Gå til innhold
Hundesonen.no

Dømmer du folk etter utseendet?

Djervekvinnen

Recommended Posts

Ja, det tror jeg at jeg gjør. Men jeg er blitt flinkere til å ikke gjøre det. Uansett, om jeg gjør meg opp en mening om folk pga utseendet deres så betyr det ikke at jeg fortsetter å tro det :lol: Jeg prøver gjerne å finne ut av om det stemmer før jeg bestemmer meg for om det er sant. Så jeg avskyr ikke noen pga utseendet, det gjør jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja desverre blir det sånn. Ikke hele tiden da, men man får jo inntrykk. Det første man ser er utseendet, så da er det naturlig å danne seg et førsteinntrykk ut fra det. De i Big Brother i år er et godt eksempel på hvem jeg dømmer etter utseendet.. Og store gutter med tattisser og piercinger får jeg også et visst inntrykk av. Og skikkelige pene guttet også.. Da tenker jeg rundbrenner med en gang. :lol::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste mennesker danner seg et bilde av et menneske på de 7 første sekundene de møtes. Dette bildet er vanskelig og endre etterpå. Verdt og huske til en jobbsamtale. Tror faktisk folk bruker enda kortere tid jeg.

De fleste bedømmer en hjemmeside på 0.5 sekunder - og finner ut om de vil bruke mer tid på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt ubevist. Har vært en del ganger at eg har tatt fullstendig feil av folk når det gjelder første inntrykk.

Personlig får eg ofte høre om kor grei eg egentlig er i forhold til det folk trodde. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke, mine nærmeste synes jeg grenser til å være naiv - vil alltid tro det beste om alle... :lol:

Men opplever innimellom at enkelte er litt raske med å dømme meg selv noen ganger, hehe...

Jeg har nemlig den forbannelsen over meg å være (naturlig) blond, samtidig som at jeg har litt mer enn bomull mellom øra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å la være.

Det har hendt at jeg har måttet "tatt meg sjøl i nakken", men i det store og det hele, så har jeg blitt mye flinkere enn da jeg var yngre og liker å tro selv at jeg ikke dømmer en persone etter utseendet.

Som mange har nevnt, så er nok "bimbo" det som er mest utsatt. Men det går ikke bare på utseendet, det er også hvordan de snakker med hverandre. Hvis man sitter bak noen venninner på bussen, så kan man høre mye rart. Allikevel velger jeg å tro at mange av dem er mye smartere enn det de vil gi uttrykk for..

Personlig har jeg aldri blitt dømt som "bimbo" til tross for at jeg er naturlig blond, folk oppfatter meg heller som litt kald og avvisende.... B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør nok ofte det, og det er en av mine svakheter. Flau over å gjøre det, for jeg liker ikke at andre gjør det. Eller... jeg putter folk i bås, kan jeg vel heller si. Det jeg har lettest for å tenke er at folk som ser ustelte ut er uintelligente, og at folk som er tykke ikke har selvdisiplin. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg danner et bilde i hodet etter noen sekunder, men dette kan endre seg veldig fort når jeg begynner å snakke med personen.

Jeg kan f.eks tenke "bimbo" men så starter vi å snakke så blir bildet endret til "knallkoselig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver iherdig å la være, og tror jeg klarer det ganske bra..

Men tror nok det er endel som dømmer meg på forhånd, som bimbo.. Har fått noen blikk noen ganger som jeg tolker til: Herregud, typisk bimbo med liten pelsdott... :rolleyes: Da skulle de sett meg for noen år siden når jeg hadde 2 Schäfere! :icon_redface: Hadde vel blitt forhåndsdømt da også! :lol:

Svar meg ÆRLIG nå, hva slags inntrykk har dere av meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*åh det tør jeg ikke si her* neida tulla bare! :) Syns at du ser ut som en utadvendt og glad person. Lett og komme i kontakt med. Virker populær, men ikke på noen bimbo måte. kanskje jeg hadd følt meg underdannig. loL

Hva mener du med følt deg underdanig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...