelte er litt raske med å dømme meg selv noen ganger, hehe...

Jeg har nemlig den forbannelsen over meg å være (naturlig) blond, samtidig som at jeg har litt mer enn bomull mellom øra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å la være.

Det har hendt at jeg har måttet "tatt meg sjøl i nakken", men i det store og det hele, så har jeg blitt mye flinkere enn da jeg var yngre og liker å tro selv at jeg ikke dømmer en persone etter utseendet.

Som mange har nevnt, så er nok "bimbo" det som er mest utsatt. Men det går ikke bare på utseendet, det er også hvordan de snakker med hverandre. Hvis man sitter bak noen venninner på bussen, så kan man høre mye rart. Allikevel velger jeg å tro at mange av dem er mye smartere enn det de vil gi uttrykk for..

Personlig har jeg aldri blitt dømt som "bimbo" til tross for at jeg er naturlig blond, folk oppfatter meg heller som litt kald og avvisende.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør nok ofte det, og det er en av mine svakheter. Flau over å gjøre det, for jeg liker ikke at andre gjør det. Eller... jeg putter folk i bås, kan jeg vel heller si. Det jeg har lettest for å tenke er at folk som ser ustelte ut er uintelligente, og at folk som er tykke ikke har selvdisiplin. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg danner et bilde i hodet etter noen sekunder, men dette kan endre seg veldig fort når jeg begynner å snakke med personen.

Jeg kan f.eks tenke "bimbo" men så starter vi å snakke så blir bildet endret til "knallkoselig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver iherdig å la være, og tror jeg klarer det ganske bra..

Men tror nok det er endel som dømmer meg på forhånd, som bimbo.. Har fått noen blikk noen ganger som jeg tolker til: Herregud, typisk bimbo med liten pelsdott... :rolleyes: Da skulle de sett meg for noen år siden når jeg hadde 2 Schäfere! :icon_redface: Hadde vel blitt forhåndsdømt da også! :lol:

Svar meg ÆRLIG nå, hva slags inntrykk har dere av meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*åh det tør jeg ikke si her* neida tulla bare! :) Syns at du ser ut som en utadvendt og glad person. Lett og komme i kontakt med. Virker populær, men ikke på noen bimbo måte. kanskje jeg hadd følt meg underdannig. loL

Hva mener du med følt deg underdanig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...