Milli123 Skrevet 13. Mars 2019 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 (endret) Er det noen som vet om hunderaser som har noenlunde samme lynne/egenskaper som golden retriever, bare mindre størrelse? Golden retriever har jeg god erfaring med og vet den passer for oss, MEN skulle så gjerne hatt en litt mindre hund.. Finnes det? Ser etter følgende egenskaper (uavhengig av pelstype): rolig og bedagelig innendørs passer i barnefamilie glad i folk, ikke reservert ikke vakt/vokt bjeffer minimalt normalt, variert aktivitetsnivå lite jaktinstinkt Endret 13. Mars 2019 av Tobiz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 13. Mars 2019 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 3 minutes ago, Tobiz said: Er det noen som vet om hunderaser som har noenlunde samme lynne/egenskaper som golden retriever, bare mindre størrelse? Golden retriever har jeg god erfaring med og vet den passer for oss, MEN skulle så gjerne hatt en litt mindre hund.. Finnes det? Ser etter følgende egenskaper: rolig og bedagelig innendørs passer i barnefamilie glad i folk, ikke reservert ikke vakt/vokt bjeffer minimalt normalt, variert aktivitetsnivå lite jaktinstinkt Springer spaniel kanskje? ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 13. Mars 2019 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 Engelsk springer spaniel var min første tanke også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Milli123 Skrevet 13. Mars 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 Krever ikke springer spaniel litt mer enn en golden retriever? Litt mindre av-knapp? Og mer jaktinstinkt? Eller tar jeg feil så er jo det bra ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Malamuten Skrevet 13. Mars 2019 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 9 minutes ago, Tobiz said: Krever ikke springer spaniel litt mer enn en golden retriever? Litt mindre av-knapp? Og mer jaktinstinkt? Eller tar jeg feil så er jo det bra ? Ikke etter min erfaring. Men mulig det er større variasjon innen springer spaniel rasen enn det er i golden retriever, tenker kun den "vanlige" varianten nå selvsagt, Ikke jakt/working variant. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simira Skrevet 13. Mars 2019 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 Heller motsatt er mitt inntrykk. Kjenner ikke så mange golden, men flere springere, og de krever mindre enn jeg mener de fleste goldens burde ha. Utstillingsvarianten ja. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirapusen Skrevet 13. Mars 2019 Rapporter Share Skrevet 13. Mars 2019 Hatt golden og springer i hus sammen, og de var veldig like. Like rolige og greie inne, like glad i mat og alltid glade. På tur hadde golden større radius enn springeren, golden kunne en sjelden gang prøve å jage en hare mens springeren var mer opptatt av å suse i beina mine. Springeren er i mine øyne en perfekt familiehund om man vil ha noe mindre enn golden, og som er litt mindre krevende. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts